SubjectsSubjects(version: 970)
Course, academic year 2024/2025
   Login via CAS
Professional practice 3 - OPNI4I033A
Title: Oborová praxe 3 s reflexí
Guaranteed by: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2022
Semester: winter
E-Credits: 4
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/1, C [HT]
Extent per academic year: 24 [hours]
Capacity: unknown / 10 (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Jiří Leipert, Ph.D.
Teacher(s): PhDr. Daniel Tocháček
Pre-requisite : OPNI4I023A
Annotation -
In the study subject / course Practice 3 with reflection, the main attention is paid to the teaching of subjects with a professional focus on IT and the use of IT in the teaching of other subjects and in the work of pupils in primary and secondary schools. In the subject, attention is also focused on the implementation and application of didactic skills in their specialization, on the possibilities of learning and developing different sides of the pupils' personality, students practice in teaching and get to know the school as a whole, its atmosphere, social relations, management style. Students should also understand how the above-mentioned areas influence the educational work of the school and its results. • implementation of teaching and educational activities. • listening to experienced teachers, developing the ability to observe teaching with an emphasis on the work of pupils and the teacher • developing the ability to perform pedagogical-psychological didactic analysis of observed phenomena and didactic situations in teaching • analysis of hospital activities, analysis of observed phenomena and didactic situations in teaching, pedagogical-psychological and didactic analysis
Last update: Tocháček Daniel, PhDr. (12.09.2024)
Descriptors - Czech

Příprava na výuku

Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky – 0 minut

Doba očekávané přípravy na 1 cvičení – 60 minut

Doba očekávané přípravy na 1 hodinu praxe – 120 hodin

Samostudium literatury (za semestr) – 10 hodin

Práce se studijními materiály (za semestr) – 5 hodin

Plnění průběžných úkolů (za semestr) – 20 hodin

 

Plnění předmětu

Seminární práce – 0 hodin

Příprava na zápočet – 2 hodin

Příprava na zkoušku a zkouška –  0 hodin

Last update: Tocháček Daniel, PhDr. (12.09.2024)
Course completion requirements - Czech

Pro získání zápočtu je třeba odevzdat níže uvedené vyplněné a potvrzené materiály. Bez jejich odevzdání není možné zápočet udělit! 

Doporučený počet realizovaných výukových jednotek, popř. ekvivalentních aktivit (přičemž jednou hodinou se myslí 1 výuková jednotka v rozsahu 45 min.) = 12 za každý obor
Minimální počet realizovaných výukových jednotek, popř. ekvivalentních aktivit (přičemž jednou hodinou se myslí 1 výuková jednotka v rozsahu 45 min.) = 10

Dokumenty, prosím, připojte jako řešení tohoto úkolu v libovolném vhodném formátu, který umožní garantovi praxe jejich prostudování a efektivní vyhodnocení. Preferovaná je libovolná vhodná elektronická varianta dokumentů ve standardních dokumentových a obrázkových formátech pro lokální uložení (doc/docx/odt/pdf; jpg/png/gif), nebo v podobě cloudového sdíleného souboru (skrze aplikace Google nebo Office 365/One Drive či přes hypertextový odkaz).

Termín odevzdání: 12.1.2025, 23:59 hod.

K zápočtu je třeba odevzdat:  

   a) Doporučení pro udělení zápočtu - vyplňuje při nebo po realizaci praxe fakultní učitel na škole, kde je konána praxe optimálně při nebo po finální reflektivní rozpravě.

   b) Evidence docházky - vyplňuje studující v průběhu nebo po skončení praxe a potvrzuje studujícímu fakultní učitel nebo zástupce školy, na které je konána praxe

   c) Potvrzení praxe - vyplňuje v průběhu nebo po skončení praxe a potvrzuje studujícímu fakultní učitel nebo zástupce školy, na které je konána praxe - jde o variantní dokument, který není třeba odevzdávat, je-li dodán dokument b) Evidence docházky

   d) Přípravy k realizovaným výukovým jednotkám - vyplňuje studující v průběhu praxe -  povinně je třeba odevzdat přípravy ke všem realizovaným výukovým jednotkám, popř. ekvivalentním aktivitám, tj. minimálně 10 příprav v libovolném vhodném formátu, který umožní garantovi praxe jejich prostudování a efektivní vyhodnocení. V případě potřeby lze (nepovinně) využít standardizovaný dokument, který je dostupný ke stažení v sekci "Realizace a reflexe praxe" tohoto GC.

