|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Silvie Převrátilová, Ph.D. (21.09.2020)
1. podle úrovně ovládnutí českého jazyka, 2. podle prvního jazyka mluvčího, 3. se zaměřením na různé aspekty jazykové a komunikační kompetence (slovní zásoba, gramatika, pragmatika). Hlavní formou aktivity bude shromáždění a analýza jazykových dat (v češtině nerodilého mluvčího), prezentace výsledků a společná diskuse o nich. V případě potřeby bude výuka probíhat distančně (on-line seminář v čase výuky dle rozvrhu). |
|
||
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Silvie Převrátilová, Ph.D. (28.08.2020)
Studenti se seznámí s vybranými aspekty projevů nerodilých mluvčích v češtině a s charakteristickými rysy jejich jazyka. |
|
||
Poslední úprava: UCJSEBES (09.02.2014)
ELLIS, R.; BARKHUIZEN, E. Analysing Learner Language. OUP, 2009. GASS, S. M.; SELINKER, L. Second Language Acquisition. An Introductory Course. Routledge, 2008. SAVILLE-TROIKE, M. Introducing Second Language Acquisition. Cambridge : CUP, 2006, 2007. SELIGER, H. W.; SHOHAMY, E. Second Language Research Methods. OUP, 2008. ŠEBESTA, K.; ŠKODOVÁ, S. a kol. Čeština - cílový jazyk a korpusy. Liberec, 2012.
|
|
||
Poslední úprava: UCJSEBES (28.09.2009)
Aktivní práce v semináři, splnění zadaných úkolů, zpracování (anotace) souboru jazykových projevů nerodilých mluvčích. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Silvie Převrátilová, Ph.D. (28.08.2020)
Hlavní náplní kurzu je analýza jazykových projevů nerodilých mluvčích. Do programu kurzu vchází tato témata: |
|
||
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Silvie Převrátilová, Ph.D. (28.08.2020)
Žádné specifické požadavky. |