|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Dana Finková, Ph.D. (30.05.2008)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Dana Finková, Ph.D. (30.05.2008)
Povinná PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 1997. 463 s. ADAIR, J. Jak efektivně vést druhé. Praha: Management Press, 1993. NEUMAN, J. Výchova v přírodě. Metodický materiál. Praha: FTVS, 2001. Doporučená MAREŠ, J. a kol. Učitelovo pojetí výuky. Brno: Masarykova universita, 1996. PRIEST, S., GASS, M.A. Effective leadership in adventure programming.Champaign : Human Kinetice, 1997. s. 306. ISBN 0-87322-637-2. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Dana Finková, Ph.D. (30.05.2008)
Aktivní účast na přednáškách a seminářích. Zpracování seminární práce. Hodnocení kvality vedení reflexe. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Dana Finková, Ph.D. (30.05.2008)
Přednášky: 1. Typologie programů aplikujících aktivity v přírodě a požadavky na vedoucí a vychovatele. 2. Teorie různých oblastí dovedností pro vedoucí i vychovatele ( např. hard,soft, meta- skills). 3. Analýza pohybových dovedností a výkonnosti, znalosti z bezpečnosti a ochrany přírody. 4. Analýza didaktických dovedností a modelů vyučovacích stylů. 5. Dovednosti a znalosti metod a technik podporujících dosahování lepších výsledků v učení a výchově prostřednictvím aktivit v přírodě (motivace, facilitace, reflexe). 6. Způsoby efektivní komunikace. 7. Využití různých vůdcovských stylů při aplikacích aktivit v přírodě. Vztah k dynamice skupiny a různým etapám vývoje skupiny či týmu. 8. Etické problémy práce vedoucího a vychovatele v oblasti aktivit v přírodě. Semináře: 1. Aplikace jednotlivých stylů vedení skupiny při hrách a cvičeních. 2. Experimentování s různými způsoby motivace a usnadňování učení (různé metody facilitace) při hrách. 3. Vedení reflexe při hodnocení problémově orientované hry. 4. Zpracování profilů vychovatelů či vůdců pro vybrané programy aktivit v přírodě v ČR (týmová spolupráce). 5. Případová studie. |