|
|
|
||
Foreign Language – French II represents a part of continuous and interconnected series of courses Foreign Language – French I-V covering all three years of French language studies with specialisation in primary education. The aim of this course is the student‘s gradual practice and development of linguistic and communication skills leading to the attainment of A2 level in accordance with CEFRL. The emphasis is laid on the practice of comprehension of standard French in its written and oral forms, the creative processing and mastering of chosen conversational topics, and further extension of conversational scope. Special attention is paid to the correct pronunciation, natural diction, and speech melody. The course is focused on managing the basics of French grammar and vocabulary corresponding to the level given. The textbook Le Nouveau Taxi 1 and additional activities are made use of during the lessons. Listening comprehension activities and the introduction to contemporary French culture are also effectuated by means of multimedia tools.
Classified course requirements: 75 % participation in the course, then proving of required knowledge in the written test. 1 test resit is allowed.
In case of unfulfilled homework assignments the student cannot be admitted to the final test, the passing of which is imperative for the successful completion of the exam.
Last update: Fučíková Milena, Mgr., Ph.D. (30.01.2025)
|
|
||
Student/ka si osvojí gramatické a lexikální jevy francouzského jazyka. Student/ka je začlení do základní komunikace na úrovni A1 dle SERRJ (2018). Student/ka napíše e-mail (dopis přátelům, rezervace, popis cesty ve městě) a představit sebe a svou rodinu. Last update: Fučíková Milena, Mgr., Ph.D. (30.01.2025)
|
|
||
Příprava na seminář: autoevaluace a reaktivace dovedností na základě aktivit z předchozích seminářů (1 hodina/týden) Práce se studijními materiály: studium doplňkové literatury ze seznamu/podpůrných materiálů (el. zdroje, další učebnice), komparace s obsahem seminářů (rozsah práce 3 hodiny týdně) Plnění průběžných úkolů/sem. práce: zpracování nedokončených aktivit z výukových materiálů, jejich autoevaluace/párová evaluace (2 hodina práce/týden) Last update: Fučíková Milena, Mgr., Ph.D. (30.01.2025)
|
|
||
Classified course requirements: 75% participation in the course, then proving of required knowledge in the written test. 1 test resit is allowed. In case of unfulfilled homework assignments the student cannot be admitted to the final test, the passing of which is imperative for the successful completion of the exam. Last update: Fučíková Milena, Mgr., Ph.D. (30.01.2025)
|
|
||
Základní studijní literatura: Capelle Guy, Menand Robert, 2008 : Le nouveau Taxi ! 1 A1 méthode de français. (učebnice a pracovní sešit)
Rozšiřující studijní literatura: KIZIRIAN, V. M., DAILL, E., BERTHET, A., HUGOT, C., WAENDENDRIES, M. Alter Ego + 1 (A1). Paris: Hachette, 2012. ISBN: 9782011558107. ABRY, D., CHALARON, M.-L. Les 500 Exercices de phonétique A1/A2. Paris: Hachette, 2009. ISBN : 9782011556981. AKYÜZ, A., BAZELLE-SHAHMAEI, B., BONENFANT, J., GLIEMANN. M.-F. Les 500 exercices de grammaire A2. Paris: Hachette, 2006. ISBN: 9782011554352. BAZOU-ZENFT, V., SCHENKER J.-C. Vocabulaire en action, Niveau Débutant. Paris: CLE International, 2009. ISBN: 978-2-09-035393-8. GRAND-CLEMENT, O. Civilisation en dialogues, Niveau débutant. Paris: CLE International, 2007. ISBN: 978-2-09-035214-6. SIREJOLS, E. Vocabulaire en Dialogues, Niveau intermédiaire. Paris: CLE International, 2007. ISBN : 978-2-09-035223-8.
