SubjectsSubjects(version: 970)
Course, academic year 2017/2018
   Login via CAS
Classroom Observation in Biology - OPNB2B104A
Title: Náslechová praxe v oboru biologie
Guaranteed by: Katedra biologie a environmentálních studií (41-KBES)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2017 to 2019
Semester: winter
E-Credits: 1
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/1, MC [HT]
Capacity: unknown / unknown (60)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: RNDr. Lenka Pavlasová, Ph.D.
Teacher(s): PhDr. Lucie Hlaváčová, Ph.D.
Is pre-requisite for: OPNB2B107A, OPNB2B105A
Files Comments Added by
download Logolink_OP_VVV_hor_barva_cz (1) (1).jpg Kateřina Esserová, DiS.
Annotation - Czech
Kurz je zaměřen na rozvíjení schopnosti studentů všímat si výukové reality a na zprostředkování přímé zkušenosti se školním prostředím. Studenti absolvují 6 hodin přímých náslechů výuky přírodopisu/biologie na ZŠ nebo SŠ (např. vyučovací hodina, laboratorní cvičení, exkurze). Na základě náslechů a vlastních záznamů zpracují tematicky orientované reflexe, při kterých je kladen důraz na sledování didaktických aktivit, metod výuky, zapojování žáků do výuky, hodnocení žáků učiteli, sledování silných a slabých stránek výuky. Studenti tak mají možnost z pozice pozorovatele nahlédnout do prostředí reálné výuky přírodopisu/biologie, která jim může být v mnoha ohledech inspirací a přínosem v jejich budoucí praxi.
Last update: Brůnová Linda, PhDr., Ph.D. (14.09.2020)
Course completion requirements - Czech

Pokyny ke splnění předmětu:

- Před nástupem na praxi musí student povinně absolvovat kurz Proškolení před pedagogickými praxemi v MOOODLe. Po individuálním absolvování kurzu, včetně závěrečného testu, si vygeneruje osvědčení, které předloží garantovi.

- V den nástupu na praxi musí student v dané ZŠ/SŠ povinně odevzdat Čestné prohlášení o neexistenci virového onemocnění 

- Účast na prvním (zahajujícím) semináři

- 6 hodin náslechů výuky přírodopisu/biologie na ZŠ nebo SŠ dle zvolených škol (seznam škol bude poskytnut na prvním setkání)

- Zpracování tematicky orientovaných reflexí a jejich odevzdání v elektronické podobě (viz MOODLE)

- Účast na závěrečném semináři – společné kolokvium

Podklady a instrukce pro vyplnění tematicky zpracovaných reflexí budou studentům poskytnuty na prvním semináři a zároveň vyvěšeny na Moodle. Na závěrečném semináři proběhne kolokvium nad vypracovanými reflexemi a udělení zápočtu.

Last update: Brůnová Linda, PhDr., Ph.D. (02.10.2020)
Literature - Czech

Dytrtová, R., Krhutová, M. Učitel. Příprava na profesi. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2863-6.

Janík, T. et al. Kvalita ve vzdělávání. Brno: Masarykova univerzita, 2013.

Kalhous, Z. - Obst, O. Školní didaktika. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-571-4.

Pavlasová, L. Přehled didaktiky biologie. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014. 60 s. ISBN 978-80-7290-643-7. Dostupné z: http://vzdelavani-dvpp.eu/download/opory/02pavlasova.Kn.bl.TISK.pdf

Zormanová, L. Obecná didaktika. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4590-9.

Metodický portál RVP – virtuální hospitace. Dostupné z:  http://audiovideo.rvp.cz/

Last update: Brůnová Linda, PhDr., Ph.D. (14.09.2020)
Syllabus - Czech

Sylabus

1. úvodní seminář (organizace praxe, požadované výstupy) (5.10.2020)

2. 6 hodin přímých náslechů výuky přírodopisu/biologie na ZŠ nebo SŠ – každý student individuálně

3. zpracování 6 reflexí dle požadovaného zadání – každý student individuálně

4. závěrečný reflektivní seminář (4.1.2021)

Last update: Esserová Kateřina, DiS. (10.11.2021)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html