|
|
|
||
Continuous Teaching Practice at Higher Secondary School (Intership) is composed of teaching observation and the reflection of lessons lead by the mentor of the practice at secondary schools. The students prepare their own lessons which they carry out. Didactic preparation is compiled in writing as a thematic plan including the description of interactive methods which are relevant for the selected topic and which have been used during the lesson. Didactic outcomes from the field practice must be consistent with the required knowledge, skills and competencies according to the Framework Educational Programme. The outcome is reflected with the mentor. The student processes the practice portfolio which contains both the preparation and reflection, containing both the didactic evaluation and auto evaluation. The reflection is presented and discussed in reflective seminars following the practice. The seminar offers structured feedback on the carried-out lesson outcomes of the students at continuous field practice at secondary schools and helps processing of own teaching experience. The students analyse the subject matter of individual Social Science disciplines in preparations for the lessons. They compare the stated aims to the outcomes of the students at evaluation. The students consult the troubles when teaching individual Social Science topics.
Last update: Zicha Zbyněk, Mgr., Ph.D. (05.08.2019)
|
|
||
Absolventi předmětu Souvislá praxe na SŠ s reflexí umí připravit a realizovat výuku studovaného oboru na SŠ, dokáží svou výuku přizpůsobit momentálním podmínkám, reflektují přípravu a realizaci výuky kolegy i svou. Last update: Terry Zuzana, Mgr. (21.09.2024)
|
|
||||||||||||||||||||||||||
Last update: Dvořáková Michaela, Ing., Ph.D. (30.09.2024)
|
|
||
Last update: Zicha Zbyněk, Mgr., Ph.D. (15.04.2021)
|
|
||
Povinná literatura BENDL, Stanislav a kol. Klinická škola: místo pro výzkum a praktickou přípravu budoucích učitelů: výzkumný záměr Učitelská profese v měnících se požadavcích na vzdělávání. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2011. ISBN 978-80-7290-517-1.
Doporučená studijní literatura CANGELOSI, James S. Strategie řízení třídy: jak získat a udržet spolupráci žáků při výuce. Vyd. 5. Praha: Portál, 2009. HRABAL, Vladimír a Isabella PAVELKOVÁ. Jaký jsem učitel. Praha: Portál, 2010. JANÍK, T. a kol. Pedagogical content knowledge nebo didaktická znalost obsahu? Brno: Paido 2007. JANÍK, T.; MAŇÁK, J.; KNECHT,P. Cíle a obsahy školního vzdělávání a metodologie jejich utváření. Brno: Paido, 2009. KYRIACOU, Chris. Řešení výchovných problémů ve škole. Praha: Portál, 2005. LUKÁŠOVÁ, H. Kvalita života dětí a didaktika. Praha: Portál, 2010. PAVELKOVÁ, I. Motivace žáků k učení: perspektivní orientace žáků a časový faktor v žákovské motivaci. Praha: Univerzita Karlova, 2002. SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. Praha: Portál 1999. ŠEĎOVÁ, K., ŠVAŘÍČEK, R.Jak se učitelé učí: Cestou profesního rozvoje k dialogickému vyučování. Brno: MU 2016. TOMKOVÁ, A., SPILKOVÁ, V., PÍŠOVÁ, M. a kol. Rámec profesních kvalit učitele. Hodnoticí a sebehodnoticí arch. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2012. VALENTA, Josef. Osobnostní a sociální výchova a její cesty k žákovi. Kladno: AISIS, 2006. Last update: Zicha Zbyněk, Mgr., Ph.D. (10.09.2022)
|
|
||
Obsah předmětu tvoří témata Last update: Zicha Zbyněk, Mgr., Ph.D. (10.09.2022)
|
|
||
Adresa moodlu: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=16874 (Zápis sebe sama - heslo: praxe ) Last update: Terry Zuzana, Mgr. (01.10.2024)
|
|
||
Náslech: Studující - analyzuje různé fáze vyučovací hodiny; identifikuje cíle dílčích postupů; reflektuje význam jednotlivých dílčích kroků; hodnotí míru naplnění cílů; reflektuje zapojení žáků do výuky; identifikuje problematické situace ve výuce a pojmenovává možnosti jejich nápravy. Vlastní praxe: Studující – plánuje výuku tak, aby umožňoval/a každému žákovi/žačce se zapojit do výuky a dosahovat stanovených cílů; připravuje účinně fáze vyučovací hodiny, tak aby docházelo k naplnění stanovených cílů; efektivně vede výuku a zjišťuje míru porozumění; pracuje na vytváření bezpečného prostředí pro učení a vede žactvo střední školy k chování podporujícímu učení, ke spolupráci a vzájemnému respektu; přijímá a podporuje reflexi své výuky nadřízeným či kolegou a dokáže utvářet své sebepojetí v roli učitele či učitelky; reflektuje svou výuku na základě důkazů o učení žáků a žákyň; přijímá a poskytuje zpětnou vazbu na základě jasných, známých kritérií, tak aby byla formativní a vede k tomu také žáky a žákyně; identifikuje problematické situace ve své výuce, analyzuje je, tak aby došlo k eliminaci v další realizaci výuky; reflektuje své duševní zdraví a psychohygienu Last update: Terry Zuzana, Mgr. (18.09.2024)
|