Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu:
ne
Kompetence:
Stav předmětu:
vyučován
Jazyk výuky:
čeština
Způsob výuky:
prezenční
Způsob výuky:
prezenční
Úroveň:
Poznámka:
odhlásit z termínu zápočtu při nesplněné rekvizitě předmět je možno zapsat mimo plán povolen pro zápis po webu při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Poslední úprava: Mgr. Vladimír Kocour (11.01.2022)
Výuka předmětu navazuje na předmět „Klinické kolokvium I“. Cílem je dále prohloubit teoretické znalosti a praktické dovednosti při komplexní práci s pacientem z pohledu fyzioterapeuta a získat schopnost v multidisciplinárním týmu diskutovat a prezentovat výsledky práce. Během výuky na klinických pracovištích všech typů studenti pracují s vybranými pacienty, provádějí komplexní ohodnocení a rozbor jejich potíží, dále potom komplexní vyšetření funkčního stavu jejich pohybového aparátu a navrhují plány léčby, jež v určeném časovém období aplikují, včetně průběžného hodnocení efektivity volených postupů. Zkušenosti získané z práce s pacienty jsou následně prezentovány a diskutovány na foru odborníků. Důraz při výuce je kladen na komplexní přístup k pacientovi z pohledu fyzioterapeuta, na přístupy EBP (Evidence Based Physiotherapy) a na práci s dokumentací pacienta.
Poslední úprava: Mgr. Vladimír Kocour (11.01.2022)
Teaching of the subject follows the course "Clinical Colloquium I". The aim is to deepen theoretical knowledge and practical skills in complex work with a patient from the perspective of a physiotherapist and to gain the ability to discuss and present the results of the work in a multidisciplinary team. During teaching at clinical workplaces of all types, students work with selected patients, carry out comprehensive assessment and analysis of their problems, then examine the functional status of their musculoskeletal system and design treatment plans applied within a specified time period, including ongoing evaluation of the effectiveness of elected procedures. The experience gained from working with patients is subsequently presented and discussed at the expert forum. Emphasis is placed on a comprehensive approach to the patient from the physiotherapist's point of view, EBP (Evidence-Based Physiotherapy) approaches and work with patient documentation.
Cíl předmětu
Poslední úprava: Mgr. Vladimír Kocour (11.01.2022)
Cíl předmětu:
Cílem předmětu je vybavit studenta takovými znalostmi, dovednostmi a obecnými způsobilostmi, že po jeho absolvováni:
prokazuje pokročilou schopnost pracovat v multidisciplinárním týmu
prokazuje pokročilou schopnost a dovednost komplexní práce s pacientem jakékoliv diagnózy, který je indikován k fyzioterapii
prokazuje pokročilou schopnost prezentovat, diskutovat a zdůvodňovat postupy své práce
prokazuje pokročilou schopnost vyhodnocovat, zdůvodňovat a obhajovat v praxi aplikované postupy jak v diagnostice tak terapii v duchu EBM
prokazuje schopnost a dovednost prezentovat kazuistiky pacientů na fóru odborníků
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Vladimír Kocour (11.01.2022)
KOLÁŘ, P. et al. Rehabilitace v klinické praxi. Praha: Galén, 2009. 713 s. ISBN 978-80-7262-657-1.
KOLAR, P. et al., Clinical rehabilitation. 1st edition. Prague: RPS, 2013. 764s. ISBN 978-80-905438-0-5.
Další studijní literatura vychází z povinné literatury všech teoretických a praktických předmětů studia.
Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: Mgr. Vladimír Kocour (11.01.2022)
Požadavky na zápočet a zkoušku:
samostatné vedení fyzioterapeutické péče o pacienty se zaznamenáním průběhu s dodržením principů vedení zdravotnické dokumentace
dodání potvrzení o absolvování 30hod praxe
Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Vladimír Kocour (11.01.2022)