|
|
|
||
Cílem předmětu je seznámit se teoreticky a prakticky s komunikačními nástroji, jejichž prostřednictvím lze dosáhnout profesního a osobního rozvoje a usnadňovat spolupráci a účast ve skupinách, týmech, společenstvích. Absolvent/ka má způsobilost:
• Facilitovat (usnadňovat skupině dosahování cílů) • Mluvit za sebe (ve smyslu vlastnictví emocí) • Stanovovat si individuální cíle rozvoje, naplňovat je a vyjednávat o jejich naplňování • Rozumět cílům jednotlivých nástrojů a rozdílům mezi nimi (př. koučování, mentorování, supervize, facilitace, mediace, vyjednávání, mluvení za sebe, hodnocení, reflexe, metodické vedení) • Reflektovat a hodnotit Last update: Ulrichová Monika, Mgr., Ph.D. (15.09.2022)
|
|
||
Podmínky k získání zápočtu: účast v 80% na seminářích, aktivní participace ve výuce, řešení všech přidělených úkolů: 1. Osobní rozvoj – vypracování seminární práce – vlastní esej na téma "Mé osobní kvality a nedostatky v komunikaci“ – min.2 normostrany, maximálně 4 normostrany, úkol splnit do konkrétního data, které bude stanoveno vyučujícím 2. Profesní rozvoj – vypracování seminární práce (za použití odborné literatury) na téma: můj profesní cíl a jeho naplnění, může být formou facilitace, koučování, supervize, mediace aj, lze pracovat ve dvojici - Též splnit do konkrétního data, po splnění všech úkolů, jsou uděleny zápočty 3. Test z probrané teorie Last update: Ulrichová Monika, Mgr., Ph.D. (15.09.2022)
|
|
||
Metody: Předmět je veden interaktivně, zážitkem na sobě. Studenti facilitují jednotlivé výukové bloky, stanovují si vlastní cíle rozvoje a dosahují jich prostřednictvím skupiny. Hodnotí se splněné úkoly (facilitace, stanovení ind. cíle); reflexe ind. cíle a jeho naplnění; hodnocení předmětu a sebehodnocení. Předmět je podmínkou předmětu Mezioborové reflektované praxe, vyučuje se zároveň s ním. Doporučená literatura: Vybíral, Z. Psychologie komunikace. Praha: Portál 2009. Berne, E. Jak si lidé hrají. 2. vyd. Litvínov: Dialog 1992. De Vito, J. Základy mezilidské komunikace. Praha: Grada 2008. Křivohlavý, J. Jak si navzájem lépe porozumíme. Praha: Svoboda 1988. Křivohlavý, J. Povídej naslouchám. Praha: Návrat 1993. Hroník, F. Hodnocení pracovníků. Praha: Grada 2006 Šišková, T. Facilitativní mediace. Praha: Portál 2012 Kolajová, L. Týmová spolupráce. Praha: Grada 2006 Gabriele Peters-Kuhlinger, Friedel John. Komunikační a jiné měkké dovednosti. Praha: Grada 2006. Last update: Ulrichová Monika, Mgr., Ph.D. (15.09.2022)
|