|
|
|
||
Cílem kurzu je příprava studentů na vstup do učitelské praxe. Rozvíjíme matematickou kulturu studentů a pěstujeme jejich kladný vztah k žákům. Vedeme je k tomu, aby ve své budoucí praxi evidovali své zkušenosti, analyzovali je s využitím teoretických poznatků a na tomto základě zkvalitňovali svou práci.
Poslední úprava: Slezáková Jana, PhDr., Ph.D. (24.09.2018)
|
|
||
Divíšek, J. (1990): Didaktika matematiky pro učitelství 1. stupně ZŠ. SPN, Praha. Hejný, M., Kuřina, F. (2000): Dítě, škola a matematika. Portál. Hejný, M., Jirotková, D. (1999): Čtverečkovaný papír jako most mezi aritmetikou a geometrií. Pedagogická fakulta UK, Praha. Hejný, M., Stehlíková, N. (1999): Číselné představy dětí. Pedagogická fakulta UK, Praha. Vzdělávací programy: Národní škola, Občanská škola, Základní škola
English, L. D., Halford, G. S. (eds.)(1995): Mathematics Education (Models and Processes). LEA. Krauthausen, G., Scherer, P.: Einführung in die Mathematikdidaktik. Spektrum. Poslední úprava: JIROTKO/PEDF.CUNI.CZ (10.10.2015)
|
|
||
Didaktika matematiky s praxí II
Obsah: 1. Mqatematická gramotnost. Zlomky, záporná čísla, racionální čísla 2. Relace v aritmetice i geometrii. Prostředí rodina. 3. Propedeutika algebry. Abstrakce a jazyk. 4. Otevírání geometrického světa. Paralela onto- a fylo-geneze a její didaktické aplikace. 5. Geometrický objekt jako osobnost. Jevy průvodní. Prostředí pojmu. Jazyk. Odhalování vztahů a argumentace. 6. Tvořivé a formální poznatky v geometrii. Experimentování. 7. Od intuitivního odhalení konstrukčního procesu, přes koncept konstrukce až k jejímu formálnímu zapsání. Procept v geometrii. Poslední úprava: Slezáková Jana, PhDr., Ph.D. (24.09.2018)
|