PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2016/2017
   Přihlásit přes CAS
Psychosocial Crisis Co-operation - RDI0704
Anglický název: Psychosocial Crisis Co-operation
Zajišťuje: Katedra teologické etiky (27-TE)
Fakulta: Evangelická teologická fakulta
Platnost: od 2016 do 2017
Semestr: zimní
Body: 5
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/1, Z(+Zk) [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)Rozvrh není zveřejněn, proto je tento údaj pouze informativní a může se ještě měnit.
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: PhDr. Bohumila Baštecká, Ph.D.
Rozvrh   
Anotace - angličtina
Poslední úprava: MORAVEC (04.10.2016)
Psychosocial Crisis Co-operation is the interdisciplinary field that deals with (family, community, organization) responses to emergencies and
suffering.
It takes resilience and partnership position in the context of socio-ecological paradigm and intersubjective and diversity stance.

Lectures are given in English.

Values and principles of this subject: Solidarity – Participation – Openness – Responsibility
Cíl předmětu - angličtina
Poslední úprava: BASTECB (04.10.2016)

The main subject outcome is a student, who is able

•to understand values, principles, virtues, attitudes and context of community-based psychosocial crisis co-operation and to reflect it critically;

•to understand crisis in multidisciplinary, interpersonal and personal contexts and to reflect knowledge and experiences critically;

•to know principles of first civil aids, of dynamic understanding the other person, of community interventions.

•to understand bio-psychosocial-spiritual dimensions of needs, values, resources, strengths and coping strategies in relation to self, the other people and the world and to be able to perceive self (family, organization, community) in these dimensions especially in situation of threat and danger;

•to know how to follow acquired knowledge, skills and attitudes in practice and in research.

Literatura
Poslední úprava: MORAVEC (04.10.2016)

Basic references:

GENEVA CONVENTION RELATIVE TO THE PROTECTION OF CIVILIAN PERSONS IN TIME OF WAR OF 12 AUGUST 1949.

PROTOCOL ADDITIONAL TO THE GENEVA CONVENTIONS OF 12 AUGUST 1949, AND RELATING TO THE PROTECTION OF VICTIMS OF INTERNATIONAL ARMED CONFLICTS (PROTOCOL I), OF 8 JUNE 1977

Hassan, G, Kirmayer, LJ, Mekki-Berrada A., Quosh, C., el Chammay, R., Deville-Stoetzel, J.B., Youssef, A., Jefee-Bahloul, H., Barkeel-Oteo, A., Coutts, A., Song, S. & Ventevogel, P. Culture, Context and the Mental Health and Psychosocial Wellbeing of Syrians: A Review for Mental Health and Psychosocial Support staff working with Syrians Affected by Armed Conflict. Geneva: UNHCR, 2015.

World Health Organization, War Trauma Foundation and World Vision International (2011). Psychological first aid: Guide for field workers. WHO: Geneva.

Podmínky zakončení předmětu - angličtina
Poslední úprava: BASTECB (04.10.2016)

Students who would like to get five credits have several tasks (and obligation of being present):

  • Essay or paper on relevant topic.
  • Analysis of The book Esther (Old Testament) from the crisis point of view.
  • Sharing knowledge about rescue and relief systems in your countries.
  • Preparing for the next session – e. g. by reading a topic-specific article.
  • Continual tests/exams.

Students who would like to attend the course without credits have two tasks (and obligation of being present): analysis of The book Esther and preparing for the next session.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK