|
|
|
||
Studenti se seznámí s teoretickými poznatky i praktickými zkušenostmi z oblasti narušené komunikační schopnosti u dětí školního věku. Osvojí si poznatky z oblasti poruch fluence (balbuties a tumultus sermonis), seznámí se s obtížemi, které poruchy fluence přináší v průběhu edukačního procesu. Seznámí se se současnými názory na oblast neurogenních poruch komunikace, se širokou oblastí specificky narušeného vývoje řeči, s možnými přístupy ve vzdělávání těchto žáků. Seznámí se s myofunkčními přístupy a terapiemi, které jsou u nás i ve světě využívány v rámi podpory komunikačních schopností. Last update: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (31.01.2020)
|
|
||
- 80% účast - ústní zkouška; - prezentace materiálů, které student zpracoval v rámci odborné praxe logopedické na odborných pracovištích rezortu školství i zdravotnictví Last update: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (31.01.2020)
|
|
||
KEREKRÉTIOVÁ, Aurélia (2008): Velofaryngální dysfunkce a palatolalie. Praha: Grada. KLENKOVÁ, Jiřina, BOČKOVÁ, Barbora, BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona (2012): Kapitoly pro studenty logopedie. Brno: Paido. KLENKOVÁ, Jiřina (2006): Logopedie. Praha: Grada. LECHTA, Viktor (2010): Koktavost: integrativní přístup. 2. rozšiř. a přeprac. Vyd. Praha: Portál. LECHTA, Viktor a kol. (2003): Terapie narušené komunikační schopnosti. Praha: Portál LECHTA, Viktor ( 2011): Symptomatické poruchy řeči u dětí. Praha: Portál
Další odborné zdroje budou studentům zadávány v průběhu výuky Last update: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (31.01.2020)
|
|
||
Fonetické a fonologické poruchy; poruchy fluence - koktavost, breptavost; specificky narušený vývoj řeči a jeho dopad na vzdělávání žáků, integrace, inkluze žáků s vývojovou dysfázií; žáci s dysartií; verbální dyspraxie; myofunkční poruchy. Žáci s vrozenými vývojovými vadymi - orofaciální rozštěpy v období školního věku. Last update: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (31.01.2020)
|