|
|
|
||
The subject is intended for students of special education in the Teaching program for primary and secondary schools. It allows students to apply the knowledge gained from special pedagogy in solving selected problems of the curriculum and its implementation in an inclusive school environment. Students observe the work of special pedagogues at the school counseling workplace, cooperation with the class teacher and the possibilities of their involvement in school and community projects, reflection on specific issues of providing support (pupils with OMJ, gifted pupils, etc.).
The seminars are focused on issues of ensuring safety and preventing risks and well-being in the school environment. They build on connections with the other studied field and lead to the successful entry of students into teaching practice.
Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (11.09.2024)
|
|
||
Cílem předmětu je umožnit studujícím aplikovat získané poznatky ze speciální pedagogiky při řešení vybraných problémů kurikula a jeho realizace v prostředí inkluzivní školy. Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (20.09.2024)
|
|
||
Předmět má 2 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 60 hodinám. Přímá výuka: · seminář 12 hodin Příprava: · samostudium odborné literatury 16 hodin · zpracování úkolů a příprava na semináře 16 hodin Seminární práce a příprava na zápočet: 16 hodin celkem Výuka bude probíhat prezenčně s elektronickou podporou v MOODLE. Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (05.09.2023)
|
|
||
Aktivní účast na seminářích spojených s odbornou stáží na školním poradenském pracovišti. Vypracování zadaných úkolů a jejich vložení do moodle. Prezentace úkolů na reflektivním semináři. Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (11.09.2024)
|
|
||
BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami III. Paido: Brno, 2009. S. 165-177. ISBN 978-80-7315-189-8 BENDL, S., KUCHARSKÁ (ed.) a kol. Kapitoly ze školní pedagogiky a školní psychologie. Praha:UK Pedagogická fakulta 2008. ISBN 978-80-7290-366-5 ČÁP, J., MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-463-X HÁJKOVÁ, V. Podpora speciálních vzdělávacích potřeb žáků se zdravotním znevýhodněním. PedF UK, Praha, 2008. ISBN 978-80-7290-344-3 HÁJKOVÁ,V., STRNADOVÁ, I. Inkluzívní vzdělávání. Teorie a praxe. Praha: Grada Publishing, a.s. 2010, ISBN 978-80-247-3070-7 JUCOVIČOVÁ, D. a kol. Individuální vzdělávací plán. Praha: Nakladatelství D+H 2009. ISBN978-80-8729-007 KALHOUS, Z., OBST, O. a kol. Školní didaktika. Praha: Portál 2002. ISBN 80-7178-253-X OPATŘILOVÁ, D. Analýza současného stavu inkluzivního vzdělávání v České republice u jedinců s tělesným postižením v předškolním a základním vzdělávání. Brno: MU, 2009. 798-80-210-5030-3. VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-802-3 VALIŠOVÁ, A., KASÍKOVÁ, H: a kol. Pedagogika pro učitele. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1734-0 VÍTKOVÁ, M. a kol. Integrativní speciální pedagogika. Integrace školní a sociální. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-071-9. ZÁKONNÉ PŘEDPISY A VYHLÁŠKY vztahující se k problematice speciální pedagogiky Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (03.02.2020)
|
|
||
Obsah: Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (11.09.2024)
|
|
||
Studentům jsou k dispozici studijní opory (prezentace přednášek, odkazy na elektronické zdroje, interaktivní úkoly, doplňkové studijní materiály) v prostředí MOODLE. Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (11.09.2024)
|
|
||
Studující charakterizuje roli speciálního pedagoga a učitele ve společném vzdělávání na ZŠ uvede specifika přístupu k žákům se SVP ve společném vzdělávání v heterogenních skupinách na základní škole, vč. žáků nadaných a žáků s OMJ posoudí chování žáků, problémové chování (rušivé chování, poruchy chování jako diagnóza, rizikové projevy chování žáků, náročné chování ve společném vzdělávání základní a střední školy) uvede základní předpoklady a postupy při zajištění ochrany zdraví a bezpečí, prevenci rizik, wellbeing v prostředí školy účastní se didaktické stáže a reflektuje získané zkušenosti Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (20.09.2024)
|