Language selection
  • čeština
  • english
User
  • Anonym

    Branch programme/details

    Mathematics Education (0111VD300005)

    Faculty: Faculty of Education
    Study programme: Mathematics Education (P0111D300005)
    Form of study: full-time
    Type of study: doctoral
    Language of instruction: Czech
    Expected minimum number of accepted students Expected number of accepted students: 1
    Standard length of study: 4 years
    Application type: Online, Paper

    • You cannot apply for study of this programme/branch now.

    • shrink expand
      Application submission date: 30.04.2019
    • shrink expand
    • shrink expand

      Doktorský studijní program Didaktika matematiky je zaměřen na přípravu vědeckých a koncepčních pracovníků s kompetencemi pro vědecký výzkum v didaktice matematiky a analýzu a evaluaci kurikulárních obsahů výuky matematiky včetně univerzit připravujících učitele.

      Do programu Didaktika matematiky zasahují zejména oblast matematiky, pedagogiky, obecné didaktiky a psychologie. Studenti v průběhu studia plní předměty právě z těchto oblastí, které zároveň tvoří i základ jejich doktorské zkoušky. Publikují své výsledky v oborově didaktických časopisech a sbornících. Součástí jejich přípravy je i podíl na výuce zajišťované Katedrou matematiky a didaktiky matematiky či na základní a střední škole.

      Doktorský studijní program Didaktika matematiky má za cíl připravit kvalifikované vědecké pracovníky se zaměřením na studium problémů spojených s matematickým vzděláváním na základní a střední škole a s přípravou učitelů matematiky. Absolventi mohou pracovat na fakultách připravujících učitele matematiky, jejichž výuku didaktiky matematiky a příbuzných předmětů by měli vést právě odborníci v této vědní oblasti. Na druhé straně je nutno hledat cesty zkvalitnění výuky matematiky, ať už formou psaní učebních textů, které by měly být výzkumně podloženy, či přímo výukou na školách. Tam mohou absolventi doktorského studia Didaktika matematiky vytvořit odborné prostředí, které se stane inspirujícím pro další učitele matematiky, povede k širší spolupráci mezi učiteli a přispěje ke kultivaci matematického vzdělávání.

      Od uchazeče o doktorské studium v programu Didaktika matematiky se očekává, že:  projevuje zájem a prokazatelné aktivity v oblasti didaktiky matematiky (např. vystoupení na odborném semináři nebo na konferenci pro učitele, odborné publikace apod.), orientuje se v některých odborných časopisech a monografiích vztahujících se k didaktice matematiky, je schopen číst s porozuměním odbornou literaturu z didaktiky matematiky nebo psychodidaktiky v některém světovém jazyce,  má představu o problematice, které se chce ve svém doktorském studiu věnovat.

      Jedná se o program bez specializace.

    • shrink expand

      Přijímací zkouška je vedena formou odborné rozpravy, která se týká tématiky předpokládaného studia. K této části rozpravy předkládá uchazeč spolu s přihláškou písemný projekt výzkumné práce v rozsahu do 10 stran. Očekává se, že tento projekt bude obsahovat vlastní myšlenky i seznam výchozí literatury.

      Kritéria hodnocení: Uchazeč může získat maximálně 10 bodů, schválený počet bodů pro přijetí je získání minimálně 7 bodů.

    • shrink expand
      Admission to Doctoral studies is conditioned by successful completion of a Master's study programme.

      Verification method: entrance exam
      Confirmation date (of entrance exam) from: 14.06.2019 Until: 14.06.2019
      Alternative date (of entrance exam): 09.07.2019 Until: 09.07.2019
    • shrink expand
      The graduate of the PhD studies in mathematics education is prepared to deal with both theoretical and application problems in the mathematical education of children and adults and carry out both scientific and pedagogical activities. He/she contributes to the improvement of mathematical education of pupils and to the professionalization of teachers. He/she can work at universities, in scientific institutes and as a highly qualified teacher-mediator between research and practice. He/she is able to: recognize up-to-date key topics of the field; propose, realise and evaluate research bringing original results; systematically follow local and international scientific literature and appraise it critically; publish results of his/her work in refereed journals, at local and international conferences, in textbooks and possibly in monographs.