Plavání je pohybová dovednost, která se realizuje v prostředí, na které se člověk musí dlouhodobě adaptovat. Právě dostatečná adaptace umožní člověku se plně soustředit na činnosti, které jsou s vodním prostředím spojené. Umět plavat znamená, že je student připraven plně využít naučené dovednosti, v zdokonalování dalších plaveckých dovedností spojených s plaveckým tréninkem.
Poslední úprava: Mgr. Jitka Pokorná (29.06.2023)
Swimming is a movement skill that takes place in an environment to which one has to adapt for a long time. It is sufficient adaptation that will allow a person to fully concentrate on activities that are related to the aquatic environment. Being able to swim means that the student is ready to make full use of the skills learned, in improving other swimming skills associated with swimming training.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: Mgr. Jitka Pokorná (31.08.2023)
Cílem výuky je teoretické i praktické osvojení základních plaveckých dovedností, plaveckých způsobů (kraul, prsa, znak, motýlek), startů a obrátek. Základy diagnostiky plavecké techniky.
Po absolvování a dokončení předmětu student zvládá předvést základní plavecké dovednosti a techniku plaveckých způsobů kraul, znak, prsa a motýlek, včetně startů a obrátek. Student umí vytyčit klíčové body techniky daného plaveckého způsobu a interpretovat techniku plavání ve spojení s pravidly plavání. Student umí poskytnout jednoduchou zpětnou vazbu na základě analýzy pohybu a volit odpovídající plavecká cvičení pro korekci odchylek od modelové struktury plaveckých pohybů. Student si vědomuje význam plavání v rámci celoživotních aktivit. Student si zároveń uvědomuje možná rizika pobytu ve vodním prostředí a důležitost základních hygienckých návyků na bazénu.
Poslední úprava: Mgr. Jitka Pokorná (31.08.2023)
The aim of the lesson is the theoretical and practical acquisition of basic swimming skills, swimming styles (crawl, breaststroke, backstroke, butterfly), starts and turns. Basics of swimming technique diagnostics.
After passing and completing the subject, the student is able to demonstrate basic swimming skills and technique of swimming backstroke, backstroke, breaststroke and butterfly, including starts and turns. The student can outline the key points of the technique of the given swimming method and interpret the swimming technique in connection with the rules of swimming. The student can provide simple feedback based on movement analysis and choose appropriate swimming exercises to correct deviations from the model structure of swimming movements. The student is aware of the importance of swimming as part of lifelong activities. At the same time, the student is aware of the possible risks of staying in the water environment and the importance of basic hygiene habits at the pool.