SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
The practice in the inclusive elementary school - OPBS2S124B
Title: Praxe v inkluzivní ZŠ
Guaranteed by: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2022
Semester: summer
E-Credits: 2
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/1, C [HT]
Capacity: unknown / 1 (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: doc. PhDr. Lea Květoňová, Ph.D.
Teacher(s): PaedDr. Eva Marádová, CSc.
Co-requisite : OPBS2S116A
Annotation -
Last update: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (10.03.2021)
The course is focused on practice in inclusive classes of primary school. The student observes in practice and actively participates in the educatinal process. He/she keeps detailed records of activities.
Descriptors - Czech
Last update: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (11.02.2023)

Předmět má 2 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 60 hodinám.

Přímá výuka:              

·         seminář 12 hodin

·         praxe 24 hodin

Příprava:

·         zpracování úkolů a práce se studijními materiály 14 hodin

Seminární práce a příprava na zápočet: 10 hodin celkem

Literature -
Last update: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (08.02.2020)

BENDL, S., KUCHARSKÁ, A. (ed.) a kol. Kapitoly ze školní pedagogiky a školní psychologie - skripta pro studenty vykonávající pedagogickou praxi. Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2008. ISBN 978-80-7290-366-5.

ČAPEK, R. Moderní didaktika. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-3450-7.

KEPKA, J., KLEČKOVÁ, G. Pedagogická praxe: metodické pokyny. Vyd. 1. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2007. ISBN 978-80-7043-590-8.

PASCH, M. et al. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-054-2.

PŘINOSILOVÁ, D. Diagnostika ve speciální pedagogice. Brno 2007.ISBN 978-80-7315-142-3

ŘEZNÍČEK, J., RUSEK, M. DidaEtika. Opora pro studenty na souvislých pedagogických praxích a pro začínající učitele. Praha: Pedf UK, 2014. ISBN 978-80-729-0794-6.

VALIŠOVÁ, A., KASÍKOVÁ, H. Pedagogika pro učitele. 2. rozšířené a aktualizované vydání.Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3357-92.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html