SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Continuous Practice at Secondary School and Reflection - OKNS4S033A
Title: Souvislá praxe na SŠ s reflexí
Guaranteed by: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2022
Semester: winter
E-Credits: 4
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/0, C [HT]
Extent per academic year: 24 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: doc. PhDr. Lea Květoňová, Ph.D.
Teacher(s): PaedDr. Eva Marádová, CSc.
Pre-requisite : OKNS4S022A
Annotation -
Last update: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (05.09.2023)
The aim of the subject is to provide students with practical experience in secondary general education and secondary vocational schools, which, within the framework of joint education, provide support for pupils with special educational needs in regular classes. Students will apply their theoretical knowledge from lectures and seminars and compare their own experiences as a pupil/student with the reality of the profession of a secondary school teacher. Continuous practice at the secondary school will take place in the form of basic orientation and supervision in selected subjects and preparation of supporting materials and inclusive activities for pupils.
Descriptors - Czech
Last update: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (17.09.2023)

Předmět má 4 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 120 hodinám.

Přímá výuka:              

·         seminář 12 hodin

·         praxe 24 hodin

Příprava:

·         zpracování úkolů a práce se studijními materiály 64 hodin

Seminární práce a příprava na zápočet: 20 hodin celkem

Literature - Czech
Last update: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (29.10.2022)

PIPEKOVÁ, J., BARTOŇOVÁ, M., MAGEROVÁ,J., ŘEHULKA,E.,VIKTORIN, J.,VÍTKOVÁ, M. Školní speciální pedagog a školní psycholog v inkluzivní škole a možnosti jejich spolupráce s interními a externími subjekty. Brno: Masarykova univerzita, 2019. 101 s. ISBN 978-80-210-9310-2.
PUŠKINOVÁ, M. Plán činnosti výchovného poradce a školního metodika prevence ve 2. pololetí školního roku 2018/2019. Školní poradenství v praxi: nový odborný časopis pro poradenské pracovníky. Praha: Wolters Kluwer, 2019, 6(1), 18-21. ISSN 2336-3436.
STODŮLKOVÁ, E., ZAPLETALOVÁ, E. Pedagogika pro střední školy. Beroun: Machart, 2011. ISBN 978-80-87517-22-2.
ŠTOČEK, M. Rukověť výchovného poradce a školního metodika prevence: střední škola. 21. vydání, verze 1.2016. Nový Bydžov: aTre,2016.

Syllabus - Czech
Last update: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (05.09.2023)

Souvislá praxe na SŠ bude probíhat ve formě základní orientace a hospitace ve vybraných předmětech a přípravy podpůrných materiálů a inkluzivních aktivit pro žáky. 

Student pro souvislou praxi volí jednu střední školu, na níž se podrobně seznamuje s chodem školního poradenského pracoviště, s přípravou a realizací preventivních programů.

Pozornost je zaměřena na vzdělávání žáků nadaných a mimořádně nadaných, na začleňování žáků s OMJ, genderové otázky v prostředí střední školy.

V průběhu praxe na základě observace a rozhovorů písemně reflektuje náplň práce třídního učitele, školního speciálního pedagoga, metodika prevence, výchovného poradce, školního psychologa, sociální pracovnice dle disponibility těchto pracovních pozic na střední škole.

Course completion requirements - Czech
Last update: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (29.10.2022)

Absolvování souvislé pedagogické praxe v požadovaném rozsahu - přesné vymezení obsahu a rozsahu je uvedeno v moodle.

Studenti odevzdávají materiály (tvoří Portfolio) do moodle. Účastní se společných reflexí.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html