|
|
|
||
Last update: PhDr. Eva Pokorná, Ph.D. (25.09.2019)
|
|
||
Last update: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (08.11.2023)
Attainment and consolidation of productive language activities and strategies in particular aimed at spoken language at the level B1.2 and development of lexical competencies at B2.1. Upon completion of the course, learners will be able to:
|
|
||
Last update: PhDr. Eva Pokorná, Ph.D. (25.09.2019)
English: GRAHAM, G. Teaching children physical education: becoming a master teacher. Champaign: Human Kinetics, 1992. ISBN 0-87322-340-3. LEPORE, M., Luis COLUMNA a Lauren Friedlander LITZNER. Assessments and activities for teaching swimming. Champaign: Human Kinetics, 2015. ISBN 978-1-4504-4472-9. WERNER, P. H., Lori H. WILLIAMS a Tina J. HALL. Teaching children gymnastics. 3rd ed. Champaign, Ill.: Human Kinetics, c2012. ISBN 9781450410922. Aktuální odborné texty podle výběru vyučujících.
German: BRÄUTIGAM, M. ISBN 3-89124-849-0. DIETER, Knut et al. Die großen Spiele. Aachen: Meyer & Meyer, 2012. 206 s. ISBN 978-3-89899-705-8. DEUTSCHE TURNJUGEND. Kinderturnen: Praxis in Schule und Verein. Aachen: Meyer & Meyer, 2008. 128 s. ISBN 978-3-89899-232-9. FITTKO, Esther. Leichtathletik - Laufen, Springen, Werfen: Handreichung für Schulen der Sekundarstufe I. Aachen: Meyer & Meyer, 2011. ISBN 978-3-89899-591-7. KOMAR, Iris. Schwimmtechnik im Kindertraining: Rückenschwimmen. Aachen: Meyer & Meyer, 1996. ISBN 3-89124-273-5. KOMAR, Iris. Schwimmtechnik im Kindertraining: Schmetterlingsschwimmen. Aachen: Meyer & Meyer, 1997. ISBN 3-89124-351-0. KOMAR, Iris. Schwimmtechnik im Kindertraining: Kraulschwimmen. Aachen: Meyer & Meyer, 1996. ISBN 3-89124-326-X. KOMAR, Iris. Schwimmtechnik im Kindertraining: Brustschwimmen. Aachen: Meyer & Meyer, 1996. ISBN 3-89124-350-2. Aktuální odborné texty podle výběru vyučujících. |
|
||
Last update: PhDr. Tomáš Ruda, Ph.D. (16.02.2023)
Regular class attendance . Four absences per semester are tolerated. In case of 5th and 6th absence students are required to submit work assigned by the teacher. 7 and more absences do not meet the basic reguirements for being granted credit. |
|
||
Last update: PhDr. Eva Pokorná, Ph.D. (25.09.2019)
SYLLABUS Topics 1. Language, language means, speaking skills, communication 2. Professional languages and their specific features, language of sport, types of texts. 3. Oral presentations ( structure, verbal and non-verbal language means, interpretation 4. PE and sport at schools, , integration sport, inclusion. 5. Athletics - work with texts ( reading comprehension, text interpretation, applying the acguired knowledge to the conditions of physical education at schools. 6. Gymnastics - working with texts. Presentations ( a speech, a warm up)7. Movement games - work with texts. Presentations ( a speech, a warm up) 8. Sport games. Presentations ( a speech, a warm up) 9. Swimming ( Outdoor sports - working with texts. Presentations ( a speech, a warm up) 10. Demonstration exercise in sportsground with didactic instruction. 11. Demonstration exercise in sportsground with didactic instruction. 12. Demonstration exercise in sportsground with didactic instruction. 13. Demonstration exercise in sportsground with didactic instruction. 14. Trendy sports - workshop of new ideas. Course evaluation.
|
|
||
Last update: PhDr. Eva Pokorná, Ph.D. (13.07.2021)
Základem naší společné úspěšné práce je i během distanční výuky práce se standardní učebnicí, případně dalšími prameny, uvedenými pod odkazem "literatura".
Abychom naplnili cíle výuky i Vaše očekávání, budeme i za těchto mimořádných okolností při výuce cizím jazykům využívat kombinaci všech dostupných a přípustných komunikačních kanálů, jmenovitě platformu MS Teams, korespondenční metodu, konzultace i průběžné ověřování úrovně Vaší jazykové kompetence.
|