Poslední úprava: PhDr. Jiří Štípek, Ph.D. (05.09.2018)
Cílem předmětu je rozvinutí praktických dovedností v programování s důrazem na základy objektového programování a poskytnutí odpovídajících teoretických poznatků. Posláním předmětu je seznámení studentů s objektovým přístupem k algoritmizaci a programování prostřednictvím jazyka Java a jeho specifiky v kontrastu k procedurálnímu, resp. funkcionálnímu přístupu. Hlavním posláním předmětu je vybavit studentu poznatky z teorie OOP a její reflexí v algoritmizaci. V oblasti praktické je cílem zvládnutí vlastního programování a realizace projektů v objektových vývojových nástrojích.
Poslední úprava: PhDr. Jiří Štípek, Ph.D. (05.09.2018)
The aim of the course is to develop practical skills in programming with emphasis on the basics of object-oriented programming and programming in the Windows OS environment, and providing adequate theoretical knowledge. The mission of the course is to acquaint students with the object-oriented approach to algorithms and programming through Java language in contrast to the procedural, respectively funkcional approach.
Cíl předmětu
Poslední úprava: PhDr. Jiří Štípek, Ph.D. (05.09.2018)
Cílem předmětu je rozvinutí praktických dovedností v programování s důrazem na základy programování objektového a poskytnutí odpovídajících teoretických poznatků. Posláním předmětu je seznámení studentů s objektovým přístupem k algoritmizaci a programování v jazyce Java a jeho specifiky v kontrastu k procedurálnímu, resp. funkcionálnímu přístupu. Cílem předmětu v oblasti teoretické je vybavit studentu poznatky z teorie OOP a její reflexí v algoritmizaci. V oblasti praktické je cílem zvládnutí vlastního programování a realizace projektů v objektových vývojových nástrojích. Obsah předmětu sleduje linii cílových oblastí a věnuje se teorii objektů, objektovým typům, problematice konstruktorů, alokaci a uvolňování paměti, resp. garbage collectoru, základům dědičnosti, referencím, a to v rozsahu nutném pro implementaci jednodušších projektů. Dále se věnuje základům práce ve vybraném prostředí a problematice tvorby GUI aplikací, s důrazem na využití hotových tříd a komponent.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Jiří Štípek, Ph.D. (05.09.2018)
HEROUT, P. Učebnice jazyka Java. České Budějovice : Kopp, 2010. ECKEL, B. Thinking in Java. Prentice Hall, 2006. LIGUORI, R., LIGUORI, P. Java Pocket Guide. O´Reilly, 2008. McLAUGHLIN, B., POLLICE, G., WEST, D. Head First Object-Oriented Analysis and Design. O´Reilly, 2006. SCHILDT, H., Java: The Complete Reference, Ninth Edition, 2017. SCHILDT, H., Java: A Beginner's Guide, Seventh Edition, 2017. VIRIUS, M. Základy algoritmizace. Praha : ČVUT, 2008.
Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: PhDr. Jiří Štípek, Ph.D. (05.09.2018)
ZKOUŠKA
Zkouška bude mít část praktickou a část ústní.
Praktická část: Studující obdrží zadání 4 - 6 jednodušších úloh a jeho úkolem bude naprogramovat funkční řešení ve stanoveném časovém limitu.
Ústní část: Studující obdrží 2 - 3 otázky týkající se základních pojmů nebo rysů jazyka Java a jeho úkolem bude je vysvětlit.
Sylabus -
Poslední úprava: PhDr. Jiří Štípek, Ph.D. (05.09.2018)
Objektové programovaní, koncept a základní pojmy
Programovací jazyk Java
Základní datové typy
Třídy a objekty
Objekt - datové složky, metody a konstruktor
Vstupy a výstupy v Javě
Textový řetězec
Přístupová práva
Dědičnost
Rozhraní
Výjimky
Práce se soubory
Koncepce grafického uživatelského rozhraní
Poslední úprava: PhDr. Jiří Štípek, Ph.D. (05.09.2018)