|
|
|
||
The aim of the field special education practice is to introduce the student to the current form of special education counselling support for students with SEN and their teachers. The students' practice takes place in all types and levels of schools in school counselling centres and special education centres. During the internship, students get acquainted with the standard activities of the selected institution. They get information about the division of competences between the members of the management and the staff of the counselling team, about the priorities in the field of education and training of pupils with special educational needs, about the forms of cooperation with parents and about the current legislative regulations that are binding for the school counselling centre or SPC. During the internship, students perform prescribed tasks of a reflective nature, which they work out in a portfolio.
Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (20.09.2024)
|
|
||
Studující získává přehled o aktuální podobě speciálně pedagogické vzdělávací a poradenské podpory žáka se SVP v základním vzdělávání. Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (20.09.2024)
|
|
||
Předmět má 2 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 60 hodinám. Přímá výuka: · seminář 12 hodin · praxe 12 hodin Příprava: · zpracování úkolů a práce se studijními materiály 16 hodin Příprava na zápočet: 20 hodin celkem Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (20.09.2024)
|
|
||
Studenti se aktivně účastní vstupního semináře, dále společných reflektivních praxí ve školách. Výstupy prezentují v záverečném semináři. Jednotlivé úkoly odevzdávají průběžně do moodle. Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (20.09.2024)
|
|
||
EHLOVÁ, M. Školní poradenské služby na středních školách poskytované výchovnými poradci. Pedagogika: časopis pro pedagogickou theorii a praxi. Praha: Státní nakladatelství učebnic 1951-, 2016, 66(5), 570-591. ISSN 0031-3815. Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (20.09.2024)
|
|
||
Studentům jsou k dispozici studijní opory (prezentace přednášek souvisejících předmětů, odkazy na elektronické zdroje, interaktivní úkoly, doplňkové studijní materiály) v prostředí MOODLE Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (20.09.2024)
|
|
||
Studující charakterizuje vybrané základní školy z hlediska podpory žáků se SVP, žáků nadaných a mimořádně nadaných, žáků s OMJ prostuduje a analyzuje školní vzdělávací programy vybraných škol s ohledem na podporu žáků se SVP zpracuje portfolio z praxe ve vybraných školách a reflektuje získané zkušenosti sleduje a reflektuje zapojení asistentů pedagoga ve společném vzdělávání na ZŠ Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (20.09.2024)
|