SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Seminar to the practice - OPN01N125A
Title: Seminář k pedagogické praxi
Guaranteed by: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2022
Semester: winter
E-Credits: 3
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/1, MC [HT]
Capacity: unknown / unknown (30)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Is provided by: OKN03N306A
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: Mgr. et Mgr. Irena Hanyš Holemá, Ph.D.
Pre-requisite : OPN01N104A
Is interchangeable with: OKN01N125A
Annotation -
Last update: PhDr. Petra Ristić, Ph.D. (10.09.2021)
The content of the seminar will be a reflection of pedagogical practice, exchange of experience in the field of pedagogical practice, discussion on challenges of designing school and class educational program. • Presentation of early years educational programs • Application of theoretical knowledge into teaching practice (reading study literature; teaching plans, searching for various options, innovative approaches, etc.) • Preparation, implementation and evaluation of educational activities in early years settings • Designing curriculum (school and class educational program)
Descriptors - Czech
Last update: PhDr. Petra Ristić, Ph.D. (10.09.2021)

Úvodní setkání dne 13.10.2021 proběhne on-line v prostředí MS Teams. Studenti obdrží přístupová data v Moodlu.

 

 Vyčíslení studijní zátěže: 12 h přímé ýuky, 8h příprava na výuku, 10h samostudium literatury, 5h práce se studijními materiály, 30h plnění průběžných úkolů, 8h seminární práce, 5h příprava na zápočet. Celkem 78h

Literature - Czech
Last update: PhDr. Petra Ristić, Ph.D. (10.09.2021)

Základní studijní literatura

HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha: Portál 2004, ISBN 80-7178-888-0.

KREJČOVÁ, Věra, Jana KARGEROVÁ a Zora SYSLOVÁ. Individualizace v mateřské škole. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0812-9.
 
OPRAVILOVÁ, Eva a Vladimíra GEBHARTOVÁ. Rok v mateřské škole: učebnice pro pedagogické obory středních, vyšších a vysokých škol. Vyd. 2. Praha: Portál, 2011, 493 s. ISBN 978-80-7367-703-9.

Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: MŠMT 2017.

SYSLOVÁ, Z. Realizace autoevaluace v mateřských školách. Praha: Verlag Dashöfer, 2013.

ZELINKOVÁ O. Pedagogická diagnostika individuální vzdělávací program. Praha: Portál 2001, ISBN 80-7178-544-X. SYSLOVÁ Z. Profesní kompetence učitele mateřské školy. Praha: Grada Publishing a.s., 2013. 978-80-247-4309-7

 

Další doporučená studijní literatura

Autoevaluace mateřské školy (metodická příručka k vlastnímu hodnocení). Praha: VÚP, 2010. ISBN 978-80-87000-9-32-8.

Pedagogické hodnocení v pojetí RVP PV: Metodika pro podporu individualizace v podmínkách mateřské školy. Praha: VÚP, 2007. ISBN 978-80-87000-10-6.

Praktický průvodce třídním vzdělávacím programem mateřské školy. Praha : VÚP, 2006.

Manuál k přípravě školního (třídního) vzdělávacího programu mateřské školy. Praha: VÚP, 2005. ISBN 80-87000-01-3.

Course completion requirements - Czech
Last update: PhDr. Petra Ristić, Ph.D. (11.09.2021)

1) Plnění dílčích úkolů v elektronickém prostředí Moodle: Jednotlivé úkoly jsou známkovány a výsledná známka KZ je průměrem ze získaných známek jednotlivých úkolů.

2) Jeden z dílčích úkolů je naplánování dvou-třítýdenního tematického bloku. Součástí podmínek k zakončení předmětu je i realizace vybrané části naplánovaného tematického bloku (v rozsahu 2 dopolední) v určené fakultní MŠ.

3) Aktivní účast na semináři s prezencí.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html