Předmět je zaměřen na výzkumnou část bakalářské práce, konkrétně na metody zpracování dat výzkumného šetření i celé práce. Problematika je pojata tak, aby získané znalosti a dovednosti byly využitelné i obecněji při další manažerské práci řídících pracovníků ve vzdělávacích organizacích.
Poslední úprava: Mgr. David Mück (10.10.2023)
The course is focused on the research part of the bachelor thesis, specifically on the methods of data processing of the research and the whole work. The issue is conceived in such a way that the acquired knowledge and skills can be used more generally in further managerial work of managers in educational organizations.
Literatura
Poslední úprava: Mgr. David Mück (10.10.2023)
Základní literatura je uvedena u předmětu Seminář k závěrečné práci I.
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. 1.vyd. Brno: Paido, 2000. 207 s. ISBN 80-85931-79-6. CHRÁSKA, M., HORÁK, F. Úvod do metodologie pedagogického výzkumu. 1. vyd. Olomouc: Pedagogická Fakulta UP, 1989. 169 s. SPN Praha. CHRÁSKA, M. Metody sběru a statistického vyhodnocování dat v evaluačních pedagogických výzkumech. 1. vyd. Olomouc: Pedagogická fakulta, Votobia, 2003. 130s. ISBN 80-7220-164-6. LAŠEK, J., CHRZOVÁ, M. Základy statistického zpracování pedagogicko-psychologického výzkumu. 1. vyd. Hradec Králové: Gaudeamus, 2003. 42 s. ISBN 80-7041-749-8.
Další doporučená literatura:
GAVORA, P. Výzkumné metody v pedagogice. 1. vyd. Brno: Paido, 1996. 130 s. ISBN 80-85931-15-X. HENDL, J. Úvod do kvalitativního výzkumu. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1999. 278 s. ISBN 80-246-0030-7. CHRÁSKA, M. Základy výzkumu v pedagogice. 2. vyd. Olomouc: Pedagogická fakulta UP, 1998. 257s. ISBN 80-7076-798-8. PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. 1. vyd. Praha: Nakladatelství Karolinum Praha, 2004. 270 s. ISBN 80-7184-569-8. JANÍK, T., MIKOVÁ, N. VIDEOSTUDIE. Výzkum výuky založený na analýze videozáznamu. 1. vyd. Brno: Paido, 2006. 154 s. ISBN 80-7315-127-8. HENDL, J. Přehled statistických metod. Analýza a metaanalýza. Třetí, přepracované vydání. Praha: Portál 2009. ISBN 978-80-7367-482-3. CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4. MAGNELLO, E., VAN LOON, B. Statistika. Praha: Portál 2010. ISBN 978-80-7367-753-4. PUNCH, K.F. Úspěšný návrh výzkumu. Praha: Portál 2008. ISBN 978-80-7367-468-7. PUNCH, K.F. Základy kvantitativního šetření. Praha: Portál 2008. ISBN 978-80-7367-381-9. SKUTIL, M. a kol. Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství. Praha: Portál 2011. ISBN 978-80-7367-778-7. STRAUSS, A., CORBINOVÁ, J. Základy kvalitativního výzkumu. 1. vyd. Brno: Sdružení podané ruce, 1999. 228 s. ISBN 80-85834-60-X.
Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: Mgr. David Mück (10.10.2023)
Odevzdání schválené pracovní verze ZBP v požadované struktuře a rozsahu.
Poznámka: Distanční forma výuky a atestace - podle aktuální situace.
Sylabus
Poslední úprava: Mgr. David Mück (10.10.2023)
Vypracování pracovní varianty teoretické a analytické části bakalářské práce na základě konzultací s vedoucí/m ZBP.
Pozn.: Distanční výuka se řídí aktuálními pokyny PedF UK. Distanční forma – např. webináře, e-studijní opory, elektronické zdroje ke studiu, další studijní materiály apod. (LMS Moodle). Zadávané úkoly – odevzdání do prostředí LMS Moodle, k diskuzím bude využíváno Diskuzní fórum v LMS Moodle.
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. David Mück (10.10.2023)
Odevzdání pracovní verze ZBP v požadované struktuře a rozsahu (dle konzultace s vedoucím ZBP).
Poznámka: Distanční forma výuky a atestace - podle aktuální situace.