SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Bachelor Thesis Seminar I - OPBS3S131A
Title: Seminář k bakalářské práci I
Guaranteed by: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2021
Semester: winter
E-Credits: 5
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:2/1, C [HT]
Capacity: 31 / 31 (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PaedDr. Eva Marádová, CSc.
Teacher(s): PaedDr. Eva Marádová, CSc.
Pre-requisite : OPBS3S109A
Is pre-requisite for: OPBS3S132A, OPBS3A143C
Annotation - Czech
Last update: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (23.04.2020)
Cílem předmětu je připravit studenty po stránce formální i metodologické na zpracovávání bakalářského úkolu. Seznámí se s různými přístupy ke zpracování odborného textu. Získají přehled o základních výzkumných metodách a dovednost s nimi pracovat.
Descriptors - Czech
Last update: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (08.02.2022)

Předmět má 5 kreditů dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 150 hodinám.

Přímá výuka:              

·         přednášky 24 hodin

·         cvičení 12 hodin

Příprava:

·         samostudium odborné literatury a práce se studijními materiály 34 hodin

·         seminární práce 30 hodin

·         plnění úkolů a příprava na semináře 30 hodin

Příprava na zápočet: 20 hodin celkem

Výuka bude probíhat prezenčně s elektronickou podporou v MOODLE.

V případě nařízeného distančního vzdělávání na UK bude realizována v čase výuky dle rozvrhu on-line prostřednictvím apliace MS Teams.

Literature - Czech
Last update: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (23.04.2020)

Povinná literatura:

GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. 207 s. ISBN 80-85931-79-6

FERJENČÍK, J. Úvod do metodologie psychologického výzkumu. Jak zkoumat lidskou duši. Praha, Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-815-9

HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2.

CHRÁSKA, M. Úvod do výzkumu v pedagogice: Základy kvantitativně orientovaného výzkumu. Olomouc:Vydavatelství Univerzity Palackého, 2003. 199 s. ISBN  80-244-0765-5.

PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum, 2007. ISBN 978-80-7184-569-0.

ŠANDEROVÁ, J. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách. Praha: Sociologické nakladatelství, 2005. ISBN 978-80-86429-40-3.

ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ K. aj. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-313-0

Doporučená literatura:

DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum, 2011. 372 s. ISBN 978-80-246-1966-8.

HENDL, J. Přehled statistických metod zpracování dat: analýza a metaanalýza dat. Praha: Portál, 2006. 583 s. ISBN 80-7367-123-9

HOLOUŠOVÁ, D.; KROBOTOVÁ, M. Diplomové a závěrečné práce. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2002. ISBN 80-244-0458-3.

Syllabus - Czech
Last update: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (23.04.2020)

Obsahové zaměření:

1. Charakteristika základních typů pedagogického výzkumu.

2. Charakteristika metod pedagogického, psychologického a sociologického výzkumu.

3. Hlediska pro výběr vhodných témat bakalářských prací.

4. Charakteristika postupných kroků při přípravě bakalářské práce.

5. Práce s odbornou literaturou, bibliografické citace.

6. Jazyková stránka zpracování odborných textů.

7. Obsahová a formální stránka bakalářské práce.

Course completion requirements - Czech
Last update: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (06.09.2021)

Požadavky k udělení zápočtu – výuka s podporou MOODLE:

1. aktivní účast ve výuce, průběžné plnění úkolů v MOODLE

2. zpracování písemného návrhu (projektu) vlastní bakalářské práce vč. předběžného seznamu odborné literatury (citace dle platné normy),

3. prezentace úkolu na semináři (představení tématu, zamýšlených cílů, zvolených metod a předpokládané náplně práce).

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html