SubjectsSubjects(version: 970)
Course, academic year 2024/2025
   Login via CAS
Foreign language - French V - OPMN0F201B
Title: Cizí jazyk – francouzština V
Guaranteed by: Katedra francouzského jazyka a literatury (41-KFJL)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2024 to 2024
Semester: winter
E-Credits: 2
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/2, C [HT]
Capacity: unknown / 15 (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Note: enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Kateřina Suková Vychopňová, Ph.D.
Teacher(s): PhDr. Jiří Jančík, Ph.D.
Incompatibility : OPMN0F202B
Pre-requisite : OPMN0F195B
Is incompatible with: OPMN0F202B
Is interchangeable with: OKMN0F199B
Annotation -
The course Foreign Language - French V is part of a continuous and interrelated set of courses Foreign Language - French I-V for 1st to 3rd year of French language studies for the first stage of primary school. Its aim is the gradual training and development of the student's linguistic and communicative skills leading to the achievement of the B2 (Common European Framework of Reference for Languages) level of language competence. Emphasis is placed on practising understanding of spoken and written French, creative elaboration and mastery of selected conversational topics and further expansion of conversational areas. Attention is also paid to correct pronunciation, natural diction and sentence melody. The course also focuses on mastering French grammar and linguistic terminology.
Last update: Jančík Jiří, PhDr., Ph.D. (16.09.2024)
Aim of the course - Czech

Studující si osvojí gramatická pravidla a lexikální pole rozsahu stran popsaného v sylabu, získá další zkušenosti s prací s textem a zvládne komunikaci zajišťující dosažení komunikačních cílů rozsahu stran popsaného v sylabu.

Last update: Jančík Jiří, PhDr., Ph.D. (17.09.2024)
Descriptors - Czech
Doba očekávané přípravy na 1 cvičení: 60 minut (dokončení úkolů z výuky, autoevaluace)
Práce se studijními materiály (za semestr): 30 hodin (práce s dopňkovými materály, autoevaluace)
Plnění průběžných úkolů a příprava na atest (za semestr): 10 hodin (opakování, zpracování průběžných úkolů, autoevaluace) 
Last update: Jančík Jiří, PhDr., Ph.D. (17.09.2024)
Literature - Czech

Základní studijní literatura

MENAND, R., HUTCHINGS, L., HIRSCHPRUNG, N., Le Nouveau Taxi ! 2. Paris: Hachette, 2009. ISBN: 978-2-01-155551-9.

 

Rozšiřující studijní literatura

ABRY, D., CHALARON, M.-L. Les 500 Exercices de phonétique B1/B2. Paris: Hachette, 2011. ISBN : 9782011556981.

DOLLEZ, C., PONS, S. Alter Ego+ 4 – Cahier d'activités. Paris: Hachette, 2014. ISBN: 978-2014015515.

GREGOIRE, M., THIEVENAZ, O. Grammaire progressive du français avec 500 exercices. Niveau intermédiaire. Paris: CLE International, 1995. ISBN 13: 9782090338546,

GRAND-CLEMENT, O. Civilisation en dialogues, Niveau intermédiaire. Paris : CLE International, 2007. ISBN : 9782090352146.

GUÉRAUL, D. (coll.) Le français au CM2. Paris: Hachette, 1984. ISBN: 201009936.

MÜLLEROVÁ, E. Gramatika francouzského jazyka ve cvičeních - úroveň B1-B2. Ústřední knihovna UK Praha 2016 e-kniha na webu KFJL nebo https://publi.cz/books/401/index.html?secured=false#cover

Lecture en français facile (různá nakladatelství) na úrovni A2-B1

LISTÍKOVÁ, R., KLINKA, T. Francouzština – Otázky a odpovědi nejen k maturitě. Zrcadlový text. Dubicko: INFOA, 2011. ISBN: 9788072406098.

PAGES, A. (dir.) À mots ouvert, Français 5e. Paris: Nathan, 2001.  ISBN: 2091716022.

