|
|
|
||
Last update: PhDr. Magdalena Saláková, Ph.D. (31.10.2019)
|
|
||
Last update: PhDr. Magdalena Saláková, Ph.D. (01.10.2019)
Cílem předmětu Dějiny hudby III. je seznámit studenty se základními body dějin hudby 19. století, přiblížit hlavní hudebně-historické události, představit významné hudební osobnosti v souvislostech a poskytnout studentům dostatek podnětů a podkladů pro další samostudium hudebních dějin. |
|
||
Last update: PhDr. Magdalena Saláková, Ph.D. (30.09.2020)
Distanční výuka bude koncipována takto:
|
|
||
Last update: PhDr. Magdalena Saláková, Ph.D. (01.10.2019)
Einstein, Alfred: Hudba období romantizmu, Bratislava 1989 Kolektiv autorů: Dějiny české hudební kultury I. (1890-1918) - II. (1918-1945), Praha 1972, 1981 Hrčková, Naďa: Dějiny hudby V-VI, Praha 2005 nn. Crocker, Richard L.: A History of Musical Style, New York1986 Dahlhaus, Carl: Nineteenth-Century Music. Berkeley, Los Angeles, London: University of California Press 1989 (překlad Musik des 19. Jahrhunderts, viz Neues Handbuch der Musikwissenschaft, Band 6)
Monografie: Holzknecht, Václav: Franz Schubert, Praha 1972 Sýkora, Jan Václav: Robert Schumann, Praha 1967 Schumann, Robert: O hudbě a hudebnících, Praha 1960 Iwaskiewicz, Jaroslav: Fryderyk Chopin, Praha 1958 Berlioz, Hector: Paměti, Praha 1961 Wagner, Richard: O hudbě a umění, Praha 1959 Musorgskij, Modest Petrovič: Hudba života, sborník, Praha 1960 Čajkovskij, Petr Iljič: Dopisy, Praha 1965 Erhardt, Ludwig: Brahms,Bratislava 1986 Marcuse, Ludwig: Pamětihodný život Richarda Wagnera, Praha 1970 Holzknecht, Václav: Bedřich Smetana, Praha 1979 Burghauser, Jarmil: Antonín Dvořák, Praha 1985 Hudec, Vladimír: Zdeněk Fibich, Praha 1971 |
|
||
Last update: PhDr. Magdalena Saláková, Ph.D. (11.09.2022)
Sylabus: 0) Dědictví 18. století / I. vídeňská škola Případná distanční výuka bude koncipována takto:
|
|
||
Last update: PhDr. Magdalena Saláková, Ph.D. (11.09.2022)
Zápočet po ZS bude udělen za 3) ústní zkouška - zahrnuje období DH I, DH II, DH III. Jde o soubornou zkoušku. (Po následujícím LS již nebude, atestace bude složena pouze z testu.) Okruhy: viz Moodle ------- Dobrovolný úkol k získání bodů k atestaci: odevzdaný pracovní list na zadané téma (dle rozpisu), který bude představovat hudební osobnost 19. století a konkrétní autorovo dílo pomocí aktivitky určené pro žáky 2. stupně či studenty SŠ. Příklady aktivit: komplexní list s myšlenkou a řadou aktivit typu: doplňovačka, křížovka, jiný zajímavý testík, hra, poznávačka apod. Vždy bude zahrnuta i hudební ukázka (přesný konkrétní odkaz), z níž bude aktivitka vycházet. (Téma si vyberete během prvních setkání.) |