SubjectsSubjects(version: 964)
Course, academic year 2024/2025
   Login via CAS
Foreign language - French II - OPMN0F187B
Title: Cizí jazyk – francouzština II
Guaranteed by: Katedra francouzského jazyka a literatury (41-KFJL)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2023
Semester: summer
E-Credits: 4
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/4, Ex [HT]
Capacity: unknown / 24 (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Note: enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Kateřina Suková Vychopňová, Ph.D.
Teacher(s): Mgr. Milena Fučíková, Ph.D.
Pre-requisite : OPMN0F183B
Is pre-requisite for: OPMN0F191B
Is interchangeable with: OKMN0F187B
Annotation -
Foreign Language – French II represents a part of continuous and interconnected series of courses Foreign Language – French I-V covering all three years of French language studies with specialisation in primary education. The aim of this course is the student‘s gradual practice and development of linguistic and communication skills leading to the attainment of A2 level in accordance with CEFRL. The emphasis is laid on the practice of comprehension of standard French in its written and oral forms, the creative processing and mastering of chosen conversational topics, and further extension of conversational scope. Special attention is paid to the correct pronunciation, natural diction, and speech melody. The course is focused on managing the basics of French grammar and vocabulary corresponding to the level given. The textbook Le Nouveau Taxi 1 and additional activities are made use of during the lessons. Listening comprehension activities and the introduction to contemporary French culture are also effectuated by means of multimedia tools. Classified course requirements: 75 % participation in the course, then proving of required knowledge in the written test. 1 test resit is allowed. In case of unfulfilled homework assignments the student cannot be admitted to the final test, the passing of which is imperative for the successful completion of the exam.
Last update: Fučíková Milena, Mgr., Ph.D. (30.01.2025)
Aim of the course - Czech

Student/ka si osvojí gramatické a lexikální jevy francouzského jazyka.

Student/ka je začlení do základní komunikace na úrovni A1 dle SERRJ (2018). 

Student/ka napíše e-mail (dopis přátelům, rezervace, popis cesty ve městě) a představit sebe a svou rodinu.

Last update: Fučíková Milena, Mgr., Ph.D. (30.01.2025)
Descriptors - Czech

Příprava na seminář: autoevaluace a reaktivace dovedností na základě aktivit z předchozích seminářů (1 hodina/týden)

Práce se studijními materiály: studium doplňkové literatury ze seznamu/podpůrných materiálů (el. zdroje, další učebnice), komparace s obsahem seminářů (rozsah práce 3 hodiny týdně)

Plnění průběžných úkolů/sem. práce: zpracování nedokončených aktivit z výukových materiálů, jejich autoevaluace/párová evaluace (2 hodina práce/týden)

Last update: Fučíková Milena, Mgr., Ph.D. (30.01.2025)
Course completion requirements

Classified course requirements: 75% participation in the course, then proving of required knowledge in the written test. 1 test resit is allowed.

In case of unfulfilled homework assignments the student cannot be admitted to the final test, the passing of which is imperative for the successful completion of the exam.

Last update: Fučíková Milena, Mgr., Ph.D. (30.01.2025)
Literature - French

Základní studijní literatura:

Capelle Guy, Menand Robert, 2008 : Le nouveau Taxi ! 1 A1 méthode de français. (učebnice a pracovní sešit)

 

Rozšiřující studijní literatura:

KIZIRIAN, V. M., DAILL, E., BERTHET, A., HUGOT, C., WAENDENDRIES, M. Alter Ego + 1 (A1). Paris: Hachette, 2012. ISBN: 9782011558107.

ABRY, D., CHALARON, M.-L. Les 500 Exercices de phonétique A1/A2. Paris: Hachette, 2009. ISBN : 9782011556981.

AKYÜZ, A., BAZELLE-SHAHMAEI, B., BONENFANT, J., GLIEMANN. M.-F. Les 500 exercices de grammaire A2. Paris: Hachette, 2006. ISBN: 9782011554352.

BAZOU-ZENFT, V., SCHENKER J.-C. Vocabulaire en action, Niveau Débutant. Paris: CLE International, 2009. ISBN: 978-2-09-035393-8.

GRAND-CLEMENT, O. Civilisation en dialogues, Niveau débutant. Paris: CLE International, 2007. ISBN: 978-2-09-035214-6.

SIREJOLS, E. Vocabulaire en Dialogues, Niveau intermédiaire. Paris: CLE International, 2007. ISBN : 978-2-09-035223-8.

 

Last update: Fučíková Milena, Mgr., Ph.D. (30.01.2025)
Requirements to the exam - Czech

Podmínkou zakončení předmětu je 75 % prezence ve výuce, dále prokázání požadovaných znalostí v průběhu semestru.

Minimálně 2 prezentace ve francouzském jazyce na dohodnuté téma.

