|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Šárka Panská, Ph.D. (08.09.2023)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Šárka Panská, Ph.D. (08.09.2023)
Cílem kurzu je v teorii a praktické aplikaci osvětlit ontogenezi motoriky v propojení s podporou zdraví a dalšími benefity pohybových aktivit. |
|
||||||||||||
Poslední úprava: Mgr. Šárka Panská, Ph.D. (08.09.2023)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Šárka Panská, Ph.D. (08.09.2023)
ADAMÍROVÁ, Jiřina. Hravá a zábavná výchova pohybem: základy psychomotoriky. 2. Praha: Asociace Sport pro všechny, 2000 DVOŘÁKOVÁ, Hana. Pohybové činnosti pro předškolní vzdělávání. Praha: Raabe, 2011. ISBN 978-80-86307-88-6. DVOŘÁKOVÁ, Hana. Základní motorika. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, KTV, 2011. ISBN 80-729-0259-8. ENGELTHALEROVÁ, Zdeňka. Cvičíme s dětmi: dítě a jeho tělo. Praha: Raabe, 2015. ISBN 978-80-7496-172-4. HERM, Sabine. Psychomotorické hry: 92 her zaměřených na motorický rozvoj dětí v mateřské škole. Vyd. 2. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-717-8139-8. MĚKOTA, Karel a Roman CUBEREK. Pohybové dovednosti - činnosti - výkony. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2007. ISBN 978-80-244-1728-8. MĚKOTA, Karel a Jiří NOVOSAD. Motorické schopnosti. Olomouc: Univerzita Palackého, 2005. ISBN 80-244-0981-X. NEUMAN, Jan,. Cvičení a testy obratnosti, vytrvalosti a síly. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-717-8730-2. SZABOVÁ, Magdaléna. Cvičení pro rozvoj psychomotoriky. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-717-8276-9. SKOPOVÁ, M., ZíÍTKO, M. Základní gymnastika. Praha: Karolinum, 2005. APPELT, K., LIBRA, M., STEJSKALOVÁ, I. Základy názvosloví tělesných cvičení. Praha: Palestra, 2004. HÁJKOVÁ, J. Motoricko-funkční příprava v tělesné výchově. Praha: Karolinum, 2020. ISBN 978-80-7603-188-3. 1. vydání, 100 s. VRCHOVECKÁ, P. (2020) Základy gymnastické přípravy dětí. Praha: Grada. https://is.muni.cz/do/rect/el/estud/pedf/ps16/pruprava_tv/web/pages/03-01.html |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Šárka Panská, Ph.D. (08.09.2023)
Teretická část: 1) Základy teorie TV - zdraví, zdatnost, schopnosti, dovednosti 2) Zařazení pohybových činností v rámci RVP PV 3) Základy anatomie 4) Základy fyziologie 5) Ontogeneze motoriky 6) Základní testování motriky u předškolních dětí Praktická část: 1) Organizace a řízení pohybových činností -specifika realizace a organizace činností pro děti předškolního věku a vhodné zařazování do režimu v MŠ. 2) Základní pohybové programy - praktické příklady pro podporu a rozvoj základní motoriky v propojení s poznáváním vlastního těla, prostoru, materiálního světa a sociálních vztahů. 3) Psychomotorika
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Šárka Panská, Ph.D. (08.09.2023)
Účast na praktických cvičení - 75 %. Příprava zadaných pohybových programů se zaměřením na zdravotní benetity. Teoretický test ze základní anatomie, fyziologie, ontogeneze motoriky a teorie TV. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Šárka Panská, Ph.D. (08.09.2023)
Odkaz na kurz v Moodle je: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=8629 (heslo pro hosta je akreditaceUMS2020). https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=14304 https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=14303 https://cuni.futurebooks.cz/detail-knihy/zaklady-gymnastiky-ivm-i |