SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Special Educational Practice II - OPNS3S115A
Title: Oborová praxe SPPG II
Guaranteed by: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2023
Semester: summer
E-Credits: 6
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/6, C [HT]
Capacity: unknown / 25 (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., mimořádný profesor Univerzity Karlovy
Teacher(s): prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., mimořádný profesor Univerzity Karlovy
Mgr. Barbora Bertlová
Pre-requisite : OPNS3S107A
Is pre-requisite for: OPNS3S122A, OPNS3S121A
Annotation -
Last update: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., mimořádný profesor Univerzity Karlovy (04.02.2022)
The aim of compulsory professional practice is to strengthen pedagogical, psychological, and especially professional special pedagogical knowledge and didactic skills of students by verifying their practical application. The Portfolio of Field Practice is used as an evaluation tool for formative evaluation.
Descriptors - Czech
Last update: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (12.02.2022)

Předmět má 6 kreditů dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 180 hodinám.

Přímá výuka:              

·         cvičení/praxe 60 hodin

Příprava:

·         samostudium odborné literatury 60 hodin

·         zpracování reflektivních úkolů a příprava na praxi 30 hodin

Příprava na zápočet: 30 hodin celkem

Předmět bude zahájen cvičením v reálném čase výuky dle rozvrhu online prostřednictvím apliace MS Teams. Studentům budou poskytnuty informace o organizaci výuky.

Literature - Czech
Last update: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., mimořádný profesor Univerzity Karlovy (28.01.2024)

Povinná literatura

BARTOŇOVÁ, M., PIPEKOVÁ, J. Manuál pro pedagogickou praxi : teorie a praxe. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011. 141 s. ISBN 9788021054974.

BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al. Specifika ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy. Brno: MU, 2013. ISBN 978-80-210-6646-5.

BENDL, S., KUCHARSKÁ, A. (ed.) a kol. Kapitoly ze školní pedagogiky a školní psychologie - skripta pro studenty vykonávající pedagogickou praxi. Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2008.

HÁJKOVÁ,V., STRNADOVÁ, I. Inkluzívní vzdělávání. Teorie a praxe. Praha: GradaPublishing, a.s., 2010. ISBN 978-80-247-3070-7.

HUPKOVÁ, M., PETLÁK, E. Sebareflexia a kompetencie v práci učiteľa. Bratislava: Iris, c2004. 135 s. ISBN 8089018777.

SLEPIČKOVÁ, L., PANČOCHA, K. et al. Aktéři školní inkluze. SchoolInclusionActors. MVP

MUNI/M/0012/2013. 1. vyd. Brno: MU, 2013. 159 s. ISBN 978-80-210-6688-5.

Doporučená literatura

NEZVALOVÁ, D. Reflexe v pregraduální přípravě učitele. 1. Olomouc: Univerzita Palackého, 2000. 72 s. ISBN 8024402084.

KOŤA, J. Učitel, jeho sebereflexe a společnost. In Pedagogika, XLIV, 1994, č.4, s.307.

ELLIOTT, J. a M. PLACE. Dítě v nesnázích : prevence, příčiny, terapie. Vyd. 1. Praha: GradaPublishing, 2002. 206 stran. ISBN 8024701820.

Aktuální legislativa (zákony, vyhlášky)

Syllabus - Czech
Last update: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., mimořádný profesor Univerzity Karlovy (28.01.2024)

Cílem předmětu Oborová praxe II je aplikace získaných znalostí a dovedností ze speciální pedagogiky školního věku v prostředí konkrétních škol. Je realizována jako přímá speciálněpedagogická činnost pod vedením učitele (speciálního pedagoga) ve školách žízených podle paragrafu 16, odst. 9 a ve školách s inkluzivním přístupem a školských zařízeních (školní poradneské pracoviště, PPP) . Student si osvojuje asistentské práce pod vedením učitele ve školách pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a speciálního pedagoga ve školských zařízeních. Dostává příležitost pod odbornou supervizí aplikovat znalosti a dovednosti ze speciálně pedagogické diagnostiky a edukace v praxi. Student si vede záznamy o speciálněpedagogické činnosti, které zaznamenává formou portfolia.

Course completion requirements - Czech
Last update: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., mimořádný profesor Univerzity Karlovy (28.01.2024)

Zpracování Deníku pedagogické praxe jako součást Portfólia praxí a jeho vložení do Moodlu. Pokyny k praxím jsou vloženy v Moodlu, student je s nimi seznamem na první výuce.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html