Language selection
  • čeština
  • english
User
  • Anonym

    Branch programme/details

    Choral Singing for Teacher Education with double curriculum study Music Education for Teacher Education (0114RA320004 / 0114RA320001) - double subject study

    Faculty: Faculty of Education
    Study programme: Choral Singing for Teacher Education (B0114A320004)
    Form of study: full-time
    Type of study: Bachelor's
    Language of instruction: Czech
    Expected minimum number of accepted students Expected number of accepted students: 4
    Standard length of study: 3 years
    Application type: Online

    • You cannot apply for study of this programme/branch now.

    • shrink expand
      Application submission date: 28.02.2021
    • shrink expand

      The aim of the study programme Choral Singing for Teacher Education is to equip the student system of basic theoretical knowledge and practical skills in conducting professional disciplines, especially in conducting technique, analysis of choral scores in terms of its interpretive rendition and instrumental activities. Priorities field lie further develop analytical abilities musical ear, voice training, training in prompt reading and interpretation of the piano choral scores. The aim of the study is the theoretical preparation of the future choirmaster, which should continue in the follow-up master's study program Teacher Education of Choral Singing. Subjects of this program are also taught in English.

      The study program focuses on acquiring knowledge and skills that enable qualified insight into the field and thus preparation for the follow-up Master's degree program, for special-interest music education work with children and youth, and for assistant music education activity at school.

    • shrink expand

      Přijímací zkouška má dvě části:

      1. Zkouška z 1. oboru max. 40 b.

      2. Zkouška z 2. oboru max. 40 b.

      Celkem max. 80 b.

       

      Sborový zpěv se zaměřením na vzdělávání

      Předmětem talentové zkoušky z oboru Sborový zpěv se zaměřením na vzdělávání je zjištění rozsahu a kvality praktických zkušeností sborového zpěváka, pěvecké pohotovosti, dirigentských předpokladů a zběhlosti ve hře na klavír. Zúčastní se jí pouze ti uchazeči, kteří uspěli v talentové zkoušce z oboru Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání. V talentové zkoušce z oboru Sborový zpěv se zaměřením na vzdělávání lze získat max. 40 bodů, minimální počet bodů pro přijetí je 15.

      1. Pěvecké předpoklady (max. 12 bodů)

      1.1 Zpěv sborových partů (soprán i alt, tenor i bas, max. 6 bodů)
      A. Dvořák: Eja mater (z kantáty Stabat mater), se zvukovou nahrávkou (nahrávku zabezpečí katedra)

      1.2 Zpěv jednoduché tonální melodie z listu (max. 6 bodů)

      2. Dirigentské předpoklady (max. 14 bodů)

      2.1 Dirigování připravené sborové skladby s klavírní korepeticí (max. 7 bodů)
      B. Smetana: Má hvězda, Západ slunce (ze Tří ženských sborů). Korepetici zabezpečí katedra.

      2.2 Dirigování připravené skladby s nahrávkou (max. 7 bodů)
      A. Dvořák: Slovanský tanec č. 8, V. Novák: Zamilovaní (ze Slovácké suity). Nahrávku zabezpečí katedra.

      3. Klavírní předpoklady (max. 14 bodů)

      3.1 Hra připravené sborové partitury (max. 7 bodů)
      W. A. Mozart: Ave verum corpus (verze pro smíšený sbor a capella). Uchazeč může použít vlastní notový materiál.  

      3.2 Hra jednoduché sborové partitury z listu (max. 7 bodů)

      Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání

      Přijímací zkouška je talentová. 
      Uchazeč může získat v talentové přijímací zkoušce max. 40 bodů. Předmětem talentové zkoušky je prověrka celkové hudebnosti, zjištění úrovně pěveckých dovedností a stupně technické vyspělosti ve hře na klavír nebo na housle. (U houslistů je vyžadována základní orientace na klaviatuře a hra na klavír na úrovni jednoduchého doprovodu lidové písně.) 
      Uchazeč může prokázat hru i na další klasické hudební nástroje použitelné ve školní hudební výchově a může v rámci talentové zkoušky, část Hra na nástroj, získat bonifikaci 1 bodu za každý nástroj. (Celkový součet bodů za Hru na nástroj však nesmí překročit 10 bodů.) Nástroj je nutné mít s sebou a připravit si repertoár, nestačí předložení dokladů (např. vysvědčení ze ZUŠ). 

      1. Zpěv (max. 10 bodů, minimálně nutné získat 4 body) 
      2 kontrastní lidové písně a capella 
      Podmínkou je správná výslovnost a zdravý hlas, schopný vývoje. 

