|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Irena Kozmanová, Ph.D. (28.03.2020)
Po absolvování kurzu by měl být budoucí nederlandista schopen pracovat na akademicko-uživatelské úrovni s primárními prameny a sekundární literaturou, kriticky vyhledávat a vyhodnocovat informace k historickým tématům (např. pro účely překladu nebo publicistické činnosti) a vědět, s jakou představou o dějinách je možné počítat u nizozemských politiků, filmařů a školáků. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Irena Kozmanová, Ph.D. (07.05.2020)
Podmínkou úspěšného zakončení předmětu je aktivní účast na hodinách, příspěvek do rubriky "historických aktualit" (formou referátu, příspěvku na sdílené platformě) a účast na závěrečné projektové hodině. Podmínky v modu distanční výuky zůstávají stejné, pouze probíhají online. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Irena Kozmanová, Ph.D. (28.03.2020)
1) Historik nikdy nemá poslední slovo – co a k čemu je historie 2) Reformace a nepřipravená veřejnost – co předcházelo nizozemskému povstání 3) Laboratoř naší doby? – nizozemské „zlaté století“ 4) Tohle je 17. století. Všechno je možné! – zámořské aktivity a kolonialismus do 1798 5) Uzavírání nizozemské mysli? – 18. století a Batávská republika 6) 24 hodin denně pro Nizozemsko a Belgii – konstituční a hospodářské experimenty 19. století 7) Z dlouhodobého hlediska jsou pomníky pro holuby – konec dlouhého 19. století, první světová válka a interbellum 8) Hledání společného příběhu – druhá světová válka 9) V moluckém bytě jsou kufry stále sbalené – kolonialismus po 1798 a postkoloniální debata 10) Cesta na kontinent – Nizozemí a Belgie v evropské integraci 11) Kdo je většina? – společnost, politika a kultura v 50.–90. letech I 12) Kdo je menšina? – společnost, politika a kultura v 50.–90. letech II 13) Dějiny nizozemské jazykové oblasti zevnitř a zvenčí – reflexe historie ve veřejném prostoru a zahraniční perspektiva |