Poslední úprava: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (06.12.2018)
V rámci předmětu získají studenti teoretické vědomosti a praktické dovednosti nezbytné pro přípravu a vlastní zpracování bakalářské práce. Seznámí se s různými přístupy ke zpracování odborného textu. Získají přehled o základních výzkumných metodách a dovednost s nimi pracovat.
Poslední úprava: Ing. Bc. Alena Váchová, Ph.D. (13.05.2019)
In the course students will get theoretical knowledge and practical skills necessary for preparation and elaboration of their bachelor thesis. They will get acquainted with various possibilities how to approach the processing of scientific text. They will get an overview of basic research methods and skills to work with them.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (06.12.2018)
Cílem předmetu je připravit studenty na zpracování bakalářské práce.
Poslední úprava: Ing. Bc. Alena Váchová, Ph.D. (13.05.2019)
The aim of the course is to prepare students for elaboration of bachelor thesis.
Literatura -
Poslední úprava: Ing. Bc. Alena Váchová, Ph.D. (28.10.2019)
Disman, M. Jak se vyrábí sociologický znalost: příručka pro uživatele. 4., nezměn. vyd. Praha: Karolinum, 2011. 372 s. ISBN 978-80-246-1966-8.
FRANCÍREK, F. Bakalářská práce - Co, jak a proč připravit, zpracovat, napsat a zhodnotit (obhájit). 2.vyd. Praha: Ingenio et Arti, 2013.112 s. ISBN 978-80-905287-2-7.
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0.
Kohnová, J. Metodika psaní závěrečné práce. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014. 87 s. ISBN 978-80-7290-665-9.
ŠAFAŘÍČEK, R.; ŠEĎOVÁ, K. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. 2. vyd. PORTÁL, 2014. 377 s. ISBN 978-80-262-0644-6
Hasmanová Marhánková, J.; Hrešanová, E. První krok na sociologické stezce. Západočeská universita, 2011. 251 s. ISBN 9788070439500.
MIOVSKÝ, M. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Garda, 2006. 332 s. ISBN 80-247-1362-4.
ŠIROKÝ, J. Tvoříme a publikujeme odborné texty. Nakladatelství CPress, 2011. 208 s. ISBN 978-80-251-3510-5.
Bibliografické odkazy citace dokumentů dle ČSN ISO 690 (01 0197)
Poslední úprava: Ing. Bc. Alena Váchová, Ph.D. (28.10.2019)
Disman, M. Jak se vyrábí sociologický znalost: příručka pro uživatele. 4., nezměn. vyd. Praha: Karolinum, 2011. 372 s. ISBN 978-80-246-1966-8.
FRANCÍREK, F. Bakalářská práce - Co, jak a proč připravit, zpracovat, napsat a zhodnotit (obhájit). 2.vyd. Praha: Ingenio et Arti, 2013.112 s. ISBN 978-80-905287-2-7.
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0.
Kohnová, J. Metodika psaní závěrečné práce. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014. 87 s. ISBN 978-80-7290-665-9.
ŠAFAŘÍČEK, R.; ŠEĎOVÁ, K. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. 2. vyd. PORTÁL, 2014. 377 s. ISBN 978-80-262-0644-6
Hasmanová Marhánková, J.; Hrešanová, E. První krok na sociologické stezce. Západočeská universita, 2011. 251 s. ISBN 9788070439500.
MIOVSKÝ, M. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Garda, 2006. 332 s. ISBN 80-247-1362-4.
ŠIROKÝ, J. Tvoříme a publikujeme odborné texty. Nakladatelství CPress, 2011. 208 s. ISBN 978-80-251-3510-5.
Bibliografické odkazy citace dokumentů dle ČSN ISO 690 (01 0197)
Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: Ing. Bc. Alena Váchová, Ph.D. (29.01.2022)
Požadavky vychází z předpokladu, že student již má promyšlené téma své bakalářské práce (včetně případného výzkumného šetření) a rovněž má téma práce zadané do SIS.
Aktivní účast na semináři min. 50 %.
Student sepíše a v předem daném termínu odevzdá zápočtovou práci, která bude obsahovat následující části:
1. Student nadefinuje a sepíše cíle své bakalářské práce.
2. Student odevzdá 7 normostran souvislého textu, který se vztahuje k tématu jeho bakalářské práce.
3. Student uvede a přiloží výzkumný nástroj/nástroje (dotazník, otázky řízeného rozhovoru, podmínky pozorování..), který/é bude využívat ve výzkumné části své práce.
4. Student vyzkouší na vybraném vzorku osob zvolenou metodu výzkumu.
5. Student zpracuje získaná data (popř. část dat) a zhodnotí, zda mu zvolená metoda výzkumu a připravený výzkumný nástroj pomůže splnit cíle diplomové práce. V této části student prokazuje schopnost zpracovat získaná data.
6. Student předloží seznam použité literatury.
Student odevzdá všechny úkoly v předem domluveném termínu v jednom celistvém dokumentu s hlavičkou BP!
Poslední úprava: Ing. Bc. Alena Váchová, Ph.D. (28.10.2019)
Participation in the seminar min. 75 %. Prepare a draft methodology for the thesis. 8 pages of the theoretical part to the topic of the bachelor thesis, introductory page, a list of reference sources, research tool the results of the testing of the research tools the sample of respondents. Turn in assignments within the specified date (agreed at the first hour).
Sylabus -
Poslední úprava: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (06.12.2018)
1. Charakteristika základních typů pedagogického výzkumu. 2. Charakteristika metod pedagogického, psychologického a sociologického výzkumu. 3. Hlediska pro výběr vhodných témat bakalářských prací. 4. Charakteristika postupných kroků při přípravě bakalářské práce. 5. Práce s odbornou literaturou. 6. Jazyková stránka zpracování odborných textů. 7. Obsahová a formální stránka bakalářské práce.
Poslední úprava: Ing. Bc. Alena Váchová, Ph.D. (13.05.2019)
1. Characteristics of basic types of educational research.
2. Characteristics of pedagogical, psychological and sociological research methods.
3. Perspectives for selecting the appropriate topics for bachelor's theses.
4. Characteristics of successive steps in preparation of bachelor thesis.
5. Working with professional literature.
6. Language text processing.
7. Requirements for content and formal aspects of bachelor thesis.