SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Methodics of integrative pedagogy oriented to group integration - OKN2318162
Title: Metodika integrativní pedagogiky se zaměřením na skupinovou integraci
Guaranteed by: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2018
Semester: winter
E-Credits: 3
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/0, C [HT]
Extent per academic year: 4 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D.
PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D.
Pre-requisite : OKN2318130
Annotation - Czech
Last update: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. (13.09.2017)
Seznámení se skupinovými formami vyučování žáků se SVP v českém vzdělávacím systému (speciální třídy a mikrotřídy), vnímání skupin žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v podmínkách školní praxe, odpovídající paradigmatické změny v sociálních vědách a změny v pedagogice, vývoj od segregativních forem vzdělávání žáků s postižením k inkluzi, příprava žáků se SVP na začlenění v běžných třídách, vytváření příznivých podmínek pro skupinu žáků se SVP na škole, inkluzivní opatření pro volný čas a seberealizaci žáků s postižením, speciálně pedagogické reedukace v edukačním procesu, metodické rozbory učebních situací.
Literature - Czech
Last update: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. (13.09.2017)

MÜLLER,O.: Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné škole. Olomouc: UP,2001.ISBN 80-244-0231-9

GRAY,H.:Rovnost příležitostí při diagnostice dětí a inkluzívní uspokojování speciálních potřeb. In Podpora optimálního rozvoje osobnosti dětí z prostředí minorit.Sociální, pedagogické a psychologické aspekty utváření osobnosti romských dětí a dětí z prostředí jiných minorit. Brno.2003. FSS MUNI. ISBN 80-85947-82-X.117-127

HÁJKOVÁ,V.: Integrativní pedagogika a její metodické nástroje pro vzdělávání osob se speciálními potřebami v běžných školách. In Sborník příspěvků: Inkluze jako východisko vzdělávání osob se zdravotním postižením. Konference 17.6. 2003 [online],. Most: Magistrát města Most.

HÁJKOVÁ,V.,STRNADOVÁ,I.Inkluzivní vzdělávání.Praha:Grada Publishing,a.s.2010, ISBN 978-80-247-3070-7 


Syllabus - Czech
Last update: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. (19.06.2018)

Výuka jednotlivých témat ( viz anotace) bude vedena na třech úrovních:

1/ individuální práce účastníka kurzu s odborným studijním materiálem ( seznámení s tématem);
2/ diskuse problematiky v dílčí malé skupině, výměna názorů a  zkušeností, příprava komuniké pro společnou pracovní dílnu ;
3/ pracovní dílna všech účastníků kurzu.

Course completion requirements - Czech
Last update: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. (13.09.2017)

Vypracování seminární práce dle pokynů vyučujícího, možnost 2 pokusů.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html