|
|
|
||
V přípravných seminářích se studenti seznamují s organizací praxe a s postupy přípravy vyučovacích hodin. Sdílejí zkušenosti s platformami, které nabízejí ověřené didaktické materiály k tematickým okruhům výchovy k občanství.
Na školách studenti absolvují 4 náslechy vyučovacích hodin výchovy k občanství, pozorování zapisují do záznamových listů a písemně reflektují. Realizují 12 vlastních vyučovacích hodin. Didaktickou přípravu na výuku podle zadání písemně zpracovávají do portfolia. Didaktické výstupy z oborové praxe musí být v souladu se znalostmi, dovednostmi a kompetencemi stanovenými v RVP ZV.
Své výstupy student reflektuje s vedoucím učitelem praxe a závěry uvede do záznamového archu v portfoliu.
V reflektivních seminářích studenti porovnávají zvolené postupy a konzultují obtíže při vyučování jednotlivých témat. Last update: Fapšo Marek, Mgr., Ph.D. (20.02.2023)
|
|
||
Cílem souvislé praxe na ZŠ je zapojení studenta učitelství do procesu školního vzdělávání skrze náslechy, pozorování a následně vedení vlastních vyučovacích hodin za přítomnosti vedoucího učitele, který studentovi poskytuje zpětnou vazbu. Last update: Dvořáková Michaela, Ing., Ph.D. (15.08.2019)
|
|
||||||||||||
Příprava na výuku
Plnění předmětu
Last update: Dvořáková Michaela, Ing., Ph.D. (21.01.2022)
|
|
||
Last update: Terry Zuzana, Mgr. (12.02.2025)
|
|
||
Doporučená literatura CANGELOSI, James S. Strategie řízení třídy: jak získat a udržet spolupráci žáků při výuce. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-650-6. KYRIACOU, Chris. Klíčové dovednosti učitele: cesty k lepšímu vyučování. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0052-9. STARÝ, Karel a Veronika LAUFKOVÁ. Formativní hodnocení ve výuce. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1001-6. GINNIS, Paul. Efektivní výukové nástroje pro učitele: strategie pro zvýšení úspěšnosti každého žáka. Praha: Edulab, 2017. ISBN 978-80-906082-6-9. Last update: Terry Zuzana, Mgr. (12.02.2025)
|
|
||
Adresa moodlu: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=17271 Last update: Terry Zuzana, Mgr. (12.02.2025)
|
|
||
Náslech: Studující - analyzuje různé fáze vyučovací hodiny; identifikuje cíle dílčích postupů; reflektuje význam jednotlivých dílčích kroků; hodnotí míru naplnění cílů; reflektuje zapojení žáků do výuky; identifikuje problematické situace ve výuce a pojmenovává možnosti jejich nápravy. Vlastní praxe: Studující – plánuje výuku tak, aby umožňoval/a každému žákovi/žačce se zapojit do výuky a dosahovat stanovených cílů; připravuje účinně fáze vyučovací hodiny, tak aby docházelo k naplnění stanovených cílů; efektivně vede výuku a zjišťuje míru porozumění; pracuje na vytváření bezpečného prostředí pro učení a vede žactvo střední školy k chování podporujícímu učení, ke spolupráci a vzájemnému respektu; přijímá a podporuje reflexi své výuky nadřízeným či kolegou a dokáže utvářet své sebepojetí v roli učitele či učitelky; reflektuje svou výuku na základě důkazů o učení žáků a žákyň; přijímá a poskytuje zpětnou vazbu na základě jasných, známých kritérií, tak aby byla formativní a vede k tomu také žáky a žákyně; identifikuje problematické situace ve své výuce, analyzuje je, tak aby došlo k eliminaci v další realizaci výuky; reflektuje své duševní zdraví a psychohygienu Last update: Terry Zuzana, Mgr. (11.02.2025)
|