PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Práce v týmu a praxe v organizacích občanské společnosti I. (kombinovaná forma) - YMN22PTI
Anglický název: Practical Training and Teamwork I. (Distance Learning)
Zajišťuje: Program Studia občanské společnosti (24-KSOS)
Fakulta: Fakulta humanitních studií
Platnost: od 2023
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/28, KZ [HS]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Úroveň:  
Je zajišťováno předmětem: YMN22MPI
Staré označení: YMN03PCLI
Poznámka: student může plnit i v dalších letech
Garant: Mgr. Dana Moree, Dr.
Záměnnost : YMN012, YMN02PTI, YMN03PCLI
Je záměnnost pro: YMN02PTI
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Dana Moree, Dr. (27.01.2018)
Předmět je koncipován jako seminář a cvičení, přičemž v každé části mají studenti jiný typ aktivity. Seminární část se skládá ze tří témat důležitých pro práci s lidmi. Studenti reflektují své zkušenosti ve světle předepsané literatury. V rámci interaktivní výuky trénují konkrétní dovednosti, jako např. práci s hranicemi, rozhodování v situacích dilematu apod. Cílem cvičení v tomto semestru je prozkoumat možná témata pro praxi, zhodnotit je a zvolit relevantní téma. Studenti dále hledají a ve spolupráci s vyučující kontaktují konkrétní organizace, kde budou praxi vykonávat, a v daném semestru začínají vykonávat praxi v rozsahu cca 20 hodin.
Cíl předmětu
Poslední úprava: FEJFAPET (25.04.2014)

Cílem praxe je rozvíjet schopnost studentů aplikovat teoretické poznatky v praxi, jakož i podnítit zájem o další

teoretické studium.

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: Mgr. Dana Moree, Dr. (23.01.2020)

Zápočet se uděluje za:

Domácí úkol – tzv. „reflection paper“ z každé prezenční hodiny.

Účast na prezenčních setkáních nebo vypracování eseje na základě povinné literatury.

Zpráva o výběru tématu praxe a organizací, kde bude student praxe vykonávat.

 

Zadání pro „reflection paper“:

Student si vybere jednu konkrétní situaci, tu popíše a reflektuje s pomocí látky probírané na hodině.

 

Zadání pro psaní eseje:

Student si vybere jednu konkrétní situaci, která se týká tématu daného setkání. Situaci popíše a reflektuje ve světle literatury předepsané na dané setkání. Např.: Student popíše situaci, ve které hrálo roli konkrétní poznání potřeb někoho jiného nebo svých vlastních nebo kdy naopak téma potřeby bylo přítomno, ale nepodařilo se ho oslovit. Student tuto situaci popíše a reflektuje ve světle teorie zaměřené na reflexi strachů a potřeb.

 

 

Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Dana Moree, Dr. (23.01.2020)

Anotace

Předmět je koncipován jako seminář a cvičení, přičemž v každé části mají studenti jiný typ aktivity. Seminární část se skládá ze tří témat důležitých pro práci s lidmi. Studenti reflektují své zkušenosti ve světle předepsané literatury. V rámci interaktivní výuky trénují konkrétní dovednosti, jako např. práci s hranicemi, rozhodování v situacích dilematu apod.

Cílem cvičení v tomto semestru je prozkoumat možná témata pro praxi, zhodnotit je a zvolit relevantní téma. Studenti dále hledají a ve spolupráci s vyučující kontaktují konkrétní organizace, kde budou praxi vykonávat, a v daném semestru začínají vykonávat praxi v rozsahu cca 20 hodin.

 

Sylabus

V rámci prezenčních setkání se budou zamýšlet nad tématy etiky, hodnot ve společnosti, sociální spravedlnosti a práce s vlastním vnímáním.

Témata jednotlivých setkání:

Setkání 22.2. 2020

Smysl, uvědomování

Potřeby

 

Frankl, V. E. (1997). Vůle ke smyslu. Brno: Cesta.

Kapitoly:

Čas a odpovědnost (strana 30)

Logos a existence (strana 61)

Strasti bezesmyslného života (strana 164)

 

Moree, D. & Bittl, K-H. (2007). Dobrodružství s kulturou; transkulturní učení v česko-německé práci s mládeží. Plzeň: Koordinační centrum česko-německých výměn mládeže Tandem.

 

Moree, D. (2015). Základy interkulturního soužití. Praha: Portál.

Kapitola Interkulturní nedorozumění (strana 77)

 

Perls, F. & Hefferline, R., F. & Goodmann, P. (2004). Gestalt terapie. Praha: Triton. (strana 269 – 294)

 

 

 

 

 

Setkání 16.5. 2020

Hranice

Etika, hodnoty, sociální spravedlnost

 

Fischer, O. (ed) (2008). Etika a lidská práva v sociální práci. Praha: Centrum sociálních služeb.

Kapitola Etika jako cesta k radosti ze sociální práce (strana 7)

 

Foucault, M. & Chomsky, N. (2005). Člověk, moc a spravedlnost

 

Milfait, R. (ed.). (2013). Lidská práva osob s postižením, nevyléčitelně nemocných a umírajících.

Kapitola Lidskoprávní princip a lidská důstojnost (strana 210)

 

 

Zápočet se uděluje za:

Domácí úkol – tzv. „reflection paper“ z každé prezenční hodiny.

Účast na prezenčních setkáních nebo vypracování eseje na základě povinné literatury.

Zpráva o výběru tématu praxe a organizací, kde bude student praxe vykonávat.

 

Zadání pro „reflection paper“:

Student si vybere jednu konkrétní situaci, tu popíše a reflektuje s pomocí látky probírané na hodině.

 

Zadání pro psaní eseje:

Student si vybere jednu konkrétní situaci, která se týká tématu daného setkání. Situaci popíše a reflektuje ve světle literatury předepsané na dané setkání. Např.: Student popíše situaci, ve které hrálo roli konkrétní poznání potřeb někoho jiného nebo svých vlastních nebo kdy naopak téma potřeby bylo přítomno, ale nepodařilo se ho oslovit. Student tuto situaci popíše a reflektuje ve světle teorie zaměřené na reflexi strachů a potřeb.

 

Další doporučená literatura

Frankl, V. E. (2006). A přesto říci životu ano. Kostelní Vydří: Karmelitánské nakladatelství.

 

Frankl, V. E. & Lapide, P. (2011). Bůh a člověk hledající smysl. Brno: Cesta.

 

Maslow, Abraham (1943). A Theory of Human Motivation. Wiklers Publications, Inc. ISBN 13:978-1-62755-467-1.

 

 

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK