SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Diagnosis of Speech and Language Disorders at a School Age - ONSP18872
Title: Diagnostika NKS ve školním věku
Guaranteed by: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2018
Semester: summer
E-Credits: 3
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:1/1, Ex [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D.
Co-requisite : ONSP18875, ONSP18877, ONSP18882, ONSP18887
Incompatibility : ONSP18842
Pre-requisite : ONSP18870, ONSP18871
Is co-requisite for: ONSP18877, ONSP18887, ONSP18875, ONSP18882
Is incompatible with: ONSP18842
Is pre-requisite for: ONSP18873
Annotation - Czech
Last update: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (11.09.2017)
Studenti se v rámi předmětů seznámí s diagnostickými a terapeutickými metodami, které jsou používány u dětí školního věku s narušenou komunikační schopností. Pozornost je věnována žákům s foneticko-fonologickými obtížemi,se specificky narušeným vývojem řeči, s balbuties, s myofunkčními poruchami, s dysartrií. Seznámí se s poskytováním logopedické intervence žákům s narušenou komunikační schopností v rezortu školství i zdravotnictví.
Literature - Czech
Last update: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (13.06.2018)

LECHTA, Viktor (2010): Koktavost: integrativní přístup. 2. rozšiř. a přeprac. Vyd. Praha: Portál.

LECHTA, Viktor a kol (2005): Diagnostika narušené komunikační schopnosti. Praha: Portál

LECHTA, Viktor ( 2011): Symptomatické poruchy řeči u dětí. Praha: Port

ŠKODOVÁ, Eva, JEDLIČKA, Ivan a kol. (2007): Klinická logopedie. 2., aktualizované vydání. Praha: Portál.

VÍTKOVÁ, M. ed. (2004): Integrativní speciální pedagogika. Integrace školní a sociální. 2. přeprac. a rozšíř. vydání. Brno: Paido.

 

Další aktuální odbornou literaturu a jiné zdroje studenti získají v průběhu seminářů.

Syllabus - Czech
Last update: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (11.09.2017)

Diagnostika narušené komunikační schopnosti ve školním věku; diagnostické postuy a materiály u žáků se specificky narušeným vývojem řeči; specifika edukace žáků s vývojovou dysfázií; poradenský systém; žák s balbuties, vzdělávání žáků s balbuties, možnosti diagnostických a terapetuických přístupů u balbuties. Diagnostika a možné terapeutické přístupy u žáků s dysartrií.

Course completion requirements - Czech
Last update: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (11.09.2017)

- 80% účast;

- ústní zkouška;

- prezentace materiálů, které student zpracoval na základě odborné praxe s žáky s narušenou komunkační schopností;

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html