|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Mgr. Pavlína Šumníková, Ph.D. (01.10.2019)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Mgr. Pavlína Šumníková, Ph.D. (01.10.2019)
Problematika osob s kombinovaným postižením. Studenti pokračují ve studiu prohlubováním znalostí, jak vzdělávat a podporovat osoby s kombinovaným postižením. Seznámí se srůznými přístupy a terapiemi. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Mgr. Pavlína Šumníková, Ph.D. (30.10.2019)
FRIEDLOVÁ, K. Bazální stimulace v základní ošetřovatelské péči, 1. vydání. Praha: Grada publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1314-4. JANKOVSKÝ, J. Ucelená rehabilitace dětí s tělesným a kombinovaným postižením: somatopedická a psychologická východiska. Praha: TRITON, 2001. ISBN: 80-7584-192-7. LUDÍKOVÁ, L. Kombinované vady Olomouc, 2005. ISBN 80-244-1154-7. LUDÍKOVÁ, L. Vzdělávání hluchoslepých 1. Praha: Scientia, 2000. ISBN 80-7183-225-1. LUDÍKOVÁ, L. Vzdělávání hluchoslepých 3. Praha: Scientia, 2001. ISBN 80-7183-226-1. NIELSENOVÁ, L. Učení zrakově postižených dětí v raném věku. 1. vydání. Praha: ISV: 1998. ISBN 80- 85866-26-9. OPATŘILOVÁ, D. Metody práce u jedinců s těžkým postižením a více vadami. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2005. 146 s. 55-984A-2005 02/58 11/Pd. ISBN 80-210-3819-5. PIPEKOVÁ, J. (ed.) Kapitoly ze speciální pedagogiky. 2. rozšířené a přepracované vydání. Brno: Paido, 2006, 330 s. ISBN 80-7315-120-0. STRNADOVÁ, I. Resilience v rodinách dětí s autismem. In Speciální pedagogika, č.4, s.203 - 212. ISSN 1211-2720. STRNADOVÁ, I. Rodiny osob s mentálním postižením. Současné směry ve výzkumu a možnosti speciálněpedagogické intervence.“ Praha.: UK, 2008. ISBN 978-80-7290-388-7. ŠTĚRBOVÁ, D. a kol. Hluchoslepota – lidé s ní a kolem ní. 1. vyd. Olomouc: UP, 2005. ISBN 80-244- 1244-6. VÍTEK, J. Medicínská propedeutika pro speciální pedagogy. Úvod do neurologie. Úvod do oftalmologie. Brno: Paido, 2007, ISBN 978-80-7315-154-6. VÍTKOVÁ, M. Edukace žáků s těžkým postižením a více vadami. In Vítková, M. Integrativní školní (speciální) pedagogika. Základy, teorie, praxe. Brno: Paido, 2004, s. 152-174. ISBN 80-86633-22-5. VÍTKOVÁ, M. (ed.). Možnosti reedukace zraku při kombinovaném postižení. 1. vydání. Brno: Paido, 1999. ISBN 80-85931-75-3. DUNOVSKÝ, J., DYTRYCH, Z., MATĚJČEK, Z. a kol.: Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě. Praha: Avicenum, Grada, 1995. + aktuální studie, zahraniční materiály |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Mgr. Pavlína Šumníková, Ph.D. (07.09.2021)
Tělesné a kombinované postižení Sluchové a kombinované postižení Zrakové a kombinované psotižení Kombinované postižení a zdravotní znevýhodnění Zneužívání a týrání osov s kombinovaným postižením Přístupy při vzdělávání a podpoře: - Bazální stimulace - muzikoterapie - canisterapie - harmonizační lůžko - craniosakrální terapie - harmonizační lůžko - snoezelen. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Mgr. Pavlína Šumníková, Ph.D. (01.10.2019)
Aktivní účast při výuce. Ústní zkouška |