Language selection
  • čeština
  • english
User
  • Anonym

    Branch programme/details

    Teacher Training for Nursery Schools (0112RA300008)

    Faculty: Faculty of Education
    Study programme: Teacher Training for Nursery Schools (B0112A300008)
    Form of study: full-time
    Type of study: Bachelor's
    Language of instruction: Czech
    Expected minimum number of accepted students Expected number of accepted students: 20
    Standard length of study: 3 years
    Application type: Online

    • You cannot apply for study of this programme/branch now.

    • shrink expand
      Application submission date: 28.02.2021
    • shrink expand
      Graduates of the bachelor's degree program Teacher Training for Nursery Schools will demonstrate competencies that enable them to work as a teacher in nursery schools or other facilities providing early childhood education and care. Students will be educated in a wide range of theoretical fields necessary for understanding the specific features of pre-primary education and how to meet the holistic needs of young children in the context of a constantly changing society. Students will acquire knowledge of pedagogy and psychology as well as other fields such as music, art, drama and physical education which are essential for teaching this age group. In addition, students will choose to develop deeper knowledge in one aesthetic educational field (music, art, drama or physical education) of their choice. Students will also gain the practical skills necessary for their own planning, teaching and assessment of educational activities for pre-primary children.
    • shrink expand

      Přijímací zkouška je jednokolová a sestává z ústní zkoušky před komisí. Předpokladem pro přijetí je ukončené středoškolské vzdělávání. Hlásí-li se uchazeč na obě formy studia, vykoná ústní zkoušku pouze pro jednu formu studia.

      A. Ústní zkouška (max. 40 b.)
      B. Bonifikace souvislé učitelské nebo vychovatelské praxe v předškolním zařízení včetně praxe na pozici asistent pedagoga (max. 15 b.)
      C. Bonifikace mimořádných kurzů a stáží (max. 10 b.)
      D. Bonifikace mimořádných výsledků v HV, VV, TV, oblasti jazyka, matematiky a dalších přírodních věd (max. 35 b.)

      Celkem max. 100 b.


      Podrobné informace o dílčích částech přijímacího řízení:

      Ad A) Ústní zkouška max. 40 b
      Pohovor z předškolní pedagogiky a motivace pro studium.
      V ústním pohovoru má uchazeč prokázat všeobecný kulturní rozhled, osobnostní předpoklady pro učitelství, zejména schopnost kultivovaného jazykového projevu a schopnost logického a kritického myšlení. U uchazeče je ověřován zájem o současné školské problémy, otázky předškolního vzdělávání, výchovy dítěte v předškolním věku a zájem o práci s dětmi, podle možnosti podložený vlastními zkušenostmi. Výchozí pro ústní pohovor je předložený seznam prostudované odborné pedagogicko-psychologické literatury se zaměřením na výchovu a vzdělávání dítěte v předškolním věku. Kvalita a relevantnost seznamu prostudované literatury je součástí hodnocení orientace v oboru.

      Ad B) Bonifikace souvislé učitelské nebo vychovatelské praxe max. 15 b
      Souvislá učitelská nebo vychovatelská praxe v předškolním zařízení včetně praxe na pozici učitel/asistent pedagoga ve smyslu zákona č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících (zaměstnanecký poměr, ne praxe v průběhu studia), v rozsahu minimálně 1 rok do data podání přihlášky ke studiu:
      •    Méně než 1 rok 0 b.
      •    1 rok 5 b.
      •    2 roky 8 b.
      •    3–4 roky 12 b.
      •    5 a více let 15 b.
      Uchazeč doloží souvislou pedagogickou praxi na doporučeném formuláři „Potvrzení o pedagogické praxi", který je dostupný v aplikaci elektronické přihlášky na www.pedf.cuni.cz v sekci pro uchazeče nejpozději do 28. 2. 2021.

      Ad C) Bonifikace mimořádných kurzů a stáží max. 10 b.
      •    Maturita na bilingvním gymnáziu 2 b.
      •    Státní a mezinárodní zkoušky z cizích jazyků na úrovni min. B2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky: 4 b.
      •    Stáž v zahraničí v oblasti vzdělávání a výchovy nebo ukončené studium v zahraniční: 4 b.
      Veškerá potvrzení k doplňujícím bonifikacím uchazeč doloží nejpozději do 28. 2. 2021. Doklady doručené po 28. 2. 2021 nebudou bonifikovány.

      Ad D) Bonifikace mimořádných výsledků v HV, VV, TV, v oblasti jazyka, matematiky a dalších přírodních věd (max. celkem 35 b.)

      Hudební výchova (max. 5 bodů)
      •    Absolvování ZUŠ 1. cyklus – nástroj, zpěv  (2 body)
      •    Absolvování ZUŠ 1. a 2. cyklus nebo studium na konzervatoři – nástroj, zpěv (3 body)
      •    Působení v pěveckých sborech, v instrumentálních souborech, či v tanečních souborech minimálně 3 roky (v ZUŠ i mimo ZUŠ)  (1 bod)
      •    Mimořádné individuální výsledky v uměleckých soutěžích na okresní, krajské a celostátní úrovni (nástroj, zpěv)  (1 bod)


      Výtvarná výchova (max. 5 bodů)
      •    Absolvování ZUŠ 1. cyklus – výtvarný obor  (3 body)
      •    Absolvování ZUŠ 1. a 2. cyklus nebo studium na konzervatoři – výtvarný obor  (5 bodů)


