|
|
|
||
Last update: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D. (26.10.2019)
|
|
||
Last update: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D. (14.09.2019)
Základní literatura: HENRICI, G., RIEMER, C. Einführung in die Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache mit Videobeispielen. 3. unveränderte Aufl. Band 1, 2. Hohengehren: Schneider Verlag, 2001. ISBN 3-87116-796-7, 3-87116-797-5. HENDRICH, J. a kol. Didaktika cizích jazyků. Praha: SPN, 1988. CHODĚRA, R. Didaktika cizích jazyků: Úvod do vědního oboru. Praha: ACADEMIA, 2006. ISBN 80-200-1213-3. JANÍKOVÁ, V. Autonomní učení a lexikální strategie při osvojování cizích jazyků. Brno: Masarykova Univerzita, Pedagogická fakulta, 2007. ISBN 978-80-210-4433-3. KOEPPEL, R. Deutsch als Fremdsprache – Spracherwerblich reflektierte Unterrichtspraxis. 2. Überarb. Aufl. Hohengehren: Schneider Verlag, 2013. ISBN 978-3-8340-1185-5. RÖSLER, D. Deutsch als Fremdsprache. Eine Einführung. Stuttgart: J.B. Metzler, 2012. ISBN 978-3-476-02300-1. BARKOWSKI, H., KRUMM, H.J. (Hg.) Fachlexikon Deutsch als Fremd- und Zweitsprache. Tübingen: Francke (UTB), 2010. ISBN 978-3-8252-8422-0. KRUMM, H.J., FANDRYCH, Chr., HUFEISEN, B., RIEMER, C. (Hg.) Deutsch als Fremd- und Zweitsprache. Ein Internationales Handbuch. Berlin, New York: de Gruyter, 2010. ISBN 978-3-1102-4024-5. Společný evropský referenční rámec pro jazyky. Jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. Council of Europe. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2002. ISBN 80-244-0404-4. + Doplněk 2018. Časopis Cizí jazyky (rubrika recenze, didaktika/metodika) |
|
||
Last update: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D. (09.10.2019)
Obsahem předmětu jsou témata: 1. Einführung in die DaF - Didaktik, Begriffserklärung, Terminologie, Ziele und Inhalte des DaF-Unterrichts 2. Didaktische Prinzipien, Methoden des DaF- Unterrichts 3. Die Hauptakteure und Sozialformen des Unterrichts 4. Lerntypen, Lernstrategien, Unterrichtsformen 5. Sprachfertigkeiten und Sprachmittel, Aufgabentypen 6. Unterrichtskonzepte, Verlauf der Stunde, Projektarbeit 7. Unterrichtsmaterialien (Definition, Funktion, Rolle, Faktoren) 8.-9. Lehrwerkanalyse (Auswahlriterien, Analyse, Empfehlungen) 10. Fehlerkorrektur und Bewertung 11.-12. Curriculareplanung (GERR, Portfolios, Abiturprüfung, Bestandteile, Funktion)
|
|
||
Last update: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D. (14.09.2019)
Podmínky k zápočtu: - aktivní účast na seminářích (80 %) - plnění průběžných úkolů z přednášek a v rámci seminářů: a) reflexe v rámci náslechové praxe – všímat si organizačních forem práce a typů cvičení využitých v průběhu hodiny, jejich frekvence a posloupnosti b) prezentace obsahu pedagogického dokumentu c) analýza učebnicového souboru
|