Application submission date: | 31.03.2025 |
---|
Faculty: | Faculty of Arts |
---|---|
Study programme: | New Media Studies (N0321A180008) |
Form of study: | full-time |
Type of study: | Master's (post-Bachelor) |
Language of instruction: | Czech |
Expected minimum number of accepted students Expected number of accepted students: | 25 |
Standard length of study: | 2 years |
Application type: | Online |
Rate of admitted and total applicants in the past academic year
28 / 71Application submission date: | 31.03.2025 |
---|
Charge for an on-line application: | 910 CZK |
---|
přijímací zkouška: jednokolová (ústní)
popis přijímací zkoušky:
ústní zkouška
Zkouška probíhá jako polostrukturovaný rozhovor mezi uchazečem a zkušební komisí, hodnocení vychází z předložených materiálů a aktuálního výkonu ve čtyřech oblastech:
1) všestranná znalost oboru (max. 25 bodů)
2) praxe, zkušenosti a dovednosti v oboru – na základě strukturovaného životopisu (max. 25 bodů)
3) badatelský záměr – na základě badatelského záměru pro magisterské studium (max. 25 bodů)
4) prostudovaná odborná literatura – na základě seznamu literatury (max. 25 bodů)
další požadavky ke zkoušce:
Uchazeči do 15. 5. 2025 odevzdají prostřednictvím informačního systému:
· strukturovaný životopis,
· badatelský záměr pro magisterské studium včetně seznamu zdrojů,
· seznam prostudované odborné literatury obsahující minimálně osm titulů, z toho alespoň čtyři tituly ze seznamu doporučených titulů zveřejněného na webových stránkách programu (na seznamu uchazeč uvede své jméno a příjmení).
Všechny tyto dokumenty jsou součástí bodování přijímací zkoušky a komise je připojuje k protokolu o přijímací zkoušce.
-----
Podmínky přijímacího řízení ke studiu na FF UK: https://is.cuni.cz/studium/prijimacky/index.php?do=info_fakulta&fak=11210
Admission to Master's studies is conditioned by completed secondary education confirmed by a school-leaving certificate. Admission to Post-Bachelor studies (Master's programme) is likewise conditioned by completed education in any type of study programme.
Verification method: | entrance exam | ||
---|---|---|---|
Confirmation date (of entrance exam) from: | 10.05.2025 | Until: | 13.06.2025 |
Alternative date (of entrance exam): | 18.06.2025 | Until: | 20.06.2025 |
další informace: na webu
· webové stránky programu Studia nových médií při Ústavu informačních studií a knihovnictví: http://novamedia.ff.cuni.cz/
informace o uplatnění absolventů samostatného studia:
Absolvent nalezne uplatnění ve výzkumných a vývojových organizacích, v obchodních, projekčních a poradenských organizacích zabývajících se novými informačními technologiemi a médii, v oblasti médií a kulturní správy, v oblasti podnikového vzdělávání, ve sdělovacích prostředcích, a v dalších oblastech, kde je kladen důraz na komunikační a informační kompetenci, v široké aplikační oblasti informačních technologií (ve firmách a studiích zabývajících se grafickým designem, televizních a filmových ateliérech, reklamních agenturách, propagačních a firemních odděleních, projekčních kancelářích, softwarových firmách atd.), se schopností založit vlastní firmu produkující multimediální tvorbu, webové stránky, multimediální výukové prezentace, reklamní a propagační animované televizní a filmové klipy, počítačové hry apod., je projektantem informačních systémů pracujících na bázi výpočetní a komunikační techniky s vyspělou multimediální kulturou, tvůrcem, editorem a správcem informačních a návrhářských produktů určených pro speciální odborné, částečně i široké občanské uplatnění, informačním analytikem, konzultantem pro veřejnoprávní instituce na úrovni ústřední (celostátní) nebo místní (krajské, městské a obecní) správy jakož i pro soukromoprávní instituce ziskové a neziskové povahy.
informace o uplatnění absolventů sdruženého studia:
Absolvent nalezne uplatnění ve výzkumných a vývojových organizacích, v obchodních, projekčních a poradenských organizacích zabývajících se novými informačními technologiemi a médii, v oblasti médií a kulturní správy, v oblasti podnikového vzdělávání, ve sdělovacích prostředcích, a v dalších oblastech, kde je kladen důraz na komunikační a informační kompetenci, je projektantem, tvůrcem, editorem a správcem informačních a návrhářských produktů určených pro speciální odborné, částečně i široké občanské uplatnění, informačním analytikem, konzultantem pro veřejnoprávní instituce na úrovni ústřední (celostátní) nebo místní (krajské, městské a obecní) správy jakož i pro soukromoprávní instituce ziskové a neziskové povahy.