   e) Potvrzení o absolvování on-line kurzu Proškolení studentů před pedagogickými praxemi v LMS Moodle - generuje se přímo v Moodle kurzu (není třeba odevzdávat, bylo-li již odevzdáno v náslechové praxi v ZS)

   +) Elektronický formulář "Oborová praxe 3 s reflexí ZS 2024/25 - podrobnosti praxe" - Po výběru školy a sjednání praxe na dané škole nahlašte, prosím, co možná nejdříve garantovi praxe detaily Vaší praxe, a to prostřednictvím on-line formuláře dostupného v tomto kurzu GC v úkolu nazvaném "Nahlášení detailů praxe".


Není podmínkou pro získání zápočtu:
   +) Dohodu o provedení práce (pro fakultního učitele) - dokument "Dohoda 202X – VVP" vyplňuje v průběhu nebo po skončení praxe a potvrzuje fakultní učitel, kterému následně bude vyplacena odměna za realizaci maximálně 12 rozborových hodin - dodání tohoto dokumentu není podmínkou pro získání zápočtu, ale je podmínkou pro vyplacení odměny fakultnímu učiteli.

Pro získání zápočtu je stanoven 1 termín a vymezen 1 pokus (nedohodne-li se vyučující prokazatelně v konkrétním případě se studujícím jinak).

Last update: Tocháček Daniel, PhDr. (12.09.2024)
Literature - Czech

ČAPEK, R. Pedagogická praxe pro studenty: (od hospitace k souvislé praxi). Hradec Králové: Gaudeamus, 2001. ISBN 80-7041-412-X.
Pedagogická praxe: metodické pokyny. Plzeň: Západočeská univerzita, Pedagogická fakulta, 2000. ISBN 80-7082-659-2.
PODLAHOVÁ, L. Pedagogická praxe: průvodce pro současné studenty a budoucí učitele. Olomouc: Univerzita Palackého, 1998.  ISBN 80-7076-793-7.

SILBERMAN, M. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování. Praha: Portál, 1997.

Last update: Tocháček Daniel, PhDr. (12.09.2024)
Syllabus - Czech
  • Podklady, směrnice a instrukce
  • Realizace a reflexe praxe
  • Vyhodnocení praxe, zápočet
Last update: Tocháček Daniel, PhDr. (12.09.2024)
Learning resources - Czech

Odkaz na studijní opory:

Google Classroom kurz s názvem "Oborová praxe 3 s reflexí ZS 2024/2025" - URL pro ZS 2024/2025: https://classroom.google.com/c/NzIwMTgzNjI4OTcz?cjc=ipiqhjp

Údaje potřebné pro vstup do kurzu budou zde v SIS k dispozici do 1. týdne semestru, vyučující je sdělí studujícím na prvním výukovém setkání a v případě potřeby je možné je získat při osobní konzultaci na PedF UK v konzultačních hodinách vyučujícího nebo o ně mohou řádně do kurzu zapsaní studenti požádat vyučujícího e-mailem.

Last update: Tocháček Daniel, PhDr. (03.10.2024)
Learning outcomes - Czech

Po úspěšném absolvování tohoto předmětu bude student schopen:

  • Samostatně plánovat a realizovat výuku v různých typech škol a předmětů.
  • Využívat různé výukové metody, formy organizace výuky a didaktické prostředky.
  • Adaptovat výuku na individuální potřeby a schopnosti žáků.
  • Motivovat žáky k učení a vytvářet příznivé klima ve třídě.
  • Hodnotit žáky a poskytovat jim zpětnou vazbu.
  • Spolupracovat s kolegy a vedením školy.
  • Kriticky reflektovat vlastní výuku a identifikovat oblasti pro další zlepšení.
  • Řešit nečekané situace ve výuce a zachovat si klid.
  • Vytvořit podrobný portfólio své praxe, včetně reflexí a analýz.
  • Aplikovat etické zásady pedagogické práce.

Specifické dovednosti pro výuku v roli učitele:

  • Tvorba výukových materiálů: Připravovat učební plány, prezentace, pracovní listy apod.
  • Komunikace: Efektivně komunikovat s žáky, rodiči a kolegy.
  • Řízení třídy: Udržovat disciplínu a organizaci ve třídě.
  • Hodnocení: Navrhovat a provádět různé typy hodnocení.
Last update: Tocháček Daniel, PhDr. (19.09.2024)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html