SIREJOLS, E. Vocabulaire en Dialogues, Niveau intermédiaire. Paris: CLE International, 2007. ISBN : 978-2-09-035223-8.

Last update: Jančík Jiří, PhDr., Ph.D. (17.09.2024)
Requirements to the exam - Czech

Podmínkou zakončení předmětu je 75 % prezence ve výuce, dále prokázání požadovaných znalostí v písemném testu. Test lze jednou opakovat.

V případě neplnění úkolů nemůže být student připuštěn k závěrečnému testu, jehož zvládnutí je nezbytné k úspěšnému vykonání zkoušky.

Last update: Jančík Jiří, PhDr., Ph.D. (17.09.2024)
Syllabus - Czech

1.         Unité 1

            Sociokulturní témata: francouzští umělci a jejich díla

            Komunikační cíle: mluvit o malování, o dojmech z maleb, udělat rozhovor

            Jazykové cíle:           gramatika – subjonctif ve vztažných větách

                                   fonetika – intonace: dotazování se a údiv

                           slovní zásoba – výrazy k navrhnutí programu přátelům prostřednictvím                                          dopisu

 

2.         Unité 2

            Sociokulturní témata: divadelní kritika

            Komunikační cíle: navrhnout kamarádovi kulturní program prostřednictvím dopisu,         účastnit se debaty (vzít si slovo, udržet si ho, skočit někomu do řeči)

            Jazykové cíle:           gramatika – způsoby dotazování se a otázka pomocí inverze, příslovce na                                     -ment

                                   fonetika – hraní rolí (milovník umění)

                           slovní zásoba – výrazy pro účast v debatě

 

3.         Unité 3

            Sociokulturní témata: život ve městě a ekologie

            Komunikační cíle: mluvit o ekologii, vyslovit hypotézy, zákazy

            Jazykové cíle:           gramatika – budoucí čas a kondicionál

                                   fonetika – intonace (zákaz, příkaz)

                           slovní zásoba – výrazy z oblasti života ve městě a ekologie

 

 

4.         Unité 4

            Sociokulturní témata: život ve městě a ekologie

            Komunikační cíle: napsat zprávu o studijním pobytu, mluvit o budoucnosti

            Jazykové cíle:           gramatika – způsoby pro vyjádření hypotéz, zájmena y a en

                                   fonetika – hraní rolí (na městském úřadě)

                           slovní zásoba – výrazy z oblasti životního prostředí

 

5.         Unité 5

            Sociokulturní témata: justice, policejní literatura

            Komunikační cíle: mluvit o spravedlnosti, vyjádřit jistoty a pochybnosti

            Jazykové cíle:           gramatika – výrazy pro vyjádření jistoty a pochybnosti

                                   fonetika – pocity a intonace, hraní rolí (u soudu)

                           slovní zásoba – výrazy pro argumentaci, slovní zásoba z oblasti justice

 

6.         Unité 6

            Sociokulturní témata: cestování po Frankofonii (Québec, Senegal, Maroko, Madagaskar...)

            Komunikační cíle: mluvit o cestování, dělat doporučení, vyprávět příběh v minulosti

            Jazykové cíle:           gramatika – neurčitá zájmena, passé simple

                                   fonetika – intonace v situacích nedorozumění, hraní rolí (příprava budoucí                           cesty)

                           slovní zásoba – výrazy z oblasti cestování a turismu, popis turistických                                        destinací

Last update: Jančík Jiří, PhDr., Ph.D. (17.09.2024)
Learning outcomes - Czech

Studující si osvojí gramatická pravidla a lexikální pole rozsahu stran popsaného v sylabu, získá další zkušenosti s prací s textem a zvládne komunikaci zajišťující dosažení komunikačních cílů rozsahu stran popsaného v sylabu.

Last update: Jančík Jiří, PhDr., Ph.D. (17.09.2024)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html