PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Rozvoj komunikačních dovedností v maďarštině II - ASE500021
Anglický název: Development of Communicative Skills in Hungarian II
Zajišťuje: Ústav etnologie a středoevropských a balkánských studií (21-UESEBS)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: letní
Body: 0
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: maďarština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Garant: Mgr. Andrea Hanna Balázs
Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: PhDr. Jana Pátková, Ph.D. (14.07.2011)
Cílem předmětu je zdokonalení jazykové kompetence studentů tak, aby porozuměli jakémukoli slyšenému a
čtenému textu a byli schopni vybraně a mluvnicky správně vyjádřit svůj názor, myšlenky, znalosti k jakémkoli
tématu. Studentům by nemělo činit potíže řečové tempo rodilých mluvčích, pochopení textu jak v televizi, tak rádiu.
Měli by být schopni rozumět naučným, dokumentárním a uměleckým filmům, bez problémů číst odborné texty,
vědecké články i literární díla. V hovoru by měli být schopni využít specifické každodenní jazykové obraty.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Jana Pátková, Ph.D. (14.07.2011)
Základní studijní literatura:
TÓTH, H. I.: Kettős tükrök fényében. Feladat- és tanulmánygyűjtemény. Károly Egyetem Filológiai Fakultásának Közép-európai Stúdiumok. Prága 2009. Szakcsoportja

Goretity, J. , Laczkó, Z.: Nem csak novellák. Hungarolingua. Debreceni Nyári Egyetem, Debrecen 1997.

Hegedűs, R., Oszkó, B.: Magyar mozaik 3. Felsőfokú interaktív magyar tananyag és országismeret külföldieknek. Akadémiai Kiadó 2005.

Hegedűs, R., Oszkó, B.: Magyar mozaik 4. Magyar nyelvkönyv haladóknak. Akadémiai Kiadó, Budapest 2005.

Hegedűs, R., Oszkó, B.: Magyar mozaik 4. Munkafüzet haladóknak. Akadémiai Kiadó, Budapest 2005.

HLAVACSKA, E., Laczkó, T., Maticsák, S.: Magyar nyelvkönyv haladóknak. Hungarolingua 3. Debreceni Nyári Egyetem, Debrecen 1999.

Hlavacska, E., Laczkó, Z.: Nyelvtani munkafüzet haladóknak. Hungarolingua 3. Debreceni Nyári Egyetem, Debrecen 2000.

Laczkó, Z.: Nem csak dalok. Hungarolingua. Debreceni Nyári Egyetem, Debrecen 1996.

PATLOKA, R.: Bevezetés a magyar hangtanba és alaktanba nemcsak idegen ajkúak számára. Cseh- és Morvaországi Magyarok Szövetsége, Prága 2009.

NOVOTNY, J., NAGY, Á.: Felsőfokon magyarul I-II. sino@vnet.hu

Další odborná literatura:
Szili, K.: Vezérkönyv a magyar grammatika tanításához. Enciklopédia Kiadó, Budapest 2006.

Tallér, M.: Gyakorlatok. Segédanyag a magyar mint idegen nyelv tanításához és tanulásához. Enciklopédia Kiadó, Budapest 2007.

TALLÉR, M.: Gyakran használt igék és igekötők. Enciklopédia Kiadó, Budapest 2007.

BENCZE, I.: Magyar nyelvi tesztek. Aula Kiadó Kft., Budapest 1997.

MÁTÉ, J.: Igéző. Igekötős igék gyakorlókönyve. Hungarolingua. Debreceni Nyári Egyetem, Debrecen 2001.

SZILLI, K.: Vezérkönyv a magyar grammatika tanításához. Enciklopédia Kiadó, Budapest 2006.

Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Jana Pátková, Ph.D. (14.07.2011)

1. V lékařské ordinaci - fonetika: zdokonalování výslovnosti, intonace, akcentu

2. Stravovací zvyky v Maďarsku - fonetika: přibližování řečového tempa rodilým mluvčím

3. Mnohotvárnost maďarských měst - lexikologie: idiomatické obraty

4. Nakupování v Maďarsku - gramatika: funkční gramatika současného maďarského jazyka

5. Spotřebitelská společnost - gramatika: odstraňování mluvnických nedostatků

6. Aktuální etické otázky - gramatika: automatizace získaných znalostí maďarského jazyka

7. Maďarský školský systém - gramatika: systém maďarských pádů

8. Hospodářská situace - gramatika: slovesné tvary, především slovesná jména

9. Zaměstnanecké jistoty - syntax: maďarský slovosled

10. Rodina nebo kariéra? - syntax: úloha slovesných předpon v maďarské větě

11. Ochrana životního prostředí - syntax: souřadná a podřadná souvětí

12. Služby - textologie: logická mluvnická řešení vedení tématu v hovoru a písemném projevu

13. Aktuální společenské otázky - textologie: uplatnění spojovacích prvků

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK