Language selection
  • čeština
  • english
User
  • Anonym

    Branch programme/details

    Education (0111TA190011)

    Faculty: Faculty of Arts
    Study programme: Education (N0111A190011)
    Form of study: full-time
    Type of study: Master's (post-Bachelor)
    Language of instruction: Czech
    Expected minimum number of accepted students Expected number of accepted students: 25
    Standard length of study: 2 years
    Application type: Online

    Rate of admitted and total applicants in the past academic year

    6 / 25

    • shrink expand
      Application submission date: 31.03.2025
      Note on date: Harmonogram přijímacího řízení: https://www.ff.cuni.cz/prijimaci-rizeni/harmonogram/
    • shrink expand
      Charge for an on-line application: 910 CZK
    • shrink expand
      kombinovatelnost: samostatné a sdružené studium; kombinovatelnost se všemi programy navazujícího magisterského studia, které to nevylučují
    • shrink expand

      přijímací zkouška: dvoukolová (písemná, ústní)

       

      popis přijímací zkoušky:

      1. kolo – písemná část (celková doba trvání: 40 minut)

      1)      vědomostní test z pedagogiky, příbuzných věd a filozofie (pojmy, problémy, přístupy, historie) předpokládající znalosti na úrovni bakalářského studia pedagogiky a hraničních pedagogických disciplín (max. 50 bodů)

       

      2. kolo – ústní část

      1)      motivace uchazeče ke studiu pedagogiky (max. 10 bodů)

      2)      oborové předpoklady: pohovor nad seznamem prostudované odborné literatury – prioritně se očekává literatura pedagogická (vědomosti z oboru, příbuzných věd a filozofie na úrovni bakalářského studia humanitního typu, témata a problémy oboru, vzdělávací politiky a školství) (max. 40 bodů)

       

      kritéria hodnocení motivace:

      ·       přesvědčivá motivace – konkrétně a jasně formulovaná a dostatečně obhájená, odpovídající náplni studia programu na FF UK: 10–7 bodů

      ·       částečně přesvědčivá motivace – poměrně konkrétně formulovaná a obhájená, vcelku odpovídající náplni studia programu na FF UK: 6–4 body

      ·       nepřesvědčivá motivace – vágně vysvětlená a nedostatečně obhájená, příliš neodpovídající náplni studia programu na FF UK: 3–0 bodů

       

      Přijímací zkouška je totožná pro prezenční i kombinovanou formu studia. Pokud se uchazeč hlásí zároveň do obou forem studia, vykonává přijímací zkoušku pouze jednou a výsledek se mu započítává pro obě formy.

       

      další požadavky ke zkoušce:

      Uchazeč u ústní části přijímací zkoušky předkládá k nahlédnutí:

      ·       strukturovaný životopis včetně přehledu dosavadního studia a odborné činnosti

      ·       seznam literatury, který by měl mít 5–10 titulů, z toho alespoň 3 tituly z doporučené literatury uvedené na webu Katedry pedagogiky https://kped.ff.cuni.cz

      --------------------------------

      Podmínky přijímacího řízení ke studiu na FF UK: https://is.cuni.cz/studium/prijimacky/index.php?do=info_fakulta&fak=11210

    • shrink expand

      Admission to Master's studies is conditioned by completed secondary education confirmed by a school-leaving certificate. Admission to Post-Bachelor studies (Master's programme) is likewise conditioned by completed education in any type of study programme.



      Verification method: entrance exam
      Confirmation date (of entrance exam) from: 10.05.2025 Until: 13.06.2025
      Alternative date (of entrance exam): 18.06.2025 Until: 20.06.2025
    • shrink expand

      další informace:

      ·       web Katedry pedagogiky: https://kped.ff.cuni.cz

    • shrink expand

      Absolvent je vybaven poznatky z oblasti teorií vývoje osobnosti, zákonitostí učení, modelů vyučování, školské legislativy a řízení školství, sociálního kontextu žáka, sociálně patologických jevů dětí a mládeže, má znalosti zásad práce se žáky se specificky vzdělávacími potřebami a dovede je uplatňovat v praxi, zná školská a neškolská výchovná zařízení vládního a nevládní Absolvent najde uplatnění ve výzkumných ústavech (NPI, VÚ při vysokých školách a fakultách). Dále na školách (střední pedagogické školy, konzervatoře, rodinné školy, střední zdravotnické školy, sociálně právní, všeobecně vzdělávací a pedagogická gymnázia, vyšší odborné školy, vysoké školy – univerzitní fakulty vzdělávající učitele, ČVUT, DAMU, FAMU). Uplatní se i ve speciálních institucích celoživotního vzdělávání, státních výchovných

      zařízeních (střediska výchovné péče, diagnostické ústavy, výchovné ústavy pro děti a mládež, dětské domovy, centra volného času), ve veřejné správě (oddělení péče o rodinu a děti, oddělení sociální prevence).