      Dramatická výchova (max. 5 bodů)
      •    Absolvování ZUŠ 1. cyklus – dramatický obor  (2 body)
      •    Absolvování ZUŠ 1. a 2. cyklus nebo studium na konzervatoři – dramatický obor  (3 body)
      •    Působení v hereckých souborech minimálně 3 roky (v ZUŠ i mimo ZUŠ)  (1 bod)
      •    Mimořádné individuální výsledky v uměleckých soutěžích na okresní, krajské a celostátní úrovni (dramatický obor)  (1 bod)


      Tělesná výchova (max. 5 bodů)
      •    Dokladovatelná vlastní sportovní činnost min. na oblastní úrovni (potvrzení sportovní organizace) (3 body)
      •    Pravidelná dokladovatelná činnost s mládeží v oblasti sportu v délce alespoň 2 roky (vedení sportovního oddílu nebo kroužku, nikoli tábory) (potvrzení sportovní organizace) (2 body)

      Jazyk a literatura (max. 5 bodů)
      •    za umístění v krajském či vyšším kole předmětové soutěže typu A vyhlašované MŠMT České republiky – olympiáda z českého jazyka, dějepisná olympiáda, soutěž v jazyce francouzském / soutěž v anglickém jazyce / soutěž v jazyce německém / soutěž v jazyce ruském / soutěž v jazyce španělském. (2 body)
      •    za umístění v krajském či vyšším kole předmětové soutěže typu B vyhlašované MŠMT České republiky – Celostátní přehlídka dětského divadla – Dětská scéna – přehlídka dětských divadelních, loutkářských a recitačních souborů; Celostátní přehlídka dětských recitátorů – Dětská scéna – přehlídka a dílna dětských sólových recitátorů; Celostátní přehlídka uměleckého přednesu a divadla poezie Wolkrův Prostějov – festival poezie; Česká lingvistická olympiáda; Daniel – literární, historická a fotografická soutěž  na téma holocaust a jeho reflexe, rasové problémy v současné ČR a problém soužití různých etnik v ČR; Evropa ve škole – soutěž ve výtvarném a literárním oboru; Frankofonie; Náš svět – soutěž pro začínající literáty od 6–15 let; Pedagogická poema – recitace žáků – disciplíny (četba, přednes, recitace); Prezentiáda – týmová soutěž v prezentačních dovednostech pro žáky ZŠ a SŠ, příp. Dějepisná soutěž studentů gymnázií – soutěž ve znalostech našich dějin (2 body)
      •    za reprezentaci školy v okresních kolech výše uvedených soutěžích typu A nebo B (1 bod)


      Matematika (max. 5 bodů)
      •    za umístění v krajském či vyšším kole předmětové soutěže typu A vyhlašované MŠMT České republiky (2 body)
      •    za umístění v krajském či vyšším kole předmětové soutěže typu B vyhlašované MŠMT České republiky (2 body)
      •    za reprezentaci školy v okresních kolech výše uvedených soutěžích typu A nebo B (1 bod)


      Přírodní vědy (max. 5 bodů)
      •    za umístění v krajském či vyšším kole předmětové soutěže typu A vyhlašované MŠMT České republiky (2 body)
      •    za umístění v krajském či vyšším kole předmětové soutěže typu B vyhlašované MŠMT České republiky (2 body)
      •    za reprezentaci školy v okresních kolech výše uvedených soutěžích typu A nebo B (1 bod)


      Veškeré doklady k doplňujícím bonifikacím uchazeč doloží nejpozději do 28.2. 2021. Doklady doručené po 28. 2. 2021 nebudou bonifikovány.

    • shrink expand
      Admission to Bachelor's studies is conditioned by completed secondary education confirmed by a school-leaving certificate.

      Verification method: entrance exam
      Confirmation date (of entrance exam) from: 07.06.2021 Until: 18.06.2021
      Alternative date (of entrance exam): 28.06.2021 Until: 29.06.2021
      Medical fitness: general practitioner
    • shrink expand
      Uchazeč je schopen absolvovat studijní obor z hlediska tělesné výchovy; tuto skutečnost dokládá potvrzením lékaře. Uchazeč netrpí vadou řeči a výslovnosti; tuto skutečnost dokládá potvrzením logopeda; uchazeč se sluchovým postižením může podat žádost o udělení výjimky z dodání potvrzení logopeda, že netrpí vadou řeči a výslovnosti. Potvrzení logopeda a potvrzení lékaře o schopnosti absolvovat studijní obor z hlediska tělesné výchovy (během studia nemohou být posluchači od TV osvobozeni) je nutné dodat do 28. 2. 2021.
    • shrink expand
      Teacher Training for Nursery Schools is a university level bachelor degree programme for nursery school teachers. The concept of the programme is based on a personality-oriented model of learning and follows the developmental features of pre-school education as well as promoting child-centered pedagogy. Studies are a balanced mix of professional, theoretical and practical subjects as well as teaching practice. The curriculum contains subjects of pedagogical, psychological, special educational needs and other professional disciplines which combine to develop the knowledge and skills necessary for the work of a teacher in a nursery school. Compulsory courses are complemented by required elective and recommended elective courses which allow students to organize the curriculum according to their needs and to deepen their professional interests. The integrated concept of the programme prepares future nursery teachers for a comprehensive approach to the education and care of pre-school children and aims to fully develop students‘ personal attributes as well as professional competences.