SubjectsSubjects(version: 970)
Course, academic year 2024/2025
   Login via CAS
Developing pedagogical content knowledge via videoclubs - OPNM4M032B
Title: Rozvíjení didaktických znalostí obsahu prostřednictvím videoklubu
Guaranteed by: Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2023
Semester: winter
E-Credits: 2
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/1, C [HT]
Extent per academic year: 0 [hours]
Capacity: unknown / 15 (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: prof. RNDr. Naďa Vondrová, Ph.D.
Teacher(s): prof. RNDr. Naďa Vondrová, Ph.D.
Pre-requisite : OPNM4M012A
Annotation -
The aim of the video clubs is to develop the didactic content knowledge of future mathematics teachers through the analysis of video recordings of mathematics teaching. Emphasis will be placed on the development of knowledge-based observation and interpretation of what is seen. Through the analysis of the videos, students will get the opportunity to apply the knowledge acquired in the didactic-mathematical courses.
Last update: Vondrová Naďa, prof. RNDr., Ph.D. (12.09.2022)
Aim of the course - Czech
Studující aplikují a prohlubují své znalosti a dovednosti získané zejména v didakticko-matematických předmětech a při náslechové a souvislé praxi. Studující analyzují videozáznamy výuky matematiky a rozvíjejí svou schopnost všímat si důležitých didaktických jevů a provádět interpretace viděného založené na znalostech. 
Last update: Vondrová Naďa, prof. RNDr., Ph.D. (05.09.2024)
Descriptors - Czech

Celková časová zátěž studenta 60h


Přímá výuka: 12 h

Příprava na výuku (samostudium literatury, práce se studjními materiály, průběžné úkoly, práce s videoukázkami): 38

Příprava na zápočet 10h

Last update: Vondrová Naďa, prof. RNDr., Ph.D. (04.09.2024)
Course completion requirements - Czech

Aktivní účast na výuce a plnění úkolů v Moodle.

Last update: Vondrová Naďa, prof. RNDr., Ph.D. (12.09.2022)
Literature - Czech

Literatura doporučená v kurzech didaktiky matematiky.

Last update: Vondrová Naďa, prof. RNDr., Ph.D. (12.09.2022)
Syllabus - Czech

Cíl hodiny a jeho splnění

Výběr učebních a diagnostických úloh a jejich implementace v hodině

Kognitivní aktivizace žáků

Formy a metody práce v matematice

Použití pomůcek a prostředků ICT

Typy výukových situací, formalismy ve výuce.

Last update: Vondrová Naďa, prof. RNDr., Ph.D. (04.09.2024)
Learning resources - Czech

K předmětu bude vytvořen kurz v Moodle. Odkaz bude zaslán přihlášeným studentům.

Last update: Vondrová Naďa, prof. RNDr., Ph.D. (12.09.2022)
Learning outcomes - Czech

Studující

- identifikují cíle hodiny matematiky (výukové situace) a reflektují jejich splnění
- identifikují významné didaktické momenty ve videozáznamu výuky matematiky a interpretují je s oporou o znalosti a zkušenosti získané zejména v didakticko-matematických předmětech a při náslechové a souvislé praxi
- zhodnotí kvalitu výukové situace a posoudí její možné důsledky pro porozumění žáků matematickým pojmům a postupům
- identifikují případy žákovského (ne)porozumění ve videozáznamu výuky, popíší jejich možné příčiny a navrhnout reedukaci
- identifikují povahu žákovské aktivizace ve výukové situace a zhodnotí míru aktivizace
- analyzují a zhodnotí výběr učebních a diagnostických úloh a jejich implementaci v hodině vzhledem k cíli a vzhledem k aktivizaci žáků
- analyzují a zhodnotí výběr pomůcek a prostředků ICT ve výukové situaci a jejich implementaci v hodině vzhledem k cíli a vzhledem k aktivizaci žáků 
- navrhnou funkční alterace viděného a popíší jejich možné důsledky
- identifikují a popíší projevy didaktických formalismů ve výukové situaci

Last update: Vondrová Naďa, prof. RNDr., Ph.D. (05.09.2024)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html