Průběžné plnění úkolů z pracovního sešitu s kontrolou na konci každé Unité + záverečné penzum všech požadovaných jazykových cvičení.

Last update: Fučíková Milena, Mgr., Ph.D. (30.01.2025)
Syllabus - Czech

1.-4.    L 9 BYT

            Sociokulturní témata: orientace ve městě a v mapě, pronájem

            Komunikační cíle: zeptat se na cestu, přečíst si inzerát

            Jazykové cíle: gramatika – tázací zájmeno quel, tři typy otázek, passé récent a futur proche,   neurčité zájmeno tout, předložky pojící se s názvy zemí a měst

                                   fonetika – tázavá intonace, výslovnost tous (1), vázání/řetězení

                                   slovní zásoba – stav, vztahy v rodině, každodenní aktivity

 

           L 10 Orientace ve městě

            Sociokulturní témata: turismus ve Francii

            Komunikační cíle: Paříž, Marseille

            Jazykové cíle: gramatika – vztažná zájmena qui a que, ukazovací zájmena celui-ci, celle-    ci..., přítomný podmiňovací způsob, tázací zájmeno lequel

                                   fonetika – intonace (upřímnost a ironie), přední samohlásky

                                   slovní zásoba – společenské postavení, popis osoby (vnější charakteristika),    

 

5.-10.    L 11 Cesta na Martinik

            Sociokulturní témata: životní styl, představení měst Montpellier, Lille, Lyon a Toulouse

            Komunikační cíle: popsat bydlení, vyjádřit potřebu, přání, porovnat kvantitu a kvalitu

            Jazykové cíle: gramatika - vztažná zájmena a dont, komparatif, přivlastňovací zájmena, superlatif

                                   fonetika – nosové hlásky, výslovnost plus

                                   slovní zásoba – bydlení, dopravní prostředky, město

 

           L 12 Marseille

            Sociokulturní témata: zdraví, problémy spojené se zdravotním stavem

            Komunikační cíle: vyjádřit podmínku, popsat způsob života, vyjádřit radu nebo potřebu

            Jazykové cíle: gramatika - hypotéza, neurčitá přídavná jména, zájmena en a y, neurčitá         zájmena, devoir + infinitif, přítomný subjonctif

                                   fonetika - intonace (rada, podráždění), nosové hlásky, výslovnost tous (2),  výslovnost subjonctivu

                                   slovní zásoba – potraviny, jídlo, sport

 

Cíl: Student/ka si osvojí gramatické a lexikální jevy francouzského jazyka na úrovni A1.

11.-12.    L 13 Cestování vlakem

            Sociokulturní témata: aktivní život, vzpomínky na školní léta, specifika francouzského   vzdělávacího systému

            Komunikační cíle: popsat situaci a událost v minulosti, evokovat vzpomínky, situovat v  čase, vyjádřit výhrady

            Jazykové cíle: gramatika - časy vypravování (přítomný čas, minulý čas složený,    imperfektum), tvoření příslovcí -ment, ne … que, depuis, il y a

                                   fonetika - rozdíl ve výslovnosti přítomného času, minulého složeného času a       imperfekta, intonace (vyjádření překvapení a příslovce -ment), výslovnost polosouhlásek

                                   slovní zásoba - práce, škola, vzdělávání

 

            L 14 Londýn

            Sociokulturní témata: internet, kavárny, víkendové aktivity, společenský život

            Komunikační cíle: popsat aktivity, odůvodnit výběr, představit projekt, vyjádřit příčinu    problému

            Jazykové cíle: gramatika – zápor, vyjádření příčiny, gérondif

                                   fonetika – výslovnost schwa, intonace (vyjádření názoru), nosové hlásky

                                   slovní zásoba – komunikace, kavárny, zájmy

Cíl: Student/ka zvládne jejich začlenění do základní komunikace na úrovni A1-A2 dle SERRJ (2018). 

Cíl: Student/ka bude schopen napsat e-mail (dopis přátelům, rezervace, popis cesty ve městě) a představit sebe a svou rodinu.

Last update: Fučíková Milena, Mgr., Ph.D. (30.01.2025)
Learning outcomes - Czech

Student si osvojí elementární gramatické a lexikální jevy francouzského jazyka a zvládne jejich začlenění do komunikace na úrovni A1.1 dle SERRJ (2018). 

Student prokáže porozumění základním hovorovým výrazům ze spisovné francouzštiny, jak v psané, tak v mluvené formě.

Student získává své jazykové a komunikační dovednosti na úrovni A1.1. dle SERRJ (2018).

Student tvořivě zpracovává a ovládá vybraná konverzační témata na úrovni A1.1. dle SERRJ (2018).

Last update: Fučíková Milena, Mgr., Ph.D. (30.01.2025)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html