SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Professional Practice in Speech and Language Therapy – Deaf Education III - ONSP18889
Title: Oborová praxe logo-surdo III.
Guaranteed by: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2019
Semester: summer
E-Credits: 1
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/0, C [HT]
Extent per academic year: 20 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Miroslava Kotvová, Ph.D.
Incompatibility : ONSP18853
Pre-requisite : ONSP18873, ONSP18888
Is incompatible with: ONSP18853
Annotation - Czech
Last update: PhDr. Miroslava Kotvová, Ph.D. (02.02.2018)
Předmět vede studenty k praktickému využití znalostí získaných ve studijních předmětech. Je zaměřen na specifickou problematiku v dospělém věku a u seniorů se sluchovým postižením ši narušenou komunikační schopností. Praxe probíhá pod supervizí zvoleného pracoviště a garanta oborové praxe. Student se aktivně podílí na speciáněpedagogickém procesu, je schopen interpretovat a obhájit zvolené postupy, metody, posloupnost, jenž v praxi aplikoval. Své působenía a závěry z praxe prezentuje formou, která je předem stanovena.
Aim of the course - Czech
Last update: PhDr. Miroslava Kotvová, Ph.D. (12.06.2018)

-          ověřit si již získané teoretické i praktické poznatky ze studia problematiky osob se sluchovým postižením v praxi

-          dokázat modifikovat svoji činnost v souladu se specifiky pedagogické činnosti zaměřené na osoby se sluchovým postižením ve školním věku

-          prokázat analytický a komparační přístup k různým diagnostickým, poradenským a vzdělávacím činnostem v oblasti intervence poskytované dětem a žákům se sluchovým postižením

Literature - Czech
Last update: PhDr. Miroslava Kotvová, Ph.D. (14.06.2018)

Povinná literatura:

BARTOŇOVÁ, M., PIPEKOVÁ, J. Manuál pro pedagogickou praxi: teorie a praxe. Brno: Masarykova univerzita, 2011. ISBN 978-80-210-5497-4.

BENDL, S., KUCHARSKÁ, A. (ed.) a kol. Kapitoly ze školní pedagogiky a školní psychologie - skripta pro studenty vykonávající pedagogickou praxi. Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2008.

KEPKA, J. a KLEČKOVÁ, G. Pedagogická praxe: metodické pokyny. Vyd. 1. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2007, 152 s. ISBN 978-80-7043-590-8.

KOL.AUTORŮ Soubor metodických materiálů pro asistenty pedagoga. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015.

Doporučená literatura:

BENDOVÁ, P. a kol. Kompenzační pomůcky pro osoby se specifickými potřebami. Olomouc: Univerzita Palackého 2006. ISBN 80-244-1436-8.

ČÁP, J., MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha: Portál 2007. ISBN 978-80-7367-273-7.

SLOWÍK, J. Komunikace s lidmi s postižením. Praha: Portál 2010. ISBN 978-80-7367-691-9.

MAREŠ, J., KŘIVOHLAVÝ, J. Komunikace ve škole. Brno: Masarykova univerzita 1995. ISBN 80-210-1070-3.

NELEŠOVSKÁ, A., SVOBODOVÁ, J. Pedagogická praxe : Praktická příručka určená studentům prezenčního studia oboru učitelství pro I. st. ZŠ. Olomouc: Univerzita Palackého 2000. ISBN 80-244-0171-1.

Course completion requirements - Czech
Last update: PhDr. Miroslava Kotvová, Ph.D. (30.01.2018)

- aktivní účast na praxi v požadovaném hodinovém rozsahu

- předložení písemných materiálů z praxe (rozsah a obsah dokumentace bude upřesněn na úvodní hodině praxe)

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html