|
|
|
||
Předmět přehlednou a strukturovanou formou představuje vybrané významné teoretické výkladové modely pro
porozumění zákonitostem psychického vývoje jedince v průběhu života.Zdůrazňuje a ukazuje souvislost a provázanost těchto teoretických modelů s výzkumem, o který se tyto modely
opírají.
Základní orientace studenta v zákonitostech vývoje člověka v průběhu života je konstruována přehledově,v
návaznosti na kurzy bakalářského stupně studia. Předmět akcentuje porozumění souvislostem
jednotlivých vývojových období v životě člověka a mechanismům, které zajišťují vývojové změny v psychice
jedince.
V průběhu semestru je výuka v kurzu strukturována do 3 výukových bloků podle vývojových období v průběhu života (od narození do 3 let věku, předškolní a školní věk, dospělost a stáří).Pro každé toto období jsou volena stěžejní témata, pomocí kterých je postupně konstruována znalost v oboru vývojové psychologie.
Zejména prostřednictvím cvičení se kurz věnuje metodám výzkumu ve vývojové psychologii a aktuálním otázkám výzkumu ve
vývojové psychologii – a to s důrazem na příklady úspěšného vývojově psychologicky orientovaného výzkumu z
česko-slovenského prostředí.
Last update: Prikrylová Katarína, Mgr. (29.11.2023)
|
|
||
Předmět je ukončen ústní zkouškou.V průběhu semestru zpracovává student v rámci cvičení k výukovým blokům celkem 3 dílčí seminární projekty, které tvoří podmínku připuštění k ústní zkoušce.V průběhu semestru vyučující sledují docházku na přednáškám. Neúčast studujících ve výuce vyšší než 75% může být důvodem nepřipuštění studujícího k ústní zkoušce.
Povinná literatura: TETI, D. M. (Ed.). (2005). Handbook of research methods in developmental science (Vol. 4). John Wiley & Sons., s. 3-39 , 66-100 (vybrané kapitoly z oddílu Developmenatal Designs). ISBN 1405153954. Doporučená literatura: HOFF, E., & SHATZ, M. (Eds.). (2009). Blackwell handbook of language development. John Wiley & Sons. (vybrané kapitoly) BREMMER, J. G., & FOGEL, A. (Eds.). (2009). Blackwell handbook of infant development. John Wiley & Sons. (vybrané kapitoly) GOSWAMI, U. E. (2002). Blackwell handbook of childhood cognitive development. Blackwell publishing. (vybrané kapitoly) THOROVÁ, K. (2014). Vývojová psychologie. Praha: Portál. ISBN: 978-80-262-0714-6. ERIKSON, E. H. (2015). Životní cyklus rozšířený a dokončený. Devět věků člověka. Praha: Portál. ISBN 9788026207863.
Last update: Málková Gabriela, doc. PhDr., Ph.D. (06.10.2024)
|
|
||
Témata: 07.10.2024 - Úvodní setkání (požadavky ke kurzu, seznámení s průběhem semestru), "The WEIRDest children in the world?" Last update: Martinec Nováková Lenka, Mgr., Ph.D. (13.10.2024)
|
|
||
Kurz je určen výhradně studujícím 1. ročníku studijního programu TVP, a není proto možné si jej zapsat po webu. Tento kurz počítá s určitou vstupmí úrovní znalostí studujících - v rozsahu učebnice Thorová, K. (2015). Vývojová psychologie. Praha. Portál. Last update: Prikrylová Katarína, Mgr. (01.01.2024)
|