Last update: Fučíková Milena, Mgr., Ph.D. (30.01.2025)
|
|
||
Podmínkou zakončení předmětu je 75 % prezence ve výuce, dále prokázání požadovaných znalostí v průběhu semestru. Minimálně 2 prezentace ve francouzském jazyce na dohodnuté téma. Průběžné plnění úkolů z pracovního sešitu s kontrolou na konci každé Unité + záverečné penzum všech požadovaných jazykových cvičení. Last update: Fučíková Milena, Mgr., Ph.D. (30.01.2025)
|
|
||
1.-4. L 9 BYT Sociokulturní témata: orientace ve městě a v mapě, pronájem Komunikační cíle: zeptat se na cestu, přečíst si inzerát Jazykové cíle: gramatika – tázací zájmeno quel, tři typy otázek, passé récent a futur proche, neurčité zájmeno tout, předložky pojící se s názvy zemí a měst fonetika – tázavá intonace, výslovnost tous (1), vázání/řetězení slovní zásoba – stav, vztahy v rodině, každodenní aktivity
L 10 Orientace ve městě Sociokulturní témata: turismus ve Francii Komunikační cíle: Paříž, Marseille Jazykové cíle: gramatika – vztažná zájmena qui a que, ukazovací zájmena celui-ci, celle- ci..., přítomný podmiňovací způsob, tázací zájmeno lequel fonetika – intonace (upřímnost a ironie), přední samohlásky slovní zásoba – společenské postavení, popis osoby (vnější charakteristika),
5.-10. L 11 Cesta na Martinik Sociokulturní témata: životní styl, představení měst Montpellier, Lille, Lyon a Toulouse Komunikační cíle: popsat bydlení, vyjádřit potřebu, přání, porovnat kvantitu a kvalitu Jazykové cíle: gramatika - vztažná zájmena où a dont, komparatif, přivlastňovací zájmena, superlatif fonetika – nosové hlásky, výslovnost plus slovní zásoba – bydlení, dopravní prostředky, město
L 12 Marseille Sociokulturní témata: zdraví, problémy spojené se zdravotním stavem Komunikační cíle: vyjádřit podmínku, popsat způsob života, vyjádřit radu nebo potřebu Jazykové cíle: gramatika - hypotéza, neurčitá přídavná jména, zájmena en a y, neurčitá zájmena, devoir + infinitif, přítomný subjonctif fonetika - intonace (rada, podráždění), nosové hlásky, výslovnost tous (2), výslovnost subjonctivu slovní zásoba – potraviny, jídlo, sport
Cíl: Student/ka si osvojí gramatické a lexikální jevy francouzského jazyka na úrovni A1. 11.-12. L 13 Cestování vlakem Sociokulturní témata: aktivní život, vzpomínky na školní léta, specifika francouzského vzdělávacího systému Komunikační cíle: popsat situaci a událost v minulosti, evokovat vzpomínky, situovat v čase, vyjádřit výhrady Jazykové cíle: gramatika - časy vypravování (přítomný čas, minulý čas složený, imperfektum), tvoření příslovcí -ment, ne … que, depuis, il y a fonetika - rozdíl ve výslovnosti přítomného času, minulého složeného času a imperfekta, intonace (vyjádření překvapení a příslovce -ment), výslovnost polosouhlásek slovní zásoba - práce, škola, vzdělávání
L 14 Londýn Sociokulturní témata: internet, kavárny, víkendové aktivity, společenský život Komunikační cíle: popsat aktivity, odůvodnit výběr, představit projekt, vyjádřit příčinu problému Jazykové cíle: gramatika – zápor, vyjádření příčiny, gérondif fonetika – výslovnost schwa, intonace (vyjádření názoru), nosové hlásky slovní zásoba – komunikace, kavárny, zájmy Cíl: Student/ka zvládne jejich začlenění do základní komunikace na úrovni A1-A2 dle SERRJ (2018). Cíl: Student/ka bude schopen napsat e-mail (dopis přátelům, rezervace, popis cesty ve městě) a představit sebe a svou rodinu. Last update: Fučíková Milena, Mgr., Ph.D. (30.01.2025)
|
|
||
Student si osvojí elementární gramatické a lexikální jevy francouzského jazyka a zvládne jejich začlenění do komunikace na úrovni A1.1 dle SERRJ (2018). Student prokáže porozumění základním hovorovým výrazům ze spisovné francouzštiny, jak v psané, tak v mluvené formě. Student získává své jazykové a komunikační dovednosti na úrovni A1.1. dle SERRJ (2018). Student tvořivě zpracovává a ovládá vybraná konverzační témata na úrovni A1.1. dle SERRJ (2018). Last update: Fučíková Milena, Mgr., Ph.D. (30.01.2025)
|