|
|
|
||
|
Teacher preparation for supervising art activities. Working with curriculum documents. Planning and preparation of lessons and larger thematic units. Analysis and reflection of the teaching process. Analyzes of the teaching process and tasks assigned. Process and product in art education. Evaluation and classification of pupils' artistic activities and works. Dealing with educational situations in the process of art education.
Distance learning will take the form of online lectures and seminars using study texts and electronically stored materials.
Last update: Kitzbergerová Leonora, PhDr., Ph.D. (13.09.2020)
|
|
||
|
zkouška Last update: Kitzbergerová Leonora, PhDr., Ph.D. (01.10.2018)
|
|
||
|
Základní studijní literatura a studijní pomůcky
FULKOVÁ, M., Diskurs umění a vzdělávání, Praha: H, H+H, 2008. HAZUKOVÁ, H., ŠAMŠULA, P.: Didaktika výtvarné výchovy I. UK Ped F, Praha 2005. KITZBERGEROVÁ, L., Didaktika výtvarné výchovy, elektronická verze, PedF Uk v Praze, 2014. MAREŠ, J., SLAVÍK, J., SVATOŠ, T., ŠVEC, V., Učitelovo pojetí výuky, MU Brno, 1996 Rámcový vzdělávací program pro základní školy, upravená verze, Praha, 2013. Rámcový vzdělávací program pro gymnázia, Praha, 2007. ROESELOVÁ, V.: Didaktika výtvarné výchovy V. UK Ped F, Praha 2001. ROESELOVÁ, V.: Námět ve výtvarné výchově. SARAH, Praha 1995. SLAVÍK, J.: Kapitoly z výtvarné výchovy II. Hodnota, osobnost, motivace. UK Ped F, Praha 1994 SLAVÍK, J.: Didaktika výtvarné výchovy III. UK Ped F, Praha 1990. Doporučená studijní literatura a studijní pomůcky
HAZUKOVÁ, H.: Příprava učitele na rozhodování ve výtvarné výchově I. UK Ped F, Praha 1994. HAZUKOVÁ, H.: Příprava učitele na rozhodování ve výtvarné výchově II. UK Ped F, Praha 1995. HAZUKOVÁ, H., DVOŘÁKOVÁ, M.: Situace ve výtvarné výchově I. TU Liberec, 2002 HAZUKOVÁ, H., DVOŘÁKOVÁ, M.: Učitelovo rozhodování v situacích výtvarné výchovy. TU Liberec, 2002.Sborníky: Výtvarná výchova a její teorie v českých zemích ve světových kontextech, PedF UK, 1998 Last update: Fišerová Zuzana, Mgr., Ph.D. (29.10.2019)
|
|
||
|
examination: students apply aspects of teaching assessment in relation to materials stored in their peadagogic portfolio; demonstrate knowledge of field terminology and orientation in curricular documents and their use demonstrate knowledge of basic didactic literature In the case of distance learning, the form of the exam will be adapted to the conditions (e.g. online distance exam) Last update: Kitzbergerová Leonora, PhDr., Ph.D. (13.09.2020)
|
|
||
|
1. Osobnost a profil učitele výtvarné výchovy 2. Příprava učitele na vedení výtvarných činností. Práce s kurikulárními dokumenty 3. Plánování a příprava vyučovacích hodin i větších tematických celků 4. Analýza a reflexe vyučovacího procesu 5. Proces a produkt ve výtvarné výchově. Rozbory vyučovacího procesu a zadávaných úkolů 6. Konceptová analýza 7. Hodnocení a klasifikace výtvarných činností a výtvarných prací žáků. 8. Řešení výchovně vzdělávacích situací v procesu výtvarné výchovy. Last update: Kitzbergerová Leonora, PhDr., Ph.D. (09.10.2018)
|
