SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Proseminar of Physics Teaching I - NFUF305
Title: Proseminář výuky fyziky I
Guaranteed by: Department of Physics Education (32-KDF)
Faculty: Faculty of Mathematics and Physics
Actual: from 2022
Semester: winter
E-Credits: 2
Hours per week, examination: winter s.:0/2, C [HT]
Capacity: unlimited
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Guarantor: RNDr. Irena Dvořáková, Ph.D.
RNDr. Petr Kácovský, Ph.D.
Classification: Teaching > Physics
Incompatibility : NUFY115
Interchangeability : NUFY115
Is incompatible with: NUFY115
Is pre-requisite for: NFUF811
Is interchangeable with: NUFY115
Annotation - Czech
Last update: RNDr. Jitka Houfková, Ph.D. (22.01.2018)
Seminář je zaměřen na nalézání a řešení každodenních problémů, se kterými se učitelé setkávají ve své praxi (základní dokumenty ovlivňující výuku fyziky ve škole, příprava výuky, příprava fyzikálních experimentů, hodnocení a klasifikace, motivace žáků při výuce fyziky, spolupráce s kolegy, atd.), a to nikoliv z hlediska teoretických poznatků pedagogiky a didaktiky, ale z hlediska konkrétních zkušeností vyučující. Účastníci semináře jsou vedeni k diskuzi nad předloženými problémy, předpokládá se jejich aktivní zapojení.
Course completion requirements - Czech
Last update: RNDr. Irena Dvořáková, Ph.D. (05.04.2022)

Aktivní účast minimálně 75% vyučovacích hodin. Náhradní plnění možné výjimečně po dohodě s vyučujícími.

Literature - Czech
Last update: doc. RNDr. Jarmila Robová, CSc. (25.05.2022)
  • Petty, G.: Moderní vyučování. Portál, Praha 1996
  • Průcha, J.: Moderní pedagogika. Portál, Praha 2005 (4. vyd.)
  • Fisher, R.: Učíme děti myslet a učit se. Portál, Praha 2011
  • Rámcový vzdělávací program pro ZŠ a pro gymnázia.

Teaching methods - Czech
Last update: RNDr. Irena Dvořáková, Ph.D. (05.04.2022)

Výuka probíhá formou diskuzí na zadané téma, je očekávána aktivní práce studentů.

Syllabus - Czech
Last update: RNDr. Jitka Houfková, Ph.D. (27.05.2022)
  • Jaký je dobrý učitel, dobrá škola.
  • Základní dokumenty, kterými je učitel povinen se řídit.
  • Role učitele ve škole.
  • Příprava na hodinu.
  • Organizace práce třídy.
  • Motivace žáků.
  • Individualizace práce ve třídě.
  • Hodnocení žáků (sumativní i formativní).

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html