|
|
|
||
The focus of the subject is on equipping students with skills relevant to the creation, innovation and evaluation of the school curriculum in the context and recommendations of the FEPs. Individual topics: 1. Basis for the creation of SEPs 2. Teamwork in kindergartens in the creation of SEPs 3. Planning - from the SEPs to the day plan of a kindergarten teacher 4. Evaluation of the work of teachers and SEPs. public
Last update: Horská Petra, Mgr., Ph.D. (16.05.2019)
|
|
||
Cílem předmětu je vybavení studentů dovednostmi důležitými pro vytvoření, inovování a evaluaci školního vzdělávacího programu. Last update: Koželuhová Eva, PhDr., Ph.D. (13.01.2022)
|
|
||
Vyčíslení studijní zátěže: Studenti budou využívat Moodle: Link na kurz PS: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=5069. Klíč z zápisu do Moodle kurzu obdrží mailem od vyučující. Výuka online bude probíhat v prostředí Microsoft Teams: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a7a965556ddb342e79bdd02d6a1e64ee8%40thread.tacv2/conversations?groupId=056d71a8-572b-4193-b05f-db89ad4d3c9f&tenantId=c336639b-ad1b-4284-ae81-c12c08be73cf Last update: Koželuhová Eva, PhDr., Ph.D. (13.01.2022)
|
|
||
Základní studijní literatura: BURDÍKOVÁ. I. KREJČOVÁ, V. Jedna z cest jak si vytvořit kurikulum pro svoji mateřskou školu. Praha: Raabe, 2002 GARDOŠOVÁ, L. DUJKOVÁ,I. a kol. 2.vyd. Vzdělávací program Začít spolu. Metodický průvodce pro předškolní vzdělávání. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-2620-106-9. HAVLÍNOVÁ, M.,VENCÁLKOVÁ, E., HAVLOVÁ, J. a kol. Kurikulum podpory zdraví v mateřské škole. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367- 478-8. MANUÁL k přípravě školního (třídního) vzdělávacího programu mateřské školy. Praha: VÚP v Praze 2005. ISBN 80-87000-01-3. RÁMCOVÝ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM pro předškolní vzdělávání. Praha: MŠMT, 2021. SYSLOVÁ, Z. Autoevaluace v mateřské škole. Cesta ke kvalitě vzdělávání. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80262-0183-0. KOŤÁTKOVÁ, S. Dítě a mateřská škola. Praha: Grada Publishing, 2016. ISBN: 978-80-247-4435-3.
Další doporučená literatura: SEDLÁČKOVÁ, H., SYSLOVÁ, Z., ŠTĚPÁNKOVÁ, L. Hodnocení výsledků předškolního vzdělávání. Praha: Wolters Kluwer, 2012. ISBN 978-80-7357-884-8. DVOŘÁK, D. Od osnov ke standardům, Proměny kurikulární teorie a praxe. Praha: UK Praha – Pedagogická fakulta, 2012. ISBN 978-80-7290-601-7. Last update: Hořáková Kristina, Mgr. (12.02.2023)
|
|
||
Témata: 1. Východiska pro tvorbu ŠVP 2. Terminologické vymezení a porozumění kategoriím ŠVP 3. Proces tvorby ŠVP a možnosti týmové spolupráce 4. Plánování – od ŠVP k dennímu plánu učitelky MŠ 5. Evaluace práce učitele a ŠVP 6. Evaluační kritéria ŠVP Last update: Hořáková Kristina, Mgr. (12.02.2023)
|