PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Application of Outdoor Sports and Activities in School Curriculum and Leisure Programmes - ERASMUS - PSPP250C
Anglický název: Application of Outdoor Sports and Activities in School Curriculum and Leisure Programmes
Zajišťuje: Sporty v přírodě (51-600400)
Fakulta: Fakulta tělesné výchovy a sportu
Platnost: od 2021
Semestr: letní
Body: 0
E-Kredity: 6
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 28 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: zrušen
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: nutno dodat lékařské potvrzení
předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. Mgr. Jiří Baláš, Ph.D.
Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: PhDr. Ivana Turčová, Ph.D. (30.06.2008)
Seznámení se současným stavem aktivit a sportů v přírodě v České republice. Současná doba ve vztahu k aktivitám v přírodě. Organizace a školy rozvíjející aktivity v přírodě. Aplikace sportů a aktivit v přírodě do výuky všeobecně vzdělávacích předmětů na základní a střední škole. Cílem předmětu bude ukázat význam těchto aktivit jako nových forem výuky všeobecně vzdělávacích předmětů i prostředků výchovného působení. Programy volného času představují široké možnosti pro uplatnění aktivit v přírodě. Studenti budou seznámeni s různými typy programů nabízených pro mládež i dospělé ve volném čase. Získají informace o zaměření práce různých typů občanských sdružení a organizací zřizovaných obcemi i státními organizacemi.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Ivana Turčová, Ph.D. (30.06.2008)

NEUMAN, J. Turistika a sporty v přírodě: přehled základních znalostí a dovedností pro výchovu v přírodě. Praha: Portál, 2000.

COOPER, G. Outdoors with young people. Russel House Publishing Limidet: Dorset, 1998.

HIGGINS, P., NICOL, R. Outdoor Education: Autentic Learnig in the Context of Landscapes. Vol.2, KISA, Sweden, 2002.

HUNT, J. (editor). In search of adventure. Guilford:Talbot Adair Press, 1989, 261 s. ISBN 0 9511835 4 0.

BARNES, P. Leadership with Young People. Russell House, 2002. ISBN 1-903855-07-1.

HUMBERSTONE, B. and BROWN, H. (Eds.). Shaping the Outdoor Profession through Higher Education. IOL, 2006. ISBN 1-898555-11-7.

Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Ivana Turčová, Ph.D. (30.06.2008)

Přednášky

1. Současné trendy ve společnosti a rozvoj aktivit v přírodě.

2. Odborné organizace zabývající se rozvojem aktivit v přírodě.

3. Školy, státní organizace, organizace mládeže, občanská sdružení, cestovní kanceláře, outdoorové firmy v ČR.

4. Výchova v přírodě v mateřských, základních, středních a vysokých školách. Výchova v přírodě jako samostatný vyučovací předmět (principy, zásady, metody).

5. Aplikace sportů a aktivit v přírodě do výuky tělesné výchovy.

6. Využití aplikací (sportů a aktivit v přírodě) na školách v přírodě, blokové výuce a v tématicky zaměřených projektech.

7. Aplikace sportů a aktivit v přírodě do výuky všeobecně vzdělávacích předmětů.

8. Volný čas, aktivity v přírodě a kvalita života.

9. Postavení sportů a aktivit v přírodě v aktivitách volného času - srovnání s vyspělými státy.

10. Organizace a zařízení nabízející aktivity v přírodě v programech volného času i v mimoškolní výchově.

11. Příprava odborníků pro volný čas, právní a bezpečnostní normy pro práci s dětmi.

12. Zvláštnosti procesu učení a výchovy v programech volného času i ve výchově mimo vyučování.

atp.

Semináře:

1. Vyhledávání a zpracování charakteristiky aplikačních a rozvojových programů využívajících aktivity v přírodě k učení a výchově v ČR i v zahraničí.

2. Setkání se zástupci různých organizací a občanských sdružení, analýza programu.

3. Činnost koordinačních orgánů a zařízení (např. Rada dětí a mládeže, Institut dětí a mládeže).

4. Aplikace aktivit v přírodě pro specifické skupiny mládeže, protidrogové programy. Zpracování a vedení krátkodobých programů.

5. Střediska pro volný čas a domovy mládeže, programy a mezinárodní srovnání. Důraz na samostatnou práci malých týmů.

6. Seznámení se s programy aktivit v přírodě pro starší občany. Příprava a vedení krátkodobých akcí.

7. Samostatná orientace v informačních zdrojích z ČR i zahraničí.

8. Provedení vlastního průzkumu vztahujícího se k využívání aktivit v přírodě ve volném času různých skupin populace.

Cvičení:

1. Aplikace sportů a aktivit v přírodě do všeobecně vzdělávacích předmětů na ZŠ a SŠ.

2. Projekty výchovy v přírodě zaměřené na programy škol v přírodě.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK