|
|
|
||
The course Foreign Language - French V is part of a continuous and interrelated set of courses Foreign Language - French I-V for 1st to 3rd year of French language studies for the first stage of primary school. Its aim is the gradual training and development of the student's linguistic and communicative skills leading to the achievement of the B2 (Common European Framework of Reference for Languages) level of language competence. Emphasis is placed on practising understanding of spoken and written French, creative elaboration and mastery of selected conversational topics and further expansion of conversational areas. Attention is also paid to correct pronunciation, natural diction and sentence melody. The course also focuses on mastering French grammar and linguistic terminology.
Last update: Jančík Jiří, PhDr., Ph.D. (16.09.2024)
|
|
||
Studující si osvojí gramatická pravidla a lexikální pole rozsahu stran popsaného v sylabu, získá další zkušenosti s prací s textem a zvládne komunikaci zajišťující dosažení komunikačních cílů rozsahu stran popsaného v sylabu. Last update: Jančík Jiří, PhDr., Ph.D. (17.09.2024)
|
|
||
Doba očekávané přípravy na 1 cvičení: 60 minut (dokončení úkolů z výuky, autoevaluace) Práce se studijními materiály (za semestr): 30 hodin (práce s dopňkovými materály, autoevaluace) Plnění průběžných úkolů a příprava na atest (za semestr): 10 hodin (opakování, zpracování průběžných úkolů, autoevaluace) Last update: Jančík Jiří, PhDr., Ph.D. (17.09.2024)
|
|
||
Základní studijní literatura MENAND, R., HUTCHINGS, L., HIRSCHPRUNG, N., Le Nouveau Taxi ! 2. Paris: Hachette, 2009. ISBN: 978-2-01-155551-9.
Rozšiřující studijní literatura ABRY, D., CHALARON, M.-L. Les 500 Exercices de phonétique B1/B2. Paris: Hachette, 2011. ISBN : 9782011556981. DOLLEZ, C., PONS, S. Alter Ego+ 4 – Cahier d'activités. Paris: Hachette, 2014. ISBN: 978-2014015515. GREGOIRE, M., THIEVENAZ, O. Grammaire progressive du français avec 500 exercices. Niveau intermédiaire. Paris: CLE International, 1995. ISBN 13: 9782090338546, GRAND-CLEMENT, O. Civilisation en dialogues, Niveau intermédiaire. Paris : CLE International, 2007. ISBN : 9782090352146. GUÉRAUL, D. (coll.) Le français au CM2. Paris: Hachette, 1984. ISBN: 201009936. MÜLLEROVÁ, E. Gramatika francouzského jazyka ve cvičeních - úroveň B1-B2. Ústřední knihovna UK Praha 2016 e-kniha na webu KFJL nebo https://publi.cz/books/401/index.html?secured=false#cover Lecture en français facile (různá nakladatelství) na úrovni A2-B1 LISTÍKOVÁ, R., KLINKA, T. Francouzština – Otázky a odpovědi nejen k maturitě. Zrcadlový text. Dubicko: INFOA, 2011. ISBN: 9788072406098. PAGES, A. (dir.) À mots ouvert, Français 5e. Paris: Nathan, 2001. ISBN: 2091716022. SIREJOLS, E. Vocabulaire en Dialogues, Niveau intermédiaire. Paris: CLE International, 2007. ISBN : 978-2-09-035223-8. Last update: Jančík Jiří, PhDr., Ph.D. (17.09.2024)
|
|
||
Podmínkou zakončení předmětu je 75 % prezence ve výuce, dále prokázání požadovaných znalostí v písemném testu. Test lze jednou opakovat. V případě neplnění úkolů nemůže být student připuštěn k závěrečnému testu, jehož zvládnutí je nezbytné k úspěšnému vykonání zkoušky. Last update: Jančík Jiří, PhDr., Ph.D. (17.09.2024)
|
|
||
1. Unité 1 Sociokulturní témata: francouzští umělci a jejich díla Komunikační cíle: mluvit o malování, o dojmech z maleb, udělat rozhovor Jazykové cíle: gramatika – subjonctif ve vztažných větách fonetika – intonace: dotazování se a údiv slovní zásoba – výrazy k navrhnutí programu přátelům prostřednictvím dopisu
2. Unité 2 Sociokulturní témata: divadelní kritika Komunikační cíle: navrhnout kamarádovi kulturní program prostřednictvím dopisu, účastnit se debaty (vzít si slovo, udržet si ho, skočit někomu do řeči) Jazykové cíle: gramatika – způsoby dotazování se a otázka pomocí inverze, příslovce na -ment fonetika – hraní rolí (milovník umění) slovní zásoba – výrazy pro účast v debatě
3. Unité 3 Sociokulturní témata: život ve městě a ekologie Komunikační cíle: mluvit o ekologii, vyslovit hypotézy, zákazy Jazykové cíle: gramatika – budoucí čas a kondicionál fonetika – intonace (zákaz, příkaz) slovní zásoba – výrazy z oblasti života ve městě a ekologie
4. Unité 4 Sociokulturní témata: život ve městě a ekologie Komunikační cíle: napsat zprávu o studijním pobytu, mluvit o budoucnosti Jazykové cíle: gramatika – způsoby pro vyjádření hypotéz, zájmena y a en fonetika – hraní rolí (na městském úřadě) slovní zásoba – výrazy z oblasti životního prostředí
5. Unité 5 Sociokulturní témata: justice, policejní literatura Komunikační cíle: mluvit o spravedlnosti, vyjádřit jistoty a pochybnosti Jazykové cíle: gramatika – výrazy pro vyjádření jistoty a pochybnosti fonetika – pocity a intonace, hraní rolí (u soudu) slovní zásoba – výrazy pro argumentaci, slovní zásoba z oblasti justice
6. Unité 6 Sociokulturní témata: cestování po Frankofonii (Québec, Senegal, Maroko, Madagaskar...) Komunikační cíle: mluvit o cestování, dělat doporučení, vyprávět příběh v minulosti Jazykové cíle: gramatika – neurčitá zájmena, passé simple fonetika – intonace v situacích nedorozumění, hraní rolí (příprava budoucí cesty) slovní zásoba – výrazy z oblasti cestování a turismu, popis turistických destinací Last update: Jančík Jiří, PhDr., Ph.D. (17.09.2024)
|
|
||
Studující si osvojí gramatická pravidla a lexikální pole rozsahu stran popsaného v sylabu, získá další zkušenosti s prací s textem a zvládne komunikaci zajišťující dosažení komunikačních cílů rozsahu stran popsaného v sylabu. Last update: Jančík Jiří, PhDr., Ph.D. (17.09.2024)
|