      2. Hudebnost (max. 20 bodů, minimálně nutné získat 7 bodů

      Pěvecká transpozice lidové písně od jiného tónu nebo v jiné tónině 
      Improvizovaný zpěv paralelního druhého hlasu k lidové písni 
      Reprodukce předehraného tónu (i mimo zpěvní polohu hlasu), analýza harmonicky hraných dvojzvuků, trojzvuků a čtyřzvuků 
      Pěvecká reprodukce rytmicko-melodických modelů 
      Reprodukce rytmických modelů hrou na tělo 
      Vokální kreativita - doplňování předehraných předvětí do period 
      Rytmizace a melodizace říkadel 

      3. Hra na nástroj (max. 10 bodů, minimálně nutné získat 4 body

      3.1 Klavír 
      2 etudy, např. C. Czerny, op. 261, 849, 299 
      1 polyfonní skladba, např. J. S. Bach: Malá preludia a fughetty, Dvojhlasé invence, Temperovaný klavír 
      1 věta z klasické sonáty nebo sonatina 
      1 skladba z období romantismu na úrovni Mendelssohnových Písní beze slov, Schumannových Dětských scén, Schubertových Moments musicaux apod. 
      Harmonizace lidové písně dle vlastního výběru a její transpozice do jiné tóniny.
      Hra zpaměti není podmínkou. 

      3.2 Housle 
      Stupnice a akordy v rozsahu 3 oktáv 
      2 etudy J. F. Mazase nebo R. Kreutzera 
      1 přednesová skladba na úrovni Dvořákových Romantických kusů, sonatin P. Ebena apod.
      Hra lidové písně a její transpozice do jiné tóniny.
      Hra zpaměti není podmínkou.

      Pokud uchazeč v jedné z částí zkoušky nezíská minimální počet bodů, hodnotí se celá talentová zkouška jako neúspěšná = 0 bodů.

    • shrink expand
      Admission to Bachelor's studies is conditioned by completed secondary education confirmed by a school-leaving certificate.

      Verification method: entrance exam
      Confirmation date (of entrance exam) from: 07.06.2021 Until: 18.06.2021
      Alternative date (of entrance exam): 28.06.2021 Until: 29.06.2021
    • shrink expand

      Změna termínu ověření pro všechny studijní programy:

      Datum ověření (přijímací zkoušky) od: 07. 06. 2021 do: 09. 07. 2021

      Náhradní termín (přijímací zkoušky) od: 12. 06. 2021 do: 14. 07. 2021
      (náhradní termín vždy alespoň 5 dní po řádném termínu)

    • shrink expand

      Sborový zpěv se zaměřením na vzdělávání

      PECHÁČEK, S. Základy taktování. Praha: PedF UK, 2003.

      PECHÁČEK, S. Česká sborová literatura III/A (od poloviny 20. století). Praha : UK – PedF, 2017

      STAŠEK, Č. ABC začínajícího sbormistra.

      CANTUS, časopis pro sborové umění (vydává Unie českých pěveckých sborů).

      Party a partitury evropské klasické vokální a vokálně instrumentální hudby 18.-20. stol. Notový materiál.

       

      Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání

      ZENKL, L. ABC hudební nauky. Praha: Editio Bärenreiter, 2003.

      Zpěvníky lidové hudby (dle vlastního výběru).

      Notový materiál evropské klasické nástrojové hudby 17.–21. stol.

    • shrink expand
    • shrink expand

      A graduate of the study program Choral Singing for Teacher Education has basic theoretical and historical knowledge of general, professional and special character. His overall musical skills include reaching the appropriate level in auditory analytical and singing disciplines, specific choir mastering skills, instrumental and compositional skills. The graduate of the field can continue in the subsequent master's program Teacher Education of Choral Singing. However, it can also be used in practice, eg as an assistant to the choirmaster in churches of various types, as an organizational worker or as an assistant in children's and youth hobby, educational, cultural and adult education facilities.

      The graduate defines on the basis of acquired knowledge of music theory, music history and didactics of music education, explains the music and music education terminology system and puts the concepts in mutual context. He / she masters musical activities necessary for demonstration and verification of knowledge: on selected musical instrument he demonstrates theoretical phenomena, plays folk and popular songs with stylized accompaniment, plays compositions of various styles. It has a sufficient vocal culture: it has a vocal cultivation, sings songs and artificial songs at the appropriate level of interpretation. On the basis of knowledge and skills, he conceives music education activities in extracurricular music education, in music education he explains and confirms music phenomena, corrects partial music education knowledge and activities.