PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Rozvoj porozumění španělsky psanému textu (online kurz) - ASPV0048
Anglický název: Improving reading comprehension in Spanish (online course)
Zajišťuje: Ústav románských studií (21-URS)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: oba
Body: 0
E-Kredity: 1
Způsob provedení zkoušky:
Počet nekontaktních hodin: 12 [hodiny/semestr]
Rozsah, examinace: 0/0, Z [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: distanční
Způsob výuky: distanční
Úroveň:  
Vysvětlení: klíč k zápisu: spanelsky_psany_text
Další informace: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=9193
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: PhDr. Dana Kratochvílová, Ph.D.
Je neslučitelnost pro: ASP100037
Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: PhDr. Dana Kratochvílová, Ph.D. (19.02.2020)
Rozšiřující volitelný kurz pro studenty hispanistiky, který se zaměřuje na zlepšení porozumění španělsky psanému textu. Kurz rozvíjí schopnost porozumění přečtenému textu, jeho interpretace, reformulace základních myšlenek a utřídění informací z textu. Je možné ho využít zejména pro<br>
<br>
- celkové zlepšení španělštiny a rozšíření slovní zásoby<br>
- zlepšení schopnosti práce s textem a posílení překladatelských dovedností<br>
- rozšířenou přípravu na BZK a na překladovou část zkoušky z předmětu Specializovaný jazykový seminář<br>
<br>
Kurz nemá prezenční výuku a je celý v režimu online, je dostupný na adrese https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=9193 (klíč k zápisu: spanelsky_psany_text)<br>
<br>
Kurz obsahuje devět autentických španělských textů (články z novin, recenze, praktické návody) seřazených podle obtížnosti (přibližně od úrovně B2 po C1). Ke každému textu náleží test o 3–5 otázkách, který kontroluje porozumění textu, schopnost získat z něj relevantní informace a správně pochopit obsah jeho sdělení.<br>
<br>
Prezenční výuka je nahrazena doporučenou literaturou (veškeré publikace jsou dostupné i online přes knihovnu Institutu Cervantes), která se zaměřuje na strategie pro lepší pochopení psaného textu a práci s ním, a automatickou zpětnou vazbou u každé špatně zodpovězené otázky, která studentovi umožňuje zpětně si vyhledat pasáže textu, jimž špatně porozuměl, uvědomit si, co ho ke špatné odpovědi vedlo, a provést autoevaluaci, která mu pomůže se podobným chybám v budoucnu vyhnout.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Dana Kratochvílová, Ph.D. (06.02.2018)

Alonso Belmonte, María Isabel (2006). Las lecturas en la clase. Madrid: EnClave ELE. http://libroselectronicos.cervantes.es/opac/?id=00011839#recordCard

 

Cárdenas Bernal, Francisca (2015). Actividades para el macro común europeo: refuerzo para el DELE C1. Madrid: EnClave ELE. http://libroselectronicos.cervantes.es/opac/?id=00022705#recordCard

 

Cassany, Daniel (2012). En_línea. Leer y escribir en la red. Barcelona: Anagrama. http://libroselectronicos.cervantes.es/opac/?id=00026073#recordCard

 

Cassany, Daniel (2012). Para ser letrados. Voces y miradas sobre la lectura. Barcelona: Paidós. http://libroselectronicos.cervantes.es/opac/?id=00026042#recordCard

 

Cassany, Daniel (2012). Taller de textos. Leer, escribir y comentar en el aula. Barcelona: Paidós. http://libroselectronicos.cervantes.es/opac/?id=00026073#recordCard

 

Parodi, Giovanni (coord.) (2010). Saber leer. Madrid: Aguilar. http://libroselectronicos.cervantes.es/opac/?id=00025084#recordCard

 

Puertas Moya, Francisco Ernesto (2014). ¡Dale a DELE! C1. Madrid: EnClave ELE. http://libroselectronicos.cervantes.es/opac/?id=00022673#recordCard

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: PhDr. Dana Kratochvílová, Ph.D. (14.02.2019)

Pro získání zápočtu na konci semestru musí student do data uvedeného v moodlu vyplnit všech 9 testů a dosáhnout v nich průměrné celkové úspěšnosti alespoň 70 %.

Otázky se v každém testu generují náhodně z většího souboru, každý test je tedy jedinečný a studenti nemají možnost od sebe opisovat.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK