Poslední úprava: PhDr. Jana Kočí, Ph.D. (23.09.2020)
Distanční výuka bude probíhat prostřednictvím Zoom a Moodle.
Předmět seznamuje studenty se základními pojmy pedagogiky volného času. Budou analyzovány a diskutovány výchovné aspekty volnočasových aktivit v souvislosti s rozvojem osobnosti dítěte a dospívajícího, a dále výchovné aspekty životního stylu. Pozornost bude věnována především sociální dimenzi volného času a jeho náplni. Předmět bude nahlížen jako proces učení o významu volného času a o poskytování volnočasových aktivit v různých prostředích.
Poslední úprava: PhDr. Jana Kočí, Ph.D. (23.09.2020)
Distance learning will take place via Zoom and Moodle.
The subject provides basic information on leisure-time education; the overview of the basic terms. Leisure education will be viewed as the process of teaching knowledge and skills about a number of activities, and as the process of educating people of the importance of leisure by providing opportunities for participation; it will be viewed in terms of process rather than content. Leisure education models - including leisure awareness, self-awareness, social skills, leisure skills, and leisure resources - will be discussed. The course introduces leisure education as a significant component of leisure-service delivery in various settings.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. (30.10.2019)
Hlavním cílem předmětu je představit pedagogiku volného času jako významný nástroj pozitivního ovlivňování kvality života. Student vymezí pedagogiku volného času a zasadí ji do soustavy ostatních pedagogických disciplín, popíše zájmové činnosti a subjekty nabízející volnočasové aktivity, je obeznámen se současnými trendy trávení volného času a výzkumy v oblasti v oblasti volného času dětí a mládeže.
Poslední úprava: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. (30.10.2019)
The main goal of the course is to introduce leisure education as a valuable tool for improving the overall quality of life. The student defines leisure education and puts it into the system of other educational disciplines, describes leisure activities and subjects offering leisure activities, He/she is familiar with current trends in leisure time and research in the field of leisure time of children and youth.
Literatura -
Poslední úprava: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. (30.10.2019)
PÁVKOVÁ, J. a kol. Pedagogika volného času. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-711-6
HÁJEK, B., HOFBANER, B., PÁVKOVÁ, J. Pedagogika volného času. Texty pro distanční studium. Praha: UK - Ped.fak,. 2003. ISBN 80-7290-128-1
HOFBAUER, B. Děti, mládež a volný čas. Praha: Grada, 2004. ISBN 80-7178-927-5
NĚMEC, J. Kapitoly ze sociální pedagogiky a pedagogiky volného času. Brno: 2002. ISBN 80-7315-012-3
Poslední úprava: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. (30.10.2019)
PÁVKOVÁ, J. a kol. Pedagogika volného času. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-711-6
HÁJEK, B., HOFBANER, B., PÁVKOVÁ, J. Pedagogika volného času. Texty pro distanční studium. Praha: UK - Ped.fak,. 2003. ISBN 80-7290-128-1
HOFBAUER, B. Děti, mládež a volný čas. Praha: Grada, 2004. ISBN 80-7178-927-5
NĚMEC, J. Kapitoly ze sociální pedagogiky a pedagogiky volného času. Brno: 2002. ISBN 80-7315-012-3
Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. (30.10.2019)
Aktivní účast na výuce; úspěšné napsání závěrečného písemného testu (jeden řádný a dva opravné termíny).
Sylabus -
Poslední úprava: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. (30.10.2019)
1. Východiska, souvislosti a perspektivy pedagogiky volného času; základní pojmy.