SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Seminar to the practice - OKN01N125A
Title: Seminář k pedagogické praxi
Guaranteed by: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2022
Semester: winter
E-Credits: 3
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/0, MC [HS]
Extent per academic year: 6 [hours]
Capacity: unknown / unknown (35)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Is provided by: OKN03N306A
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D.
Mgr. et Mgr. Irena Hanyš Holemá, Ph.D.
Pre-requisite : OKN01N104A
Interchangeability : OPN01N125A
Annotation -
Last update: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (08.09.2019)
The content of the seminar will reflect pedagogical practice, exchange of experience in pedagogical practice, discussion of current issues (school and class education program, evaluation, etc.). • Presentation of educational programs in kindergartens • Restructuring of serious problems (use of pedagogical portfolio), their naming, understanding of the essence of problem and context, suggestions for possible solutions • Application of theoretical knowledge to pedagogical practice (study of professional literature) in pedagogical practice (preparation, , innovative approaches, etc.) • Preparation, implementation and evaluation of educational activities in kindergarten • Self-reflection and gradual creation of an individual internal model of desirable pedagogical skills (eg create a self-evaluation sheet). Time load (3 credits): - direct lessons at the seminar: 6 hours - work on tasks in own pedagogical practice: 20 hours - Moodle tasks: 29 hours - preparation for presentation of own practice: 20 hours
Aim of the course - Czech
Last update: PhDr. Eva Koželuhová, Ph.D. (01.09.2021)

Cílem předmětu je propojit teoretické znalosti studenta s praxí. Student dokáže reflektovat svou praxi, odborně reagovat na aktuální problémy a poskytovat zpetnou vazbu kolegům studentům. 

Descriptors - Czech
Last update: PhDr. Eva Koželuhová, Ph.D. (11.09.2021)

Časová zátěž (3 kredity):
- přímá výuka na semináři: 6 hodin
- práce na úkolech ve vlastní pedagogické praxi: 20 hodin
- práce na úkolech v Moodlee: 29 hodin
- příprava na prezentaci vlastní praxe: 20 hodin

 

Vážené studentky, vážení studenti, 

výuka předmětu bude probíhat prezenční formou. Na úvodním setkání budou studenti seznámeni s dílčími úkoly, které je třeba splnit v prostředí Moodle před druhým setkáním, kde budou dílčí úkoly prezentovány a společně reflektovány. 

Pokud by se změnilo nařízení vlády, výuka by se přesunula do online prostředí, ale v tuto chvíli s tím nepočítáme. Případný odkaz: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a83e04983b0214d6197e5207273450b48%40thread.tacv2/conversations?groupId=64c4765f-2a22-40e3-a76d-fa72c3f87f2d&tenantId=5335a395-3770-41bf-b111-59efae08bf8d

Literature - Czech
Last update: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (04.10.2018)

Základní studijní literatura

HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha: Portál 2004, ISBN 80-7178-888-0.

MERTIN V, GILLERNOVÁ I. Psychologie pro učitelky mateřské školy.  Praha: Portál 2003, ISBN 80-7178-799-X.

Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: MŠMT 2018.

ZELINKOVÁ O. Pedagogická diagnostika individuální vzdělávací program. Praha: Portál 2001, ISBN 80-7178-544-X. SYSLOVÁ Z. Profesní kompetence učitele mateřské školy. Praha: Grada Publishing a.s., 2013. 978-80-247-4309-7

SYSLOVÁ, Z. Realizace autoevaluace v mateřských školách. Praha: Verlag Dashöfer, 2013.

 

Doporučená studijní literatura

Autoevaluace mateřské školy (metodická příručka k vlastnímu hodnocení). Praha: VÚP, 2010. ISBN 978-80-87000-9-32-8.

Pedagogické hodnocení v pojetí RVP PV: Metodika pro podporu individualizace v podmínkách mateřské školy. Praha: VÚP, 2007. ISBN 978-80-87000-10-6.

Manuál k přípravě školního (třídního) vzdělávacího programu mateřské školy. Praha: VÚP, 2005. ISBN 80-87000-01-3.

Syllabus - Czech
Last update: PhDr. Eva Koželuhová, Ph.D. (01.09.2021)

1.) Prezentace vzdělávacích programů v mateřských školách

2.) Restrukturalizace závažných problémů (využití pedagogického portfolia), jejich pojmenování, pochopení podstaty problému a souvislostí, návrhy možných řešení

3.) Aplikace teoretických znalostí do pedagogické praxe (studium odborné literatury) do pedagogické praxe (přípravy, hledání různých variant, inovativních přístupů atd.)

4.) Příprava, realizace a evaluace vzdělávací činnosti v mateřské škole

5.) Sebereflexe a postupné vytváření individuálního vnitřního modelu žádoucích pedagogických dovedností (např. vytvořit si sebehodnotící arch).

Course completion requirements - Czech
Last update: PhDr. Eva Koželuhová, Ph.D. (11.09.2021)

1) Plnění dílčích úkolů v elektronickém prostředí Moodle: Jednotlivé úkoly jsou známkovány a výsledná známka KZ je průměrem ze získaných známek jednotlivých úkolů.

2) Aktivní účast na semináři s prezencí.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html