SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Methodics of integrative pedagogy oriented to individual integration - OKN2318161
Title: Metodika integrativní pedagogiky se zaměřením na individuální integraci
Guaranteed by: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2018
Semester: winter
E-Credits: 3
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/0, C [HT]
Extent per academic year: 4 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D.
Pre-requisite : OKN2318130
Annotation - Czech
Last update: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (27.04.2016)
Individuálně integrovaný žák, specifičnost jeho postavení ve školní třídě, individuální integrace jako volba vzdělávací cesty, hlediska hodnocení, předpoklady, příprava podmínek ve škole a v domácím prostředí, doprava do školy a zajištění terapeutické podpory, speciálně pedagogická supervize a poradenství, v českém vzdělávacím systému, vnímání individuálně integrovaných žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v podmínkách běžné školní praxe, vývoj od segregativních forem vzdělávání žáků s postižením k inkluzi, spojitost integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich přípravy na profesionální začlenění, vytváření příznivých podmínek pro individuální integraci na škole a ve třídě s využitím podpůrných opatření ve stupńovitém systému podpory, klimatoformní faktory integrace, rizika a pozitiva přítomnosti individuálně integrovaného žáka, legislativní podpora individuální integrace.
Literature - Czech
Last update: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (27.04.2016)


HÁJKOVÁ,V.,STRNADOVÁ,I.Inkluzivní vzdělávání. Praha:Grada Publishing,a.s.2010, ISBN 978-80-247-3070-7 
KATALOGY podpůrných opatření v podpoře žáků se SVP dostupné z www.inkluze.upol.cz
KRATOCHVÍLOVÁ, J. Inkluzivní vzdělávání v české primární škole: teorie, praxe, výzkum. první. Brno: Masarykova univerzita, 2013. 207 s. ISBN 978-80-210-6527-7 
PANČOCHA, K.(2013)Postižení jako axiologická kategorie sociální participace. Brno: MUNI Press, ISBN 978-80-210-6344-0 
 

Course completion requirements - Czech
Last update: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. (01.02.2018)

Vypracování seminární práce dle zadání vyučující.Možnost 2 